Kan man dela bilder från instagram här?
Tränade terräng på ny bana, Tågarp, i lördags. Det blev fjärde gången terräng nu i Skåne, senaste gången var på tok för länge sedan!
Började med att dra sönder gängtappen på första broddhålet, där fick jag för att jag för några dagar sedan skrivit på buke att jag tyckte det var så lätt att brodda
Gängtappen satt fast o handtaget bara snurrade, kul. Tiger fick snällt sätta ner tassen på tån (vilket inte bekom honom det minsta, han fick bara ha den andra foten framför så kunde han ändå nå att sno mat från kompisen medan jag hämtade telefonen o ringde sambon som fixade loss gängtappen igen). Min vana trogen har jag det mesta i minst dubletter så det var bara att fortsätta med nästa o sen gick det fint.
Vi blev dock lite sena så jag hade precis bara galopperat en vända när Ted kom o vi hoppade först. Så orutinerat lät jag lilla grå bara lunka på över de tre första hindren i första slingan vi hoppade, helt oframför skänkeln
Nåja, sen fick vi fart och resten gick helt okej. Bitvis till och med riktigt bra! Nu går det iaf framåt, ska bara försöka få ihop hela paketet oxå så jag slipper hänga i tyglarna hela tiden...
Däremot tyckte jag typ alla 90-hindren de andra hoppade så skitläskiga ut
Har massa bilder men vet som sagt inte riktigt hur man får in dem här. Men här är filmerna som jag blev väldigt glad över att se faktiskt. Synd ni inte sett de från två träningar sedan (när tränaren undrade om jag bytt häst för det var så galet mycket bättre än första träningen (=nej, jag hade bara gjort som han sa första gången - min fina häst gör alltid rätt när matte gör rätt!)), då gick det knappt i styrfart. Tur första gången inte blev förevigad
Första gången jag fick bromsa genom hela slingan
Tågarp hade nytt, fint vatten!
Den här rundan kändes typ sämst men herregud, vi GALOPPERAR ju faktiskt hela vägen, även i de små svängarna! Extremt stort framsteg