Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge kan man låta växterna stå i de transportkrukor/brickor de köptes i innan man planterar ut dem? Måste de planteras ut idag när det spöregnar, eller kan "man" vänta till bättre dagar?

En rent retorisk fråga, naturligtvis :angel:

Det är inte så kinkigt, låt dem inte torka ut bara (det är största risken). De har näring så de klarar sig minst en månad (beroende på krukstorlek).
 
Min gräsklippare storstrejkar, så istället för att tukta gräsdjungeln så tänkte jag hacka upp och förflytta fler syrenskott.
Sen borde jag också försöka komma på något bra ställe för att gräva ner de klasespireor som jag fick över :idea:
 
Min gräsklippare storstrejkar, så istället för att tukta gräsdjungeln så tänkte jag hacka upp och förflytta fler syrenskott.
Sen borde jag också försöka komma på något bra ställe för att gräva ner de klasespireor som jag fick över :idea:
Klasespirea är ogräs, så de kan du kasta utan dåligt samvete. Då har du ett problem mindre.
 
Jag tog in allt i går utom basilikan som är den känsligaste men den verkar ha överlevt så möjligtvis är jag lite nojig
 
Jag odlar kål för första året :)
Men varför blir den brun och torr i överkanten :confused:
5AB13EAF-0F9A-4408-B7D6-5B9F931A53E5.webp
 
Det blev 3 poddavsnitt i trädgården 👍
Först det roliga:
3 pumpor sattes ut och några bondbönor såddes
Min akleja Black Barlow, som tyvärr knäcktes förra sommaren så att jag inte hann ta fröer, verkar trivas enormt bra i skuggrabatten.

IMG_20210523_143225.webp


Sedan det tråkiga:
Ena skuggrabatten var full med kirskål 😭 jag som inte ens har kirskål i min trädgård, eller ja nu har jag ju 🙄
Blir till att kolla den dagligen för att få bukt med eländet.
Funderar på hur det kommit dit för den rabatten ligger inte i närheten av tomtgräns 🤔
 
Nån som vet vad det här är för blomma? Klättrar på ett ställe längs med vår väg. Blommorna är ganska små, den verkar slå rot vartefter den växer.
Lägger in en bild på bladen i nästa inlägg. De verkar sitta i par.
 

Bifogade filer

  • C480E562-9B1E-4330-AD94-290A5FC5DC97.webp
    C480E562-9B1E-4330-AD94-290A5FC5DC97.webp
    59,3 KB · Visningar: 18
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 276
Senast: Bison
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp