Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kriget mot myrorna och bladlössen är i full gång. Vinbär och bigarråer verkar vara deras favoriter. Bigarråträdet verkar dock må bättre än förra året så limringarna har kanske effekt?

Myrmedlet är inte utvattnat ännu då jag inte har någon vattenkanna :banghead: Har önskat mig en i present till helgen också så jag vågar inte köpa någon innan dess. Så länge är det hård vattenstråle som gäller.

Det är en massa (för att vara ett år sedan de planterades) blivande bär på både plommonträdet och bigarråträdet :d

Kom osökt att tänka på den här tråden och mitt utlägg i morse om hur opraktiskt lagd jag är efter dagens äventyr... Kanske inte direkt trädgårdsrelaterat men åtminstone en utomhusaktivitet...:grin:

Fick så klart punka på bilen i 25 graders hetta ute hos unghingstarna det sista jag gjorde på väg hem... Den spontana reaktionen var att lägga mig ner och gråtskrika som vilken vuxen människa som helst hade gjort (:p) men jag lyckades avhålla mig. Sambon ringde upp och vägrade självklart att fixa assistans i form av stora starka karlar. Så jag fick ligga där i gruset och byta däck själv med honom i luren. Efter mycket om och men lämnade jag in däckhelvetet på verkstad (jag slapp iaf köpa nytt som förra året....), då fäller en av kunderna den underbara kommentaren att det syns att jag utövar armbrytning.... En helt fantastisk bekräftelse på att jag ser ut som en rysk brottare över axlar och armar efter allt stalljobb...

Vilken annan dag som helst när jag inte är allmänt pms:ig efter att ha svettats som en gris både på jobbet och under bilen utan att få mat sen i morse hade jag tagit det som den komplimang det antagligen var men nu hade jag mest lust att strypa karln...:devil:

Mvh dagens pms-kärring

Skördade rabarber igår jag. Blev väl nåt kilo, vissa av dem hade blad som var som mindre paraplyer i omkrets. Jag har ju verkligen bunkrat upp i trädgården med massor av ätbart för att sambon inte ska släpa upp mig till Norrland för att plocka blåbär i höst. Lite segt att han är borta precis hela sommaren så att jag åker på att plocka allt som ska frysas in.:grin: Är det nån här som går med röjsåg? Vi har många ställen som vi inte kommer åt med gräsklipparen. Sambon tog en vända innan han åkte men det växer som ogräs (:D) och han missade typ 95% av det som skulle klippas. Är det svårt? Funderar på att ta en vända själv men har aldrig gjort det och är rätt kort, 1.64 bara.
Nu är det oftast sambon som går med den (och den gjorde mycket för ställena som jag ännu inte orkat rensa) men jag gjorde förr i tiden och jag tyckte det var lätt och framförallt roligt.
Det enda negativa är att det blir tungt för ryggen

Nu är det oftast sambon som går med den (och den gjorde mycket för ställena som jag ännu inte orkat rensa) men jag gjorde förr i tiden och jag tyckte det var lätt och framförallt roligt.
Det enda negativa är att det blir tungt för ryggen
Det låter onekligen som att jag kommer klara av det, speciellt nu när jag har fått höra att jag tydligen har så stora starka armar.:D

Kriget mot myrorna och bladlössen är i full gång. Vinbär och bigarråer verkar vara deras favoriter. Bigarråträdet verkar dock må bättre än förra året så limringarna har kanske effekt?

Myrmedlet är inte utvattnat ännu då jag inte har någon vattenkanna :banghead: Har önskat mig en i present till helgen också så jag vågar inte köpa någon innan dess. Så länge är det hård vattenstråle som gäller.

Det är en massa (för att vara ett år sedan de planterades) blivande bär på både plommonträdet och bigarråträdet :d
Du kan strö ut det också,men det ska vara mycket sparsamt när man strör.

Gick på blomsterlandet igår och kikade. Ringde för säkerhetsskull till sambon som höll in tyglarna en hel del, så jag lämnade affären utan nånting :eek: Fast det var med löfte om att vi skulle leta vildsmultron när jag kom hem förstås eftersom jag vill ha smultron som revar sig . Och med mina "smultron-letar-ögon" så fann jag massor i hela vägkanten strax hemmavid så det blev hem att hämta spade och en kundkorg som barnen fått av mormor. Fördelen är att det är vår hyresvärds marker så vi plockar och flyttar lite som vi vill :up: :D

Och imorn startar kampen mot myror som invaderat mina bärbuskar och pallkragar :mad:

Skickade iväg gubben min för att köpa en röjsåg igår, då gräset längs kanterna börjar bli förjävligt. Han gnäller att han är trött, mitt svar på det hela var att det är ju så fruktansvärt synd om honom att jag ber honom åka iväg och spendera pengar på en maskin :confused::D:D Det fick lite fart på honom. ;)

Jag inväntar regnandet som är utlovat med att vara ute och strö ut lite mer sommarängsfrön och stoppa ner lite sockerärt :p
Tänkte att moder natur skulle få jobba lite åt mig :idea:

Lyckost er som har regn! Jag har smugit runt med min vattenkanna ikväll på de mest utsatta ställena. Två timmar har även spenderats på gräsklipparen, herregud vad tråkigt det är! Surjordsväxterna fick en storstädning och lite ny jord och sen har jag gödslat mina rosor. Vresrosorna nere vid vägen har redan börjat blomma och pionerna också snart.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
430
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 715
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 202
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix