Tråden för spår

Tack! När hon var runt ett och ett halvt år (dryga tre nu) så trodde jag aldrig att det skulle bli såhär bra. Då spårade hon slarvigt, oengagerat och jag la spårandet åt sidan ett tag. Kul att vi nu kanske kan inspirera någon mer :)

Blir grymt pepp på att lägga ett långt spår 😍🤩👌 Måste bara vänta några månader 😂

Men får lira teknik så länge 👌

Blir grymt pepp på att lägga ett långt spår 😍🤩👌 Måste bara vänta några månader 😂

Men får lira teknik så länge 👌
Kul! Men lite tråkigt att det är långt till barmark för er del, vi fick snö nu här nere i södern också men är det som det brukar så har vi barmark om några veckor igen. :down:

Tur det alltid finns saker att träna på 😁

Nu är det slut på julledigt och även vilan. Vi har haft ett uppehåll på ett par veckor, både med lydnad och spår. Tycker ibland att det behövs. Ungefär som att saker som ligger och skvalpar i huvudet faller på plats lite.
Vi får väl se om det var rätt tänkt. I alla fall har vi varit och spårat på en stor parkering. Det var inte något kul väder och rätt blåsigt. Var noga med att spåret låg så mycket i medvind som möjligt, eftersom vi haft träningsuppehåll.

Hon tog starten lite nonchalant och med ganska högt huvud. Tänkte att det här blir nog inte så bra, men sen kom en 90 graders vinkel och den tog hon klockrent! Så om det var blåsten, eller om hon tyckte att gå rakt fram var tråkigt/ för lätt, får vi se framöver. Det blev 2 ganska korta spår, ca 30-40m vardera. Hög belöning där jag gömde burkar kokt dovhjort som slut.

Vi lägger energi på muskelminne för markeringar. Hon är duktig och vi lägger snart till föremålen igen i träningen.
Har försökt lägga spår men det töar så jäkligt att stackars Lystra får kämpa för kung och fosterland för att komma fram med snön upp till hakan, vi får vänta med spår tills det värsta av snön har försvunnit. 😅
PXL_20250108_134839154.PORTRAIT~2.webp

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 020
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 523
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar