Man får se upp bara så man inte får med sniglar eller annat otrevligt när man byter växter.Ja. Ta en 50:- lapp för rediga ruskor så kommer nog folk och köper.
Många gör så i sina trädgårdar.
Gräver upp hos varandra och byter, säljer eller köper.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får se upp bara så man inte får med sniglar eller annat otrevligt när man byter växter.Ja. Ta en 50:- lapp för rediga ruskor så kommer nog folk och köper.
Många gör så i sina trädgårdar.
Gräver upp hos varandra och byter, säljer eller köper.
Sant.Man får se upp bara så man inte får med sniglar eller annat otrevligt när man byter växter.
@Fibusen åh vad fint det kommer bli!!
Förstår att du känner dig trött, tror det vänder så fort du får bra väder.
Det är just därför jag är nojig över att ta växter från andra.Man får se upp bara så man inte får med sniglar eller annat otrevligt när man byter växter.
Det går inte kan jag tala om. När jag flyttade hit ville jag ha med mig växter från min förra trädgård. Där hade jag mördarsniglar så jag såg till att skaka av så mycket jord jag bara kunde. Jag var jättenoga. Sen hade jag växterna i karantän. Hade jag inte haft det skulle jag fått mördarsniglar i den här trädgården också. Jag hittade nämligen mördarsniglar i karantänen, trots att jag varit så noga.Sant.
Men det går ju att ruska ur.
Jag har flera gånger lyckats bryta toppen på mina tomater när jag hanterat dem. De gör snabbt och snällt ny topp och låtsas som ingentingDet här med att halshugga tomater.... Mina tomatplantor är låååånga och smaaaaaaala, och efter lite googlande verkar det som om det t.o.m. kan vara bra att halshugga dom, det pratas om dubbel skörd.
MEN, om jag hugger av toppen, kommer det verkligen bli blom/tomater på plantan då?
Karantän är bra.Det är just därför jag är nojig över att ta växter från andra.
Det går inte kan jag tala om. När jag flyttade hit ville jag ha med mig växter från min förra trädgård. Där hade jag mördarsniglar så jag såg till att skaka av så mycket jord jag bara kunde. Jag var jättenoga. Sen hade jag växterna i karantän. Hade jag inte haft det skulle jag fått mördarsniglar i den här trädgården också. Jag hittade nämligen mördarsniglar i karantänen, trots att jag varit så noga.
Jag har flera gånger lyckats bryta toppen på mina tomater när jag hanterat dem. De gör snabbt och snällt ny topp och låtsas som ingenting
Jag skulle behöva 102 storkar på besökKarantän är bra.
Men du skulle ju sälja och inte köpa, så det är ju inte ditt problem.
Däremot är det bra reklam att ha en mördarsnigelfri trädgård när du vill sälja.
Vi blev av med våra mördarsniglar när det kom 101 storkar på besök. Men det var ju en tämligen otippad händelse.
Denna gång blev det Ulrika och Lindas trädgårdspoddVad är det för podd?
Dom kom och åt sniglar.Jag skulle behöva 102 storkar på besök
Hur bjuder man in dom
Bra idé!Ge bort i present
Fantastiskt! Mer storkar åt folket.Dom kom och åt sniglar.
Nej den har jag inte hittat jag är nybörjare på kål både vad gäller att äta och odlaInget bra svar, måste bara fråga om du odlar blomkålssorten Snowball? (jag har sått några fröer av den sorten i år)