Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Apropå boots. Är sådana där med plutt i karleden så himla mycket bättre?
Apropå boots. Är sådana där med plutt i karleden så himla mycket bättre?
Ska till våren ut och rida fälttävlan, huga. Är omåttligt nervös kan jag tillägga. Ser framför mig hur hästen och jag kraschar rakt in i hindren. Så är en newbie. Hästen har hoppat tidigare (lite grann i varje fall). Själv har jag bara hoppat träd ute i skogen, men det räknas väl inte?
@Habina Har själv dem stigbyglarna och de är inte ett fel köp. Väntar bara på att de ska bli så pass utslitna/trasiga att jag kan köpa ett par rosa. Är väl enda nackdelen att de aldrig går sönder .
--
Föresten ser att ni diskuterat (diskuterade) boots. Finns det några slitstarka boots där ute som man kan köpa och känna att man gjort ett bra köp? Vill inte att de ska bli strimlade på första träningen.
Tycker hellre att man ska ha släta boots som får snurra så mycket de vill än boots med klumpar som snurrar ändå och ställer till det.@Habina hahha men då är jag veteran ju, har flygit över stock och sten många gånger både frivilligt och ofrivilligt .
Ja stigbyglarna är i jättebra skick ännu .
Det enda som hänt är att de blivit lite svarta på insidan, annars som nya. Dock så har jag skött dem pedantiskt så. 3 år gamla och är i princip som nya i mina ögon.
@the_connemara Gummiboots, då antar jag att de finns i flashiga färger?. Spelar ens en "klump" i karleden någon roll? Snurrar det inte ändå?
Är hästen inte van vid boots och inte brukar trampa sig så hade jag skippat dem.@Buck Jag vet inget om boots, så litar på dig.
Undrar bara hur det kommer gå med boots på framhovarna, han vart ju helt knäpp när han fick på sig bakbensskydd för första gången. Han såg spöken hela hoppträningen. Får väl ta det säkra för det osäkra och testa på en hoppträning först kanske .
Men vad är då bäst? Neoprene, Läder eller Gummiboots? Med eller utan ludd? Finns så mycket att tänka på .
@Buck
Undrar bara hur det kommer gå med boots på framhovarna, han vart ju helt knäpp när han fick på sig bakbensskydd för första gången. Han såg spöken hela hoppträningen.
så om man har bruna skydd, svarta boots och svart schabrak så kommer ft maffian halshugga en? (ft maffian = motsatsen till dressyr maffian och galnare än hoppmaffian)