Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är verkligen inte kul nånstans. Använde kondensvattnet (typ en halvliter) från bergvärmen till att vattna rosorna med. Det säger rätt mycket om hur man har börjat uppskatta vatten. Det känns som att jag bor i Afrika..

Jag är väldigt tacksam över att vi har sommarvatten från Mälaren - så jag kan vattna precis hur mycket jag vill och det behövs för jag har sått gräs idag - vi har grävt för vatten och avlopp och nu är det tillslätat och fixat så jag har sått gräs där nu. Och en hel del fröpåsar med diverse blandade ängsblommor i två av slänterna.

Sen försöker jag mig på både tomat och paprika - de har inte fått komma ut än. Och jag ska sätta potatis i veckan som kommer plus jordärtskocka och ramslök. Jag har också köpt tre plantor med rabarber.

Det känns inte helt ok att klippa bort såhär mycket från min dragon bättra för att slänga men jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra med allt?:confused: Den växer så det knakar.
13238880_10154273087838953_406152161398839648_n.jpg

Mitt bigarråträd dignar av bär :d
13256497_10154273088078953_2210057785195248085_n.jpg

Jag verkar kunna få njuta av åtminstone ett päron i år...
13245495_10154273088028953_3949473500922690220_n.jpg

Intressant sockermajs :rofl:
13307310_10154273087938953_6369301607182091517_n.jpg

Vi fick en ordentlig skur igår kväll och i natt, så mitt gröna fick en ordentlig vattning vilket är ju skönt. Tittade till det igår när jag skulle klippa gräs, en del av bönorna vill inte riktigt titta upp, undra om dem fått för lite vatten, får hoppas dem kommer ifatt lite. Annars så växer det på rätt så bra, måste plocka lite rabarber i helgen för den börjar bli stor nu, men vem vill tacka nej till rabarberpaj :love::love:

Vi fick en ordentlig skur igår kväll och i natt, så mitt gröna fick en ordentlig vattning vilket är ju skönt. Tittade till det igår när jag skulle klippa gräs, en del av bönorna vill inte riktigt titta upp, undra om dem fått för lite vatten, får hoppas dem kommer ifatt lite. Annars så växer det på rätt så bra, måste plocka lite rabarber i helgen för den börjar bli stor nu, men vem vill tacka nej till rabarberpaj :love::love:
Här är det bara den ena sorten av bondbönorna som valt att titta upp, den andra lyser med sin frånvaro :confused: Likaså är min ena rabarber (Viktoria) inte alls glad medan vi redan har skördat från den andra (Elmblitz).

Här är det bara den ena sorten av bondbönorna som valt att titta upp, den andra lyser med sin frånvaro :confused: Likaså är min ena rabarber (Viktoria) inte alls glad medan vi redan har skördat från den andra (Elmblitz).

Här är det Viktoria som ser gladast ut men den är iofs den som har stått där sedan Hedenhös. Elmblitz är hyggligt på g och jag tror den är två år i år. Canada Red är inte alls på g ordentligt men den planterade jag förra året.

Jag funderar på att köpa en till röd sort faktiskt.

Mina två sockerärtor är på g, bondbönan har två!! av typ åtta som tittar upp, vaxbönan räcker långfingret och haricot vertsen har inte bestämt sig om den ska växa något mer eller ge fan i det. och då hade jag ändå alla sorterna i vatten i 48 h för att dem skulle få en start spark, men icke.. :(

Här är det Viktoria som ser gladast ut men den är iofs den som har stått där sedan Hedenhös. Elmblitz är hyggligt på g och jag tror den är två år i år. Canada Red är inte alls på g ordentligt men den planterade jag förra året.

Jag funderar på att köpa en till röd sort faktiskt.
Båda mina planterades förra året så de är ju inte så gamla. Trots det så var vi tvungna att plocka lite/gallra av dem båda två redan förra sommaren då de växte så mycket att de höll på att ta död på sig själva. :eek:

Mina två sockerärtor är på g, bondbönan har två!! av typ åtta som tittar upp, vaxbönan räcker långfingret och haricot vertsen har inte bestämt sig om den ska växa något mer eller ge fan i det. och då hade jag ändå alla sorterna i vatten i 48 h för att dem skulle få en start spark, men icke.. :(
Det är som min indiankrasse då. Jag satte totalt 25 frön och har av det fått två(!) plantor... :meh:

Märkligt att det inte finns dragon, jag har inte haft problem att hitta den här uppe. Mina växer också som ogräs :up:
Ja jag vet,dom verkar ha allt annat i kryddväg,fick dock tag i en för några år sedan men den har dött.
Ska kika in på någon av dom större plantskolorna i grannkommunerna o se om dom har.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
428
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 202
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix