Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt ena projekt är vårt så kallade stenparti, som vi gjorde av stenar vi fann i gräsmattan när vi hade en grävmaskin hemma för nån helg sen. Den är placerad på utanför staketet till trädgården så den får vara ifred för barnen, samt att den bara ska få stenkross på markduken innan projektet är klart för i år. :up:

b193011.jpg

Åh ni som pratar så mkt rabarber, blir ju jättesugen! :love: Kan man plantera sådant nu förresten och kan man isåfall använda (sno med sig från mina föräldrar) en planta av okänd sort eller bör man gå tillväga på något annat sätt?

Tror att rabarber och kanske en vinbärsbuske skulle göra sig mkt bättre på min lilla rabatt än typ kryddor :idea::D
Hehehe
Jag har en öde tomt som granne in mot skogen. Den man som äger det vet sannolikt inte ens om att han har en gravt överväxt trädgård på baksidan.

Jag har i flera år i smyg gödslat hans fem rabarberplantor.... De växer fint och tar jag inte allt så syns det inte att jag skördat...

Min egen rabarber har jag redan skattat. :D

Bildbomb! :D
Aklejor och min photobombande hund :p
20160527_102430_zpsa2mezte1.jpg

Blåklint eller bergklint?
20160527_102448_zpszof3homf.jpg

Smörblomma? Där!?
20160527_102533_zpsljsfross.jpg

Vad är det här för sött som tittar fram?
20160527_102627_zpsnxf6ndym.jpg

Och det här som smyger sig sig fram över trallen och plattorna?
20160527_102412_zpsglsb01zi.jpg

Jag trivs väldigt bra i all grönska även om jag knappt vet vad något är :love:

Är det nån mer som läst senaste numret av ViiVilla? Där hade de ett rosreportage och jag är självklart helt fast. Blev så sugen på att göra som intervjuobjektet och göra som en gång från grinden upp till entrétrappen och kanta den med rosor.
Tittade lite fort på det i morse. Det såg ju helt underbart ut men sicket jobba det måste ligga bakom att hålla ordning på det :eek:

Tittade lite fort på det i morse. Det såg ju helt underbart ut men sicket jobba det måste ligga bakom att hålla ordning på det :eek:
Jo, så ambitiös kommer jag nog aldrig bli! Men om man kör de härdigare vresrosorna och kanske ett par klättrare och mixar en massa? Fast det kanske är mycket jobb det också och min idé framstår mer som en utopi än något annat?:o Hatar ju rabatter över allt annat och sånt som behöver ogräsrensas ofta men mina större buskrosor tycker jag håller ogräset stången bra på egen hand. :)

Bukes @tanten lexicon slår till igen :heart Så härligt att kunna få hjälp med att ta reda på vad som råkar växa i rabatten. :D Skulle den gula kunna vara fingerört kanske? Lyckades inte få google att berätta vad den lilla violen kan vara. Däremot kom jag precis ihåg att hon som bodde här innan hade nån väggampel där som hon påstod skulle ha "runnit" när det regnade och typ planterat sig själv mellan plattorna :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 202
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka