Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags för mina små ädelsyréner att blomma för första gången (hos mig i alla fall). :love: Mme Lemoine, alldeles krusiga, fyllda blommor blir det!

13301455_10153839843797326_3819637766975949065_o.jpg

Och det blir bara vackrare och vackrare där ute!

13301419_10153839848167326_222197015727892061_o.jpg

Var fasen kommer allt ert vatten ifrån?? jag såg en video från Karlstad(??) där det var översvämning i hela stan, här är det så torrt så mina växter nästan går tillbaka i växtfaserna :mad: lite regn hittåt tack!!

Fick en liten ros i kruka av mamma för några veckor sedan. Den har inte trivts nå bra inne och skulle behöva planteras om men jag funderade på om man kanske kunde plantera den direkt i rabatten istället.

Vad tror ni skulle det funka eller skulle den dö direkt?

Fick en liten ros i kruka av mamma för några veckor sedan. Den har inte trivts nå bra inne och skulle behöva planteras om men jag funderade på om man kanske kunde plantera den direkt i rabatten istället.

Vad tror ni skulle det funka eller skulle den dö direkt?

Prova. Svärmors miniros trivdes utmärkt i rabatten (tills rådjuren åt upp den :cautious:).

Jag funderar på att stamma upp mina vita syrener uppe vid vägen. Någon som vet ifall man kan göra det oavsett sort och isåfall när man klipper den, JAS?

Inte rådjur nödvändigtvis :crazy:

Jag önskar jag bodde så särbon kunde skjuta några av dem :cautious:
Faktiskt så överlever mina t.o.m det, de verkar må bra av att bli stympade emellanåt även om de ser rätt tråkiga ut ett tag, mina hårt ansatta Bugnet-rosor ska till att blomma när som nu.:) Kanske inget att rekommendera på regelbunden basis dock. ;) Nät runt eller blodmjöl kanske funkar?

Vi har också mycket rådjur men konstigt nog så låter de bli mina växter. Tom tulpanerna har fått stått orörda. En vinter knaprade de rätt duktigt på mitt krikonträd men nu när det vuxit till sig får det vara ifred. Jag är mer bekymrad över vildsvin. De har funnits runt om i bygden men nu har jag sett dem 2 kvällar i rad i skogsbrynet tvärs över åkern. Det är en hygglig sträcka men snart kommer jag ha dem i trädgården. Förra hösten var de in en vända och förstörde lite gräsmatta men det var inte katastrof, men jag har sett vad de kan göra på en natt och det vore inte roligt att vakna till. Någon som har några tips hur jag säkrar trädgården?

Det skulle ju regna i natt och imorgon bitti sa smhi och nu ska det inte det! Jag får fan paniiiik, skitväder!!!!! :banghead::banghead: Det är femhundrafemioelfte gången de ändrar prognosen nu och det regnar aldrig! Det är regn runt hela kartan men inte över oss. Jag hatar vädret just nu:rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
430
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 689
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 202
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30