Tack!Så hade jag gjort
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Så hade jag gjort
Bara för att jag skrev det där såg jag idag att en enstaka liten blomma har börjat kämpa sig fram på en av begoniorna. Heja, heja!Här är en till som behöver jobba på det här med tålamod Jag är så himla otålig och vill helst att allt ska blomma med massor av färg överallt nu nu NU, men får påminna mig själv om att det inte ens är juni än... Jag tror att det är en övergripande desperation efter sommar efter en kall vår som gör det, men försöker att inte bli allt för tjurig och gnällig på mina begonior för att de inte haft vett att blomma än
Tycker själv det är svårt! Tipset är nog att i lugn och ro sätta dig och mäta och rita upp allting. Man kan ju göra på många olika sätt! Jag fick ett grundset från Gardena förra året som jag ska installera i tunneln när jag planterar ut det som ska vara där. Har mätt och räknat. Jag tror inte man vill ändra på något allt för mycket när man väl har kapat slangar och rör...Och längst till höger
Visa bifogad fil 69895
Hoppas ni kan hjälpa en slutkörd hjärna att bena ut detta
Varför växer vissa rädisor mest i blasten men har fortfarande en liten rot? Eller har en rot som växer sig stor men går på djupet och bildar ingen "klump"? Det hade jag velat veta, funderar om det beror på näring eller om det är genetisk variation men har inte funnit något svar.
Lite störigt att där drar man upp en som man tror är en av de största så har en pyttenliten rädisrot men andra med ynklig liten blast kan vara färdiga.
Googlade just och läste att blommorna ska vara goda att äta råa och att knölarna går att tillagas, som tips på vad man ska göra med demHar rivit upp knölklockeknölar idag. Är det någon här som vill att jag ska pyttsa ner i jorden hos någon ärkefiende så säg bara till
Rotknölarna är goda tillagade. Koka 10-15 minuter i lättsaltat vatten och servera på samma sätt som svartrot.
Jag klipper ner spröten när frostnätterna är förbi. Lavendel ser stendöda ut tills de helt plötsligt börjar bli gröna.Det var nog något mellanting jag gjort, de är väl typ 40 cm höga nu kanske.. har ju bara gissat hur man skulle göra det jag klippt bort tror jag inte klassas som vedartat, mer som styvt gräs typ. Kan det ha varit okej? Vill ju inte ha råkat döda den..
Det som är kvar nu är nog lite halvt vedartat, speciellt de grå delarna..men jag låter den vara nu då och ser om den hämtar sig? Och klipper ner mer typ nästa vår? Ska testa sticklingar! Får googla hur man gör
Nu är väl en bra tid att flytta perenner? Innan det blir för torrt i sommar. Passa på att dela dem om det går!Jag trodde funkiorna i paradrabatten dukat under helt då de aldrig riktigt trivts där men nu verkar de komma upp.
Skulle vilja flytta dem till er annat ställe där de kanske trivs bättre men när och hur flyttar jag dem bäst? Har ju sått annat som ska stå där de är nu
Undra hur det smakarGooglade just och läste att blommorna ska vara goda att äta råa och att knölarna går att tillagas, som tips på vad man ska göra med dem
Som en rot? Du har ju möjligheten att prova!Undra hur det smakar
Tack! Det är så jag gjort.. Jo men nu är som sagt typ 1/3 av den grön och resten stendöd.. så börjar bli tveksam om det kommer bli grönt där nu verkligen?Jag klipper ner spröten när frostnätterna är förbi. Lavendel ser stendöda ut tills de helt plötsligt börjar bli gröna.
Det är nog inte så lätt för det ser ut som en klätterros(?) tycker jag, men den växer braFörra året klippte jag ner denna ros helt. Men växte bara upp som två meter långa pinnar rätt upp typ. Kan man få den buskig? Blir rosa blommor och sen nypon. Visa bifogad fil 69938
Det var förra ägaren som har planterat den där. Känns en aningen malplacerat. Varje gång man klipper gräset så kommer man åt nån gren som rispar härligt på ben eller ryggDet är nog inte så lätt för det ser ut som en klätterros(?) tycker jag, men den växer bra
Det var rejäla taggar!Det var förra ägaren som har planterat den där. Känns en aningen malplacerat. Varje gång man klipper gräset så kommer man åt nån gren som rispar härligt på ben eller rygg Visa bifogad fil 69966
Jag vet råkade gripa tag i en som låg gömd under täckbarken igår. Stack rätt igenom handskarna. Varenda gång man är i den hörnan och gräver liksomDet var rejäla taggar!
Är det ett flätat grönt staket i bakgrunden?Förra året klippte jag ner denna ros helt. Men växte bara upp som två meter långa pinnar rätt upp typ. Kan man få den buskig? Blir rosa blommor och sen nypon. Visa bifogad fil 69938