Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!
Hej! Hoppas ni haft en härlig jul och nyår!
Tänkte på en sak... Hyr era ridskolor ut hästarna på sommrarna? Till elever eller till allmänheten?
På den ridskolan jag red förut hyrs en del av hästarna ut under året, men alla kommer hem till sommaren, för då är det ridläger hela sommaren. De får någon vecka ledigt var, men inte så värst mycket tror jag
De har det faktiskt mycket lugnare resten av året, men så går de sällan mer än en lektion om dagen och det är bara lektioner fyra dagar i veckan.
Hur det är där jag rider nu vet jag faktiskt inte.
*kl*
I måndags så red jag med min gamla hoppgrupp för skojs skull! Dels så var jag lite nyfiken på hur det skulle kännas nu när det var så länge sedan och jag tycker att jag har lärt mig så mycket nytt, dels så var det sista gången eftersom "grabbarna" (de två killarna/männen som var kvar i gruppen) slutar nu och gruppen försvinner. Hursomhelst så var jag supernervös innan, särskilt som jag inte hoppat på evigheter och skulle rida min lilla favvo Mr Romeo, som är en otroligt begåvad men rysligt lat d-ponny, och visar det gärna genom att försöka bocka av mig... Men det gick bra, han kändes väldigt positiv och framåt och bjöd fint på hindren! Och jag måste säga att jag tycker att jag har fått en bättre sits och balans även vid hoppningen och att jag kunde få ut det jag ville av lilla bus-Romeo med mycket mindre hjälper än tidigare!
Iofs så började han fåna sig lite på slutet när ridläraren höjde och han tyckte att han hade gjort sitt för dagen, men vi kom över allt, trots lite trixande ibland.
Vad jag upplevde som en stor skillnad var att det var lite "vilda västern" mot vad jag vant mig vid
Det var jätteroligt att vara med, men jag trivs nog trots allt bäst på de små lurvponnyerna
Det var första lektionen med dem efter jul igår och jag red en liten rolig häst som heter Kraka. Det fungerade riktigt bra, jag fick dock lov att vara väldigt tydlig och lite bestämd, för hon är nog också lite lat och slipper gärna jobba lite och genar i hörnen om hon kan
Men när hon insåg att hon inte kom undan var hon helt med på noterna!
Här är en liten bonusbild på söta Romeo från avslutningshoppningen på vuxenridlägret i somras! Han är en riktig pralin när han vill och en riktig lyxponny
min sits är väl inte den snyggaste men men, nu är det hästen ni ska titta på