Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
men brukar ju vara att ju lägre höjd på hinderna ju "roligare" gör banbyggarna den, dvs de öser ut div blommor, träd och plast figurer. och de gör snäva spännande svängar och så många olika hindertyper de bara kan :banghead:. man blir härdad i alla fall.

Och apropå det så har jag säkert nån form av rekord i att trilla av sin häst flest gånger på kortast tid? 5 avåkningar på 1 år och 4 mån.

Och apropå det så har jag säkert nån form av rekord i att trilla av sin häst flest gånger på kortast tid? 5 avåkningar på 1 år och 4 mån.
finns de som åker av mycket oftare ;), undrar själv hur tusan de vågar fortsätta rida :/, själv så har jag ramlat av som oftast 1 gång om året.. totalt 8 gånger på 20 år :o.

Min tidigare statistik var ca 1 gång/år men den statistiken har ju totalt havererat. :laugh:

Vid första avåkningen lärde jag mig att man skulle akta sig för markbommar. Dom är skitfarliga. Hästen har nämligen lika dålig avståndsbedömning som jag så hon satte en framhov rakt på en bom, snubblade till och gick nästan ner på knä varpå jag åkte över huvudet på henne.

Andra gången åkte jag faktiskt också över huvudet. Det var för att hon tyckte att jag minsann kunde hoppa ett hinder alldeles på egen hand. Och det kunde jag. :angel:

Nummer tre fick vi till vid vår första terrängträning när hästen minsann visst kunde hoppa. Jättestort och alldeles för långt ifrån. Då hamnade jag lite snyggt bakom en buske strax efter att vi hade gått in för landning. :p

Och sen mötte vi en joggare bakom en krök i skogen när vi kom i galopp uppför en backe. Visade sig återigen att hästens bromsar var mycket mer effektiva än ryttarens.

Ja, och så körde vi då tvärkast åt sidan pga kraftigt snöras på ridhustaket igår. Vem säger att man inte behöver lite spänning i tillvaron? :laugh:

@pink_angel Jag hittade denna filmen från Revinge och jag tycker det ser ut som riktigt trevliga hinder. Dit ska vi nog åka. :)

Läskigaste delen enligt min häst på hela banan är där man hoppar in i dungen i hörnet på fältet. Mörkt, nedhopp och bilar bredvid som inte syns, bara hörs :eek:.
Men är man som ni norrlänningar vana vid skog så är det nog igen fara ;).

Läskigaste delen enligt min häst på hela banan är där man hoppar in i dungen i hörnet på fältet. Mörkt, nedhopp och bilar bredvid som inte syns, bara hörs :eek:.
Men är man som ni norrlänningar vana vid skog så är det nog igen fara ;).
Ja skog har vi gott om... har faktiskt liknande grej på en av banorna där vi har tränat... min har hittills bara varit rädd för gravar då hon troligen tror att någon ska dra ner henne i dem och begrava henne (därför har hon lagt mig i graven :P ) men tänker att hindret bakom liksom kan få henne att glömma graven lite, för alla gravar är inte farliga... bara den hemma hos tränaren som är dödlig på riktigt tydligen övriga har hoppats med tveksamhet haha.

Tillåt mig skratta... När jag red min gula fara trillade jag av tre gånger på mindre än en kvart en gång :rofl:

Och här sitter jag och jämför mig med mina stallkompisar som typ aldrig trillar av. Fast jag vet ju att @pink_angel gjorde en närinspektion av en grav på Hajjerna under förra säsongen. :D
Alltså, alla dessa jävla tårtor som ska bakas stup i kvarten?!? Jag är inte ens bra på att baka tårta. :mad: ;)

för alla gravar är inte farliga... bara den hemma hos tränaren som är dödlig på riktigt tydligen övriga har hoppats med tveksamhet haha.

Ja, där har ju min turbokusa fått vara draghjälp ett par gånger. Inte för att det har hjälpt förstås. Duna vill förmodligen att Epona ska springa bakom med tänderna i högsta hugg....precis som i hagen när det är matdags. :angel: :laugh:

Och här sitter jag och jämför mig med mina stallkompisar som typ aldrig trillar av. Fast jag vet ju att @pink_angel gjorde en närinspektion av en grav på Hajjerna under förra säsongen. :D
Alltså, alla dessa jävla tårtor som ska bakas stup i kvarten?!? Jag är inte ens bra på att baka tårta. :mad: ;)
Äh dina tårtor är ju fantastiska ;) sen får du inte glömma vilken häst mitt Vilddjur har varit... svårt att föreställa sig idag men fanns faktiskt en period när mamma ville sälja henne för att jag flög av precis hela tiden och den där galningen skulle ju ändå aldrig gå att tämja :P Kan förövrigt rekomendera den högra graven i Hajjerna då den inte har lika mycket trägrejor.

Heh. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag åkt av senaste två åren. Jag behöver bättre balans! Var la jag nu pilatesbollen och allt det där man borde använda?
(Å andra sidan har jag och en stallkamrat nu planerat ihop en dressyrhelgkurs som vi hoppas kan bli av i mars eller så. I brist på hoppkurser eller terräng så är det alltid något.)

Hur går det för alla med vinterträningen? Här har vi haft konditionsträning i snön som ni ser här nedan, och gammelhästen (skäcken, 24 år) kunde såklart inte låta bli att hoppa ett av hindren också. Att de aldrig kan lyssna, ingen hoppning sa jag! :D:p

Den bruna är min framtidsstjärna såklart :)

@Lovise Haha, du behöver ju inte ha dåligt samvete om du inte orkar rida vareviga dag. Dom busarna ser ut att motionera sig mycket väl alldeles på egen hand. :D

@Lovise Haha, du behöver ju inte ha dåligt samvete om du inte orkar rida vareviga dag. Dom busarna ser ut att motionera sig mycket väl alldeles på egen hand. :D

Helt klart, lite manipulerat är det dock! Här befinner vi oss i den fina sommarhagen och inte i den tråkiga vinterhagen, där rör de sig inte mer än de behöver =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 522
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar