Det har hänt lite sedan sist jag postade en bild Väldigt glad att jag väntade för att se vad som fanns innan jag började riva runt
Vad är de gula växterna längst fram för något?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har hänt lite sedan sist jag postade en bild Väldigt glad att jag väntade för att se vad som fanns innan jag började riva runt
Vad är de gula växterna längst fram för något?
Jag tycker det ser ut som såpnejlika eller flox men är osäker, någon annan kanske vet bättre?
Ska du köpa eller har du en dillpion? De är så fina!Idag ska jag försöka orka mig iväg till den lokala handelsträdgården. Jag skulle vilja ha lite tagetes att sätta bland Kirskålen då det påståtts att kirskålen inte tycker om den.
Sen ska jag diskutera dillpion med dem också
Jag vill ha två stycken men det beror lite priset, är fattig student så kanske får vänta ett tag till med dem.Ska du köpa eller har du en dillpion? De är så fina!
Ursäkta menValpus har egna idéer om trädgårdsskötsel. Han tycker att det är dumt att ha narcisslökar nedgrävda i jorden. De passar bättre på verandan ihop med hans uggla.
Är som sagt osäker men det påminmer mycket om någon av sorterna men är ovanligt gul, tycker jag.Fast så där gul är väl inte gul såpnejlika?
Kolla trädgårdsgrupper på Facebook eller bland grannar och bekanta.Jag vill ha två stycken men det beror lite priset, är fattig student så kanske får vänta ett tag till med dem.
De är riktigt fina!
Det ska vara snigelfritt och så vill jag ha en dubbelKolla trädgårdsgrupper på Facebook eller bland grannar och bekanta.
kanske kan du hitta mindre plantor för en billig peng?
själv fick jag en hel påse med pionrötter av en bekant som skulle gräva dränering vid nya huset och fick lov att gräva bort alla pionrötter hon hittade. Hon tog en hel hög själv och gav en drös till mig. Det tittar upp massor av pionblad där jag bredde ut dem i höstas. Varken hon eller jag vet vad det är för sorter eller färger. Spännande!
Fådda blommor är de bästa!
OK du bor i snigelland Då förstår jag oron.Det ska vara snigelfritt och så vill jag ha en dubbel
Det som kallas dillpion är också ofta herrgårdspion och de verkar bara finnas enkla av tyvärr.
Men jag känner mig inte helt sugen på att betala 600 kr för en planta.
Ja och vi har inga och så vill gärna fortsätta ha det såOK du bor i snigelland Då förstår jag oron.
Dillpionen bildar ju rotskott så det borde inte vara svårt att tigga plantor bara man hittar någon som har en