athena_arabians
Trådstartare
Läste just att de var sjukt små. Blir spännande.
Att säga att jag svor är en underdrift
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läste just att de var sjukt små. Blir spännande.
Lite sent kanske, men det ÄR en brunnäva.Bladverket bakom de vita tulpanerna på bilden, är det någon slags näva? Någon som vet vilken sort? Så fint!
Din stackare!Vad avundsjuk jag blir på er som har så fina trädgårdsplaner, jag känner bara att jag har gett upp.
Alla små fina blommor jag planterar äter sniglarna upp.
Alla större bärbuskar tar rådjuren.
Gräver jag en grop för att plantera något större är det en sjö i botten och den stackars växten hotas av drunkning. Förutom att det är fruktansvärt tungt att gräva i den blöta leran.
Försöker jag ta mig en bit bort kommer jag inte ner två cm innan jag slår i berggrunden.
Min senaste plan är att plantera rosor för de gillar lerjord vad jag kan förstå. Sen får jag väl bygga ett två meter högt staket runt dem för att hålla rådjuren borta.
Andra tips på fina växter som gillar lera, och smakar illa mottages tacksamt.
Förlåt för ett riktigt gnälligt inlägg!
Dom ÄR sjukt små Jag sa till maken "nys inte" när han kom för att titta vad jag gjorde när jag planterade... Nästa bekymmer var att inte råka släppa alla i samma kruka Lycka tillLäste just att de var sjukt små. Blir spännande.
Haha ja men detta låter som något jag ska plantera med en fredagsöl i handen...Dom ÄR sjukt små Jag sa till maken "nys inte" när han kom för att titta vad jag gjorde när jag planterade... Nästa bekymmer var att inte råka släppa alla i samma kruka Lycka till
Haha ja men detta låter som något jag ska plantera med en fredagsöl i handen...
Dum följdfråga: Kan jag alltså vänta med att plantera om till de första karaktärsbladen har kommit eller är det "för länge"? Annars måste jag plantera om nu på momangen för att skilja på dem och sedan en gång till i större kruka när karaktärsbladen kommit.Jag brukar helst undvika att de står trångt för länge, jag tycker det är svårare att få isär rötterna då, de har ju hunnit växa in mer i varandra.
En bra tumregel är som sagt karaktärsbladen (två till tre stycken). Basilikan delar jag inte alls utan flyttar bara till en större kruka.
Dum följdfråga: Kan jag alltså vänta med att plantera om till de första karaktärsbladen har kommit eller är det "för länge"? Annars måste jag plantera om nu på momangen för att skilja på dem och sedan en gång till i större kruka när karaktärsbladen kommit.
Haha! Är glasögonen för att hålla upp påsen eller för att koncentrera solstrålarna?
Hörrni, så svårt var det inte att blomstertobak. Jag räknade väl inte fröerna men spred ut ett lagom gäng i två små krukor. Om allt tar sig får jag kanske gallra. Nu får vi se om det blir nåt av dem också.
Som jag och mina violkungsljus dåHörrni, så svårt var det inte att blomstertobak. Jag räknade väl inte fröerna men spred ut ett lagom gäng i två små krukor. Om allt tar sig får jag kanske gallra. Nu får vi se om det blir nåt av dem också.
Hoppsan.Jag som tog såjord igen
Ska inskaffas och pillas nerHoppsan.
Kan du pilla ner något gödningskorn i krukan?