Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har både aklejor och allium som håller på att slå ut. Snart går det att plocka in buketterMina Aklejor har finfina knoppar som är på G och humleblomstren blommar redan, samtidigt som tulpanerna bara står i knopp fortfarande i samma ängsrabatt
Sälj som självplock.Jag orkar nog inte gräva upp det. Rötterna är för tuffa.
Men litet fina är de allt.Nej, just det. Inget annat överlever.
Får man dem i stenrösen är de odödliga. Jag har seriöst funderat på RoundUp.
Ge bort i presentÅrets i-landsproblem: ska jag göra saft på rabarber eller fläder?
Vi dricker väldigt lite saft så båda känns onödigt.
Åh tycker du?! du tror inte jag behöver klippa ner mer på det som ännu inte blivit grönt då?Den ser ju hur fin ut som helst och inte alls särskilt förvuxen Jag trodde det var mycket värre och jag tror inte det kommer bli något problem att fyngringsbeskära den nästa vår om du vill det.
Du kan sälja mot att den som köper gräver upp själv. Jag har själv köpt flera växter på det sättet, man kommer undan lite billigare
Det låter för bra för att vara sant. Får man verkligen betalt för att bli av med ogräs?Sälj som självplock.
Inte nu, men tidigt nästa vår hade jag gjort en lite kraftigare beskärning.Åh tycker du?! du tror inte jag behöver klippa ner mer på det som ännu inte blivit grönt då?
Jag har haft vildrosor som de flesta tycker är "skräp" som jag sålt utan problem. Dock billigt. Men det är bättre än att köra på tippen!Det låter för bra för att vara sant. Får man verkligen betalt för att bli av med ogräs?
Dessutom så får man fräscha växter som inte varit ur jorden så länge.Du kan sälja mot att den som köper gräver upp själv. Jag har själv köpt flera växter på det sättet, man kommer undan lite billigare
Perfekt, tack snälla igen!Inte nu, men tidigt nästa vår hade jag gjort en lite kraftigare beskärning.
Ja. Ta en 50:- lapp för rediga ruskor så kommer nog folk och köper.Det låter för bra för att vara sant. Får man verkligen betalt för att bli av med ogräs?
Ja. Det blir kanske något fördröjt. Men en lång och smal planta blir nog klen och kommer leverera dåligt. Halshugg säger jag!Det här med att halshugga tomater.... Mina tomatplantor är låååånga och smaaaaaaala, och efter lite googlande verkar det som om det t.o.m. kan vara bra att halshugga dom, det pratas om dubbel skörd.
MEN, om jag hugger av toppen, kommer det verkligen bli blom/tomater på plantan då?
Det här med att halshugga tomater.... Mina tomatplantor är låååånga och smaaaaaaala, och efter lite googlande verkar det som om det t.o.m. kan vara bra att halshugga dom, det pratas om dubbel skörd.
MEN, om jag hugger av toppen, kommer det verkligen bli blom/tomater på plantan då?
Halshugg halshugg halshugg. Sen låter du en tjuv växa fram på moderplantan, eller två, beroende på hur många toppar du vill ha. Långsmala tomatplantor ger knapert.
Blir det alltså blom/skörd från tjuvarna då?