Det dyker upp lite allt möjligt i krukorna på min balkong. Vid jul brukar jag plantera ut hyacinter i krukorna och genom åren så har jag haft allt från tulpan, vildtulpan, snödroppe (fast det har aldrig kommit upp), krokus, påsklilja, allium, scilla och säkert några fler som jag har glömt just nu. Ofta byter jag ju jord varje år och då åker många lökar ut och så sätter jag nya lökar på hösten. Så man vet aldrig vad som kommer upp till våren!
Här kikar t.ex. en mycket oväntad hyacint upp.
Den köptes som julblomma och planterades i december 2014 om jag inte minns fel och den verkar några år senare ha fått vårkänslor. I just den urnan har för övrigt ett antal inte så färgkoordinerade lökar bestämt sig att titta upp: Gul och lila krokus, blå hyacint, ljusgul vildtulpan och rosa, lila och vita tulpaner. Lyckligtvis kommer väl inte allt att börja blomma på en och samma gång!
Här kikar t.ex. en mycket oväntad hyacint upp.
Den köptes som julblomma och planterades i december 2014 om jag inte minns fel och den verkar några år senare ha fått vårkänslor. I just den urnan har för övrigt ett antal inte så färgkoordinerade lökar bestämt sig att titta upp: Gul och lila krokus, blå hyacint, ljusgul vildtulpan och rosa, lila och vita tulpaner. Lyckligtvis kommer väl inte allt att börja blomma på en och samma gång!