Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick det bra på P&C:en Gabby? :)

Jag var inte ens där! Ville skriva men vi behövde byta panel på stallet. Så det fick faktiskt gå först :p

Och Tigers hälta verkar bli en segdragen historia. Igår max 0.5-1 grads halt på böjprov men extremt ofräsch undra ryttare i höger varv (och nu är det bättre än vad det varit tidigare... ÄNTLIGEN någon som insåg att han är helt orimligt ojämn). Vet trodde inte sina ögon hur lite han visade vid undersökning resp under ryttare. Han red inte ens som det var tänkt.

Dessutom sa hästen tack o adjö till mer undersökningar (går inte att sticka mer utan att droga) så att bedöva o rida igen fick slopas. Nu får vi se om Agria vill CTa knä o has eller röntga o ULa knä o has ännu mer o sen får vi väl se om resultaten går att koppla ihop till smärta. Hur nu det ska gå när han inte visar någon smärta förutom vid ridning. Ibland inte bra o ha ponny!

Nåväl, hans problem har faktiskt en egen tråd så jag ska sluta spamma :o

@the_connemara Det gick helt OK! Han skötte sig, nästan inga brallningar men vi måste jobba på att kunna reglera galoppen utan att tappa bjudningen till hinder. Lite problem med hindret med graven men annars flöt det mesta på!

Mamma hamnade inte på nåt jättebra ställe att filma, men lite kom med i alla fall:

Vi fick 6,9 på stilbedömningen, men sedan blev det ju 2,5p avdrag för stopp. "Visar fin galopp, kom lite snabbt på häcken.", "Säker sits" och "Förhållande hjälper går inte riktigt igenom, och när de gör det tappar den bjudning."

Någon mer än jag som redan saknar terrängbanan? :o Det är bara mitten på november ju. :banghead: Hur ska det här gå..

I våras hade jag väntat 3 år på att han skulle växa till sig och nu kan jag inte ens vänta typ 5 månader..

Superfuskigt!! Här badar vi gyttjebad pga allt regn. Solen har jag inte sett sedan i oktober. :crazy:

Jag tröstar mig med hopp- och dressyrtävlingar istället. :D
Den kommande helgen blir det hoppning både på lördag (lokaltävling 80 + 90cm) och söndag (klubbtävling, även här 80 och 90cm).
Sen kör vi vår första dressyrtävling någonsin den 30/11. LB1 ska vi försöka ta oss igenom då. Lär bli väldigt intressant. :angel:

Haha, jag har faktiskt inte varit ute sedan Pay and Crossen i början på november, vi har också kört dressyrtävlingar istället ;). Men möjligheten finns i alla fall!
Nu i helgen är det dressyrträning och nästa åker jag upp till SIHS så vi får se om vi kommer iväg på någon terräng i december nästa gång kanske... Igår hopptränade vi i alla fall, vi var i stora ridhuset denna gången, det går alltid bättre när vi är där. :angel:Hoppade någon linje på 1.20, wiie! :D

Så fuskigt! :cry: Men ska vara glad jag inte bor i Norrland iaf.
Norrland är faktiskt ganska bra att bo i! Kanske inte optimalt för fälttävlan ;) , men ganska bra ändå! :)

Säger jag som smygläser, men inte skriver så mycket. Jag åker sällan längre söderut än till Botkyrka (dit har jag ändå nästan 60 mil enkel väg) och jag har fått uppfattningen att de flesta som skriver här bor längre söderut.

Jag älskar mitt Norrland ändå!

/Lady_S

Hallå! 6 km är mycket för mig! Man måste lasta o sånt mög... Tur vet, dressyr o hopptränare o nästan terrängbana oxå finns inom det avståndet. Det är faktiskt 6 km till terrängbanan fågelvägen :p

Norrland är faktiskt ganska bra att bo i! Kanske inte optimalt för fälttävlan ;) , men ganska bra ändå! :)

Säger jag som smygläser, men inte skriver så mycket. Jag åker sällan längre söderut än till Botkyrka (dit har jag ändå nästan 60 mil enkel väg) och jag har fått uppfattningen att de flesta som skriver här bor längre söderut.

Jag älskar mitt Norrland ändå!

/Lady_S

Norrland är jättefint på alla sätt och vis. Men just för fälttävlan finns det bättre ställen. ;)

Jag tyckte det var jättelångt när jag åkte 10 mil till kursen i Falkenberg. Kan inte tänka mig åka 6 ggr så långt!!
Men om jag får riktig abstinens kanske jag åker ner till Ted på nyårsdagen. :angel: Är ju ändå mycket mindre än halva vägen som du åker Lady_S

Hallå! 6 km är mycket för mig! Man måste lasta o sånt mög... Tur vet, dressyr o hopptränare o nästan terrängbana oxå finns inom det avståndet. Det är faktiskt 6 km till terrängbanan fågelvägen :p
Om det inte var så att jag är lite folkskygg (introvert norrlänning, du vet... ;) ) så skulle jag bli lite avundsjuk på dig, @the_connemara. Nu är jag mest glad att jag har en bra dragbil, eget släp och lättlastade hästar! :)

/Lady_S

Norrland är jättefint på alla sätt och vis. Men just för fälttävlan finns det bättre ställen. ;)

Jag tyckte det var jättelångt när jag åkte 10 mil till kursen i Falkenberg. Kan inte tänka mig åka 6 ggr så långt!!
Men om jag får riktig abstinens kanske jag åker ner till Ted på nyårsdagen. :angel: Är ju ändå mycket mindre än halva vägen som du åker Lady_S
Fast jag åker bara till Botkyrka när de har tävlingar. Men när jag tänker efter så åkte jag 40 mil för att träna i somras. Och 25 mil för att titta på en träning (men då åkte jag iaf med en kompis som skulle träna). När jag skriver det såhär så börjar jag fundera på om inte min sambo har rätt när han inte tycker att jag är riktigt klok...

Men vi är ett gäng i distriktet som jobbar för att det ska bli fler småbanor (tänk startfälttävlan) för att det inte ska vara så långt att prova på och börja, det tror jag mycket på! :) Med fler som provar tror jag att det blir fler aktiva och då tror jag att banorna kommer att utvecklas också! Så kanske jag inte behöver åka så långt i framtiden jag heller. ;)

/Lady_S

@Lady_S

Just nu är jag mycket missnöjd med att min gamla vet är typ 13-14 mil bort. Jag har varken bil eller släp jag egentligen vill köra så långt med, har ju anpassat mig till Skåneavstånd :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 522
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar