Fler som är lediga idag?
Vad ska ni göra i trädgården?
Jag ställde ut gurkorna i växthuset. Smultronen fick komma ut på altanen.
Nu ska jag till Fagerås och titta på påskliljor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fler som är lediga idag?
Bära taktegel till containernFler som är lediga idag?
Här blir det nog till att undvika trädgården idag. De ska lyfta upp takpannorna på taket idag så det kommer köra en stor grävmaskin i trädgården = funkar sådär med barn. Vi ska gå till en lekplats istället och så hoppas jag få lite tid för omskolning inomhus.Fler som är lediga idag?
Jag klipper när det är absolut oundvikligt. Tycker gräs kan få vara lite grönt och frodigt utan att tuktas.Jag ska äta frukost ute, det är så långt jag tänkt mig med min dag i trädgården börjar nästan bli dags att klippa gräset men jag känner att det kan ta tid, har en handgräsklippare, och tyvärr behöver jag få ordning på insidan av huset så gräsmattan får nog vänta tills helgen.
Jag ska nog rensa bort alla gamla jordgubbsplantor och skicka dem på komposten. De ger inga bär längre. Givetvis har jag redan sparat revplantor. Sen får jag se hur långt jag kommer. Jag skulle vilja/behöva så de frön jag köpte för några dagar sedan. Plantor behöver flyttas och kanter göras till rabatter och land. Skulle jag få kanterna på plats så skulle det underlätta skötseln framöver. Nu är det rätt hopplöst när gräset växer in i odlingarna. Kanske hinner jag börja någonstans i alla fall.Fler som är lediga idag?
Peppar peppar ta i trä, så har jag inte en enda maskros i min trädgård inte så mycket annat heller, förutom vitsippor men dom håller sig ifrån själva gräsmattan och är runt träden eller i "skogsgräset" på baksidan.Jag klipper när det är absolut oundvikligt. Tycker gräs kan få vara lite grönt och frodigt utan att tuktas.
I min gräsmatta finns dessutom så mycket som jag vill ska få stå kvar så länge som möjligt - gullvivor, vårlökar och små vilda blommor
(maskrosorna och jag har däremot ett krig. Jag sprutar ättika i bladrosettenoch njuter sedan av att se dem bli bruna - hehe )
Så bra. Större delen av min gräsmatta är vitsippsmatta. Vitsippor är fint, men inte precis överallt.Peppar peppar ta i trä, så har jag inte en enda maskros i min trädgård inte så mycket annat heller, förutom vitsippor men dom håller sig ifrån själva gräsmattan och är runt träden eller i "skogsgräset" på baksidan.
Om orken håller så ska jag göra ett ryck och plantera om de sista tomaternaFler som är lediga idag?
jag rör mig mest mellan flera olika projekt på gården idag, allt från att mocka ut en del av lösdriften och laga punka på ena rockardhjulet, till att plantera om paprika och plantera ut solrosor. Skulle även behöva fräsa igenom trädgårdslandet (ogräslandet ) ett varv till med jordfräsen så jag kan börja så där. Det känns som hög tid för det... (bönor, diverse lök, rödbetor, ärtor, morötter)Fler som är lediga idag?
Men däremellan plockar jag fram glas till Bygget med stort V. Och ibland vandrar jag runt och tittar på det ur olika vinklar också. (ignorera byggröran på marken)
Jag är lite kär!
Visa bifogad fil 14628
Fagerås är verkligen jättefint, även om det mesta har blommat över.