Det här är verkligen inte kul nånstans. Använde kondensvattnet (typ en halvliter) från bergvärmen till att vattna rosorna med. Det säger rätt mycket om hur man har börjat uppskatta vatten. Det känns som att jag bor i Afrika..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jösses vad långt före oss du är @TeamLundVer
Avundsjuk på din Dragon är jag också,här går den inte ens att få tag i. Frys in den!
Bra idé, det ska jag göra nästa gång jag ansar vilket är typ en gång i veckan nuJösses vad långt före oss du är @TeamLundVer
Avundsjuk på din Dragon är jag också,här går den inte ens att få tag i. Frys in den!
Här är det bara den ena sorten av bondbönorna som valt att titta upp, den andra lyser med sin frånvaro Likaså är min ena rabarber (Viktoria) inte alls glad medan vi redan har skördat från den andra (Elmblitz).Vi fick en ordentlig skur igår kväll och i natt, så mitt gröna fick en ordentlig vattning vilket är ju skönt. Tittade till det igår när jag skulle klippa gräs, en del av bönorna vill inte riktigt titta upp, undra om dem fått för lite vatten, får hoppas dem kommer ifatt lite. Annars så växer det på rätt så bra, måste plocka lite rabarber i helgen för den börjar bli stor nu, men vem vill tacka nej till rabarberpaj
Här är det bara den ena sorten av bondbönorna som valt att titta upp, den andra lyser med sin frånvaro Likaså är min ena rabarber (Viktoria) inte alls glad medan vi redan har skördat från den andra (Elmblitz).
Mina två sockerärtor är på g, bondbönan har två!! av typ åtta som tittar upp, vaxbönan räcker långfingret och haricot vertsen har inte bestämt sig om den ska växa något mer eller ge fan i det. och då hade jag ändå alla sorterna i vatten i 48 h för att dem skulle få en start spark, men icke..Här är det bara den ena sorten av bondbönorna som valt att titta upp, den andra lyser med sin frånvaro Likaså är min ena rabarber (Viktoria) inte alls glad medan vi redan har skördat från den andra (Elmblitz).
Båda mina planterades förra året så de är ju inte så gamla. Trots det så var vi tvungna att plocka lite/gallra av dem båda två redan förra sommaren då de växte så mycket att de höll på att ta död på sig själva.Här är det Viktoria som ser gladast ut men den är iofs den som har stått där sedan Hedenhös. Elmblitz är hyggligt på g och jag tror den är två år i år. Canada Red är inte alls på g ordentligt men den planterade jag förra året.
Jag funderar på att köpa en till röd sort faktiskt.
Det är som min indiankrasse då. Jag satte totalt 25 frön och har av det fått två(!) plantor...Mina två sockerärtor är på g, bondbönan har två!! av typ åtta som tittar upp, vaxbönan räcker långfingret och haricot vertsen har inte bestämt sig om den ska växa något mer eller ge fan i det. och då hade jag ändå alla sorterna i vatten i 48 h för att dem skulle få en start spark, men icke..
Ja jag vet,dom verkar ha allt annat i kryddväg,fick dock tag i en för några år sedan men den har dött.Märkligt att det inte finns dragon, jag har inte haft problem att hitta den här uppe. Mina växer också som ogräs
Ja jag vet,dom verkar ha allt annat i kryddväg,fick dock tag i en för några år sedan men den har dött.
Ska kika in på någon av dom större plantskolorna i grannkommunerna o se om dom har.
Nu har det regnat här. 2 mm.
:-)
Gulle digOm det inte funkar kan jag gräva upp och skicka en
Jag har börjat leta spillvirke och rita på arken.Oh noes, ni kommer att flyta bort!