Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh jag håller med! Duna har varit helt tossig... känns typ som ett pass där hästen inte har bockat är ett lyckat pass.. Inte ens vågat ta ut henne med någon annan på annat än lugna små skrittrundor då hon är snällast själv. Men den senaste veckan har vi legat i för att få bort i alla fall lite av överskottsenergin. Förra lördagen tog jag henne till ett ridhus i närheten och ehm flög runt ett tag tills hon började bli lite ridbar och sen fick hon trava över en 30cm cavaletti typ 1000ggr tills hon insåg att man varken behövde överhoppa sig, landa i bockserie eller dra iväg efter... Men ingen idé att bli upprörd, jag vet att hon hatar att ta det lugnt och bara lufsa runt i skogen.
=)// Pink
Woho, idag har jag ridit, på en stor häst som kändes helt okej Jag behövde inte bli rädd en enda gång, snälla hästen Vi lunkade iofs bara en sväng i skritt o lite trav med hans kompis men ändå. Hihi!
I övrigt tycker jag inte variation förnöjer alls faktiskt, stora hästar är läskiga Jag vet ju dock inte om jag egentligen blivit allmänt feg o kanske inte är överdrivet förtjus i att rida ponny heller längre (dvs alla utom min egen), det var ännu längre sedan jag red ponny.
Men när jag blev rädd så var det just för stora hästar, ponnyerna kunde vara hur fnattiga som helst men stora hästar lät jag istället bli att rida efter lite för många oridna djur som kört sitt eget race. Jag har aldrig fått grepp om storhästridning (kanske för att jag enbart tränat o tävlat ponny, haha) och lyssnar de inte på mina tygeltag så har jag noll kontroll. En ponny är betydligt mer påverkbar för mig iom att de är mindre helt enkelt.
Hur gör ni för att träna kondis?
håller med, antingen så ska det bli vinter eller vår, det har varit höst nu i 4 månader med spridda vinterdagar som mest består av snöblask som töar bort efter en halvtimme efter att man lyckats bända bort isen från bilen..Säg att det kommer en vår snart!
Det är ju det med pay&jump och liknande; man kan inte veta hur kunniga personerna som byggt banan är.
hah! här i skåne så har vi också snö upp till knäna minsann, iofs så är det lera större delen och bara ett fjuttigt 2cm snölager högst upp.. men det når till knänaNää. eller hur?
Jag vet dock att "banbyggaren" i det här fallet har tävlat på ganska hög nivå så jag blev lite förvånad att det var så klurigt byggt när det mest var orutinerade ridskoleryttare som var med och hoppade. Och dessutom blandat ponnyer och storhäst vilket gör det extra svårt med relaterade avstånd. För mig stämde ju avstånden bra och vi hoppar ju ganska mycket kluriga linjer på träning men ändå. En bana på den här nivån ska vara enkel och inbjudande.
Apropå väderlek så har vi riktig vinter här i Sydnorrland (läs Borås ) och det är snö upp till knäna ungefär. Idag var vi ute i skogen och fräste runt och det var så fasligt festligt att springa fort i snön tyckte den ystra lilla hästen så det var nära att hon lyckades tappade sin matte i en serie förtjusta krumelursprång.