Chili, redan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns som att allt blommar väldigt tidigt iår? Mina chilisar har blommor redan och tomaterna med.Chili, redan! Visa bifogad fil 14629
Plommonvecklare? Vi verkar ha sådana, våra två plommonträd får kart som sedan ramlar av efter lite detektivarbete så misstänker jag plommonvecklare och här hängt upp fermonfällor i hopp om att få plommon.Spännande!!!
Vid gamla hus är det ofta rotskott runt gamla plommionträd men de är oftst sådana som inte blommar och inte får frukt.
Jag letar ju med ljus och lykta efter rotäkta plommonträd och träd vars kärnor gror och ger frukt.
Plommon är besvärligt i största allmänhet. Lyckas man så lyckas man. Annars blir det inget alls.
Har ett Tzar som är funt fyra år gammalt som blommar fint och ger en del kart men alla faller av innan de blivit mogna.....
Hrm? Bildgooglar och det har inte funnits nåt som liknar det i trädet.Plommonvecklare? Vi verkar ha sådana, våra två plommonträd får kart som sedan ramlar av efter lite detektivarbete så misstänker jag plommonvecklare och här hängt upp fermonfällor i hopp om att få plommon.
Ja det kan bli knivigt. Annars så ser man inget mer än att det är en prick på kartet.Hrm? Bildgooglar och det har inte funnits nåt som liknar det i trädet.
I år har det två (TVÅ) blomknoppar så jag får nog itne så många möjligheter att studera
Det kommer att bli såå bra!
Åh! Jag trodde verkligen att jag skulle hinna dit i år, men så slök växthusbygget plötsligt all tid som fanns och lite till. Men jag SKA dit någon gång! Typ nästa år! (om jag inte har kommit igång med något annat projekt som äter upp all tid)
Känns som att allt blommar väldigt tidigt iår? Mina chilisar har blommor redan och tomaterna med.
Verkligen! Mina chilisar har blommat i många veckor, men jag har plockat bort dem hittills. Dock inte senaste veckan - och vips så fanns det frukt!
Vilken fin trädgård och vilket fint växthus!Men däremellan plockar jag fram glas till Bygget med stort V. Och ibland vandrar jag runt och tittar på det ur olika vinklar också. (ignorera byggröran på marken)