Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittade den ena plantan idag och krafsade lite omkring, den verkade vara väl rotad i jorden och satt fast ordentligt. Hoppet lever!Avvakta. Alunrot är härdiga och borde dyka upp!
Syrenhortensia är sen.
Svarade Unafraid men ja, jag hittade plantan idag och rötterna verkar ändå leva. Kan nog inte flytta dem för det finns inga gamla blad så jag vet inte var de andra plantorna är riktigt. Får bara komma ihåg att inte gräva hysteriskt i jakt på ogräs eller plantera något där jag tror att de är! Hoppas de lever, de var så sjukt fina! Marmalade, Marmalade Lime, Midnight Rose och Cherry cola om nån är nyfiken.Jag hade en jag gett upp om men den börjar piggna på sig. Kan du inte ha ner den någonstans där den inte syns så mycket och se om den tar sig? Det brukar jag göra med de som jag inte är säker på om de lever eller ej. Jag använder typ det som är kompost (jag har ingen organiserad kompost utan ett ställe där jag slänger det jag gräver bort och inte återanvänder direkt ). Lever de så får de flytta till "rätt" plats.
Min åkgräsklippare dog också på samma sätt. Jag sökte på nätet och modellen och fick att det vanligaste var en säkerhetsströmbrytare som hängt upp sig och efter lite lirkande på brytaren så fungerade den som vanligt igen.Men jävla gräsklipparjävel! Hade hunnit klippa innergården + vid köksträdgården och laddat för att ta itu med själva gräsmattan + runt ridbanan och utmed grusvägen nu i helgen - och så är möget tvärdöd (elstart med fungerande batteri). Inlämnat för åtgärd men de förväntades dröja två veckor. Jippie, när gräseländet växer som värst. Det kommer att vara en djungel innan den är klar.
Har du långt till Hillared (är skakig på geografin där nere )? Där har du Cramers som är underbar och det är inte långt till en av Rångedalas butiker heller.
Min åkgräsklippare dog också på samma sätt. Jag sökte på nätet och modellen och fick att det vanligaste var en säkerhetsströmbrytare som hängt upp sig och efter lite lirkande på brytaren så fungerade den som vanligt igen.
Rångedala är najs! En timme bort så åker dit ibland när man vill ta en utflykt. Bra utbud generellt och fina plantor!Nog för att Cramers är trevligt, men det ligger sisådär 8 mil öster om Göteborg, med norrländska mått mätt praktiskt taget i Borås. Dvs minst två landskap bort från Skåne.
(Rångedala kände jag inte till. Crap, har ju väldigt begränsat med odlingsmark vid lägenheten. )
Tror jag satsar på följande:Jag upptäckte en gullig liten plantskola precis bredvid vägen till stallet och kunde såklart inte låta bli att stanna trots att jag egentligen skulle vänta med att handla sommarblommor i nån vecka till. Kom hem med murklocka i två olika färger, tre sorters petunia, ett helt gäng lobelia och lika många impatiens. Från en kompis i stallet fick jag även en myntaplanta.
Imorgon ska allt planteras ut. Lite oklart var, men det löser sig nog!
Jag skulle också kunna skörda rabarber nu, dom är helgalnaSkördat rabarber! Blir några påsar för infrysning.
Och åt egenodlad spenat till middagen.