Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska vi se om det funkar att länka från FB. Isåfall blir det några små skutt från dagens träning. :)

Duktiga! :)

-KL-
Idag har jag och även @fritz_92 hängt på Hajjernas fälttävlansbana och gjort en heldag där. Måste säga att både vi och våra hästar skött oss med bravur, tror de fyrbenta blev lite kära också ^^

Här kommer lite film på min favorit! Tack för draghjälpen vid gravarna!

=)// Pink

Börjar med film på Pink från idag. De var så duktiga. Borde inte vara med i nybörjarträning då vi andra sinkar dem rätt bra.. ;)

Det räknas inte som draghjälp . Ni var ju långt bakom :) Ni klarade gravarna så fint själva. :)

Senast ändrad:
Varning för lång film. :)
Dock hade det kunnat bli längre om mamma filmat åt rätt håll.. ;)

Fick ingen bra start men efter att ha fiskat upp rätt nyckel till hästtransporten från granngårdens brevlåda med en nyinköpt ståltråd, då jag fått fel nyckel, så kom vi iväg och hann i tid till första träningen. Sen krånglade låsningen till rampen så höll på att inte få ur honom ur transporten..

Men träningen gjorde han så himla bra!! Gasade lite mer idag och han sög verkligen tag i hindren. :up: Känner att jag inte är värd honom, han är så mkt bättre än mig.

@fritz_92 Det ser jättefint ut! Ska bli kul att se hur du och han fortsätter utvecklas tillsammans. :)

Får väl bli youtube från min sida eftersom FB inte verkar vilja funka trots att jag gjort filmen offentlig.
Blåste halv storm så tränaren står och skriker i bakgrunden men jag hörde inte ett skit. :p
Tur att jag blev filmade så att jag kunde lyssna i efterhand. ;)

Det räknas inte som draghjälp . Ni var ju långt bakom :) Ni klarade gravarna så fint själva. :)

Vi fick i alla fall se att ingen dog ;) och du är så värd honom! Det är ju du som har utbildat honom så han skulle inte vara den han är idag utan dig.
Tror jag har lite mer film på er, ska kika på det :)

Vi fick i alla fall se att ingen dog ;) och du är så värd honom! Det är ju du som har utbildat honom så han skulle inte vara den han är idag utan dig.
Tror jag har lite mer film på er, ska kika på det :)

Hade varit illa om någon dog på den lilla graven :p Det blir väldigt avslappnat när det går i ström så över gravarna. Bra första gången träning :)
Så gulligt att Talladin blev störtkär i Duna med en gång. Hummade så fort hon gick iväg några meter. :grin:
Jo jag vet att han blivit väldigt fin och det är min förtjänst, men hade inte räknat med så mycket talang som han ändå har. Köpte honom för skit och ingenting och nu känns det som jag kommer sinka honom i hans utveckling.

Du hoppar hus liksom

Japp, bokstavligen eftersom ett av hindren var ett hus :D. Det är nog inte mer än 70 cm högt dock och jag SÅG på film att du hoppade minst samma höjd!!!!
Skämt åsido, Vickan har faktiskt ganska många småhinder så jag ser fram emot att träffa er där nån gång. :)

Japp, bokstavligen eftersom ett av hindren var ett hus :D. Det är nog inte mer än 70 cm högt dock och jag SÅG på film att du hoppade minst samma höjd!!!!
Skämt åsido, Vickan har faktiskt ganska många småhinder så jag ser fram emot att träffa er där nån gång. :)

Ja det var de jag tänkte på när jag skrev det :D
Stockar och korta hinder ja :) Inte 70 högt och 70 brett ;)
Jodå vi kommer allt komma dit. Är ju nära och bra. Nu är det så mycket annat man vill göra också.
Har ju kursen med 2 terrängträningar om två helger och så vill jag hinna med minst en pay n jump till innan vägarna blir tråkiga att åka på. Funderar på Brämhult men då måste vi börja på 40 cm.. :eek::eek::nailbiting::nailbiting:
Är ju lite mer tätt på med banhoppning. Då måste man hinna svänga och förbereda allt.

Vad roligt - ni var alla i gruppen före vår så vi tjuvkikade lite på er mellan varven när det gick :) Ni var dessutom så färgglada, så min grupp tyckte att jag skulle byta till er istället, då jag var den ende med färg hos oss, haha. Brukar ni träna på Hajjerna?

Nu är det så mycket annat man vill göra också.

Eller hur? Jag har anmält mig till klubbtävling i hoppning på BFK den 12 oktober. Då blir det premiär på 90 cm. :nailbiting:
MEN det är inte det tokigaste för jag har ju dessutom gått och anmält mig till Pay & Ride den 25:e oktober i Ulricehamn. Det är galet! Dressyr? Kan ge mig f-n på att man MÅSTE knoppa manen också. :cautious:
Allt som ska se snyggt ut är liksom svårt för mig. :devil:

Vad roligt - ni var alla i gruppen före vår så vi tjuvkikade lite på er mellan varven när det gick :) Ni var dessutom så färgglada, så min grupp tyckte att jag skulle byta till er istället, då jag var den ende med färg hos oss, haha. Brukar ni träna på Hajjerna?

Jaså, där hade vi en till Bukemänniska från heldagen. synd vi inte visste innan :) Så häftigt att ni åker lastbil alla ihop tycker jag. Min skulle inte våga gå på.. Ja det kanske vi var. Tänkte jag inte ens på. Jag tog funktionströjan och hade inte en tanke på färgen. ;)
Har varit på Hajjerna med Talladin 3 ggr nu. Tycker det är en bra nybörjarbana så vi startar där.

Eller hur? Jag har anmält mig till klubbtävling i hoppning på BFK den 12 oktober. Då blir det premiär på 90 cm. :nailbiting:
MEN det är inte det tokigaste för jag har ju dessutom gått och anmält mig till Pay & Ride den 25:e oktober i Ulricehamn. Det är galet! Dressyr? Kan ge mig f-n på att man MÅSTE knoppa manen också. :cautious:
Allt som ska se snyggt ut är liksom svårt för mig. :devil:

Det klarar du galant. 85 var ju inga problem. :)
Läste det på fb :p Du måste inte knoppa på en träningstävling. Bara det ser rent och prydligt ut liksom. Fokus tycker jag skall vara på ridningen.
Jag gjorde manfläta när vi var med på pay n ride. Han blir så vuxen och stilig då. Anser han får ha lång man då han ändå är hälften arab :angel:

Jaså, där hade vi en till Bukemänniska från heldagen. synd vi inte visste innan :) Så häftigt att ni åker lastbil alla ihop tycker jag. Min skulle inte våga gå på.. Ja det kanske vi var. Tänkte jag inte ens på. Jag tog funktionströjan och hade inte en tanke på färgen. ;)
Har varit på Hajjerna med Talladin 3 ggr nu. Tycker det är en bra nybörjarbana så vi startar där.

Ja, väldigt smidigt med lastbilen! Vi som var där går alla i tävlingsgruppen på ridskolan, så det är enklast för oss med lastbil istället för att alla ska skaffa fram dragbil och sånt och köra en och en när vi ska iväg.

Vi var i alla fall överens om att åka tillbaka och göra det igen till våren eller så! Kändes som ett trevligt ställe och Lotta var jättehärlig och positiv. Just det! Vet inte vems häst det var, men häst nummer två i er del av stallet, direkt från dörren räknat - jättesöt filur som charmade in sig hos oss :) (stod bredvid en mörk pålle som försökte sno åt sig hela sin morotspåse in i boxen, haha)

Ja, väldigt smidigt med lastbilen! Vi som var där går alla i tävlingsgruppen på ridskolan, så det är enklast för oss med lastbil istället för att alla ska skaffa fram dragbil och sånt och köra en och en när vi ska iväg.

Vi var i alla fall överens om att åka tillbaka och göra det igen till våren eller så! Kändes som ett trevligt ställe och Lotta var jättehärlig och positiv. Just det! Vet inte vems häst det var, men häst nummer två i er del av stallet, direkt från dörren räknat - jättesöt filur som charmade in sig hos oss :) (stod bredvid en mörk pålle som försökte sno åt sig hela sin morotspåse in i boxen, haha)

Min stod ute i rasthage. Samma med pink_angel:s Duna. Så har ingen koll på hur det var i stallet. Vi är inget gäng som ni utan alla kommer från olika ställen och ingen kände nån.
Ja, Lotta är väldigt bra som tränare. Jag gillar att det är så bra underlag också. Blir aldrig blött och halt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 424
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar