Nä, min ”älskade” hagtornshäck som jag kanske måste klippa lite i helgenÄr det ett flätat grönt staket i bakgrunden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, min ”älskade” hagtornshäck som jag kanske måste klippa lite i helgenÄr det ett flätat grönt staket i bakgrunden?
Nu bor jag visserligen i södra Norrland men nej, inte ens nära några äppelblommor. Knappt att löven slagit ut. Allt exploderade när det var varmt häromdagen. Men nu ska det bli kallt igen...På tal om Norrland. Ska visst snöa där nu snart. Bara några enstaka plusgrader. Har äppelträd mm börjat blomma än där?
Bor i Västerbotten. Vi väntar ännu på att häggen ska blomma! det har precis blivit grönt, inga blomningar kommer att förstöras av lite snö. Det enda som blommar är krokus (de flesta har blommat klart), påskilja och tulpaner.På tal om Norrland. Ska visst snöa där nu snart. Bara några enstaka plusgrader. Har äppelträd mm börjat blomma än där?
+1,8 grader ute. Endast +2,8 i trädgården. Panik! Springer ut i foppatofflor och morgonrock för att byta ut frostvakten mot ett element. Jag har ändå runt 40 dahlior och en miljard andra plantor där.
Och dagens fråga. Har flera alunrot som jag planterade förra året som inte tittat upp ännu. Ovanligt kall vår, så när ska man anta att de har dött? En annan jag flyttade förra året var vintergrön och har skjutit gott om nya skott nu.
Förresten, syrénhortensia. Brukar de komma igång sent med blad? Jag velar mellan att ta bort den pga bara kala kvistar eller ge den en chans att komma till liv igen.
Förresten, syrénhortensia. Brukar de komma igång sent med blad? Jag velar mellan att ta bort den pga bara kala kvistar eller ge den en chans att komma till liv igen.
Avvakta. Alunrot är härdiga och borde dyka upp!Och dagens fråga. Har flera alunrot som jag planterade förra året som inte tittat upp ännu. Ovanligt kall vår, så när ska man anta att de har dött? En annan jag flyttade förra året var vintergrön och har skjutit gott om nya skott nu.