Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var vi på första riktiga terrängträningen.

Ser här att han byter galopp titt som tätt och ofta precis innan hindret. Inte konstigt det kändes lite konstigt. ;)

Är mkt nöjd med honom. Han reagerade på andra hästar bakom som han aldrig gjort innan men överlag var han jätteduktig.

Åh vad roligt! Vi skulle egentligen ha setts där men jag min klant tog helt fel på tiden =( glad att vi inte kom mer än några 100m frånm stallet innan jag insåg att vi redan missat allt...

Idag var vi på första riktiga terrängträningen.

Ser här att han byter galopp titt som tätt och ofta precis innan hindret. Inte konstigt det kändes lite konstigt. ;)

Är mkt nöjd med honom. Han reagerade på andra hästar bakom som han aldrig gjort innan men överlag var han jätteduktig.

Roligt att se – det ser riktigt bra ut! :) Ni kommer klara Falkenberg med bravur!!! :banana:

Åh vad roligt! Vi skulle egentligen ha setts där men jag min klant tog helt fel på tiden =( glad att vi inte kom mer än några 100m frånm stallet innan jag insåg att vi redan missat allt...

Halv ett gruppen du också? Hade varit kul att träffas. Vart surt att komma på det när du kommit dit :banghead:

Roligt att se – det ser riktigt bra ut! :) Ni kommer klara Falkenberg med bravur!!! :banana:

Tack :) Ja nu får vi bara hoppas vädret är med oss. Det är ju ändå oktober då.. Lite orolig då vi inte kan ha broddar som alla andra.
Jag måste bara våga gasa (släppa fram) honom mer. Talle och Lotta var överens att det skulle gå snabbare men jag fegade lite. Var ju ändå 4 år sedan jag red terrängträning och det var på ponny.
Märks att han tycker detta var kul iaf :)

Vi var och hoppade terräng ihop med en kompis på egen hand på Hajjerna i lördags. Underbart väder! :) Killen skötte sig fint, men är lite uppspelt i början efter urlastning så matte hade fullt sjå med att få på alla grejor och glömde i all uppståndelse bort den lilla kameran jag skulle satt på västen och filmat äventyret med :D En medhjälpare med bra kamerautrustning lyckades dock ta en del fina foton från marken.

Tack :) Ja nu får vi bara hoppas vädret är med oss. Det är ju ändå oktober då.. Lite orolig då vi inte kan ha broddar som alla andra.
Jag måste bara våga gasa (släppa fram) honom mer. Talle och Lotta var överens att det skulle gå snabbare men jag fegade lite. Var ju ändå 4 år sedan jag red terrängträning och det var på ponny.
Märks att han tycker detta var kul iaf :)

Visst är det svårt att våga släppa handbromsen? :D Min galopperar ju så otroligt stort också, så det känns som det går mycket fortare än vad det gör. Måste vänja mig vid hans gigantiska galopp! :p Vi hoppas på bra väderlek! :)Inte heller säker på att vi kan brodda, brukar vara mycket svårare på bortaplan det där..:meh: Men det brukar lösa sig fint att anpassa ridningen efter de förhållanden som råder.

Visst är det svårt att våga släppa handbromsen? :D Min galopperar ju så otroligt stort också, så det känns som det går mycket fortare än vad det gör. Måste vänja mig vid hans gigantiska galopp! :p Vi hoppas på bra väderlek! :)Inte heller säker på att vi kan brodda, brukar vara mycket svårare på bortaplan det där..:meh: Men det brukar lösa sig fint att anpassa ridningen efter de förhållanden som råder.

Vi har ju inga skor så då är det helt omöjligt att brodda. Borde vara lättare när du har en box att brodda i som han stått i över natten, eller måste vi åka transport från boxarna till terrängbanan? Blir det fler än vi som kommer fredag?

Allt inklusive boende ligger på samma plats, så det är väldigt nära och lättillgängligt! :) Än så länge är det bara vi som kommer på fredag. Han är svår att brodda överhuvudtaget än och på bortaplan blir det mer oroligt. Har bara haft honom sedan slutet av mars (kom till Sverige i mitten av mars och precis insutten då) och vet inte riktigt vad han har varit med om sedan tidigare. Vi får träna broddning ordentligt i vinter!

Apropå brodda, är det bara jag som broddar hemma? Jag har aldrig förstått vitsen med att stå och krångla med sånt på bortaplan när hästen är spänd, känns som jordens säkerhetsrisk.
Jag kör broddat i släpet, ser inte att det är någon skillnad mot att hästen åker runt med vinterbodd på vintern.

Jag har inget eget släp utan hyr stallägarens så för mig är det inget alternativ att köra broddat. Jag vill inte riskera att mattan går sönder. Min häst är dock väldigt lätthanterlig att ha med sig så jag kan brodda på plats utan några större problem.

Jag arrangerar en all-inclusive-helg med terränghoppning och strandgalopp. Vi tränar två pass för A-tränare Ulf Johansson på Falkenbergsortens terrängbana :)

Åh, det var där jag tog mitt fälttävlanskort för hundra år sedan. Dom hade många trevliga småhinder. Har t o m kvar några gamla foton från den gången. :)

Jag är ganska sugen på att anmäla mig till fälttävlanskursen "Energibomben" på Hermanstorp till våren. Får väl börja lägga undan lite pengar till det redan nu. ;)

Varför är det så att så fort man ordnat ngt roligt så blir hästen halt? Denna gången är det bara en sko som åkt av men har byggt ett till terräng hinder i hagen och hade tänkt inviga det idag :(.
Dumma klantiga hästa pollen :(.

Så tråkigt @Buck !! När man sett fram emot något. :(
Men vad roligt att ha möjlighet att hoppa hemma i hagen. :up::up:
Men se det positivt, du kan öva på det en annan dag. Varit värre om du tänkt åka iväg och så är det ingen ny träning du kan vara med på flera veckor.

Ja ^_^ Hovslagare kommer på fredag så då kan Jag ju sätta igång lite smått.

Har fått lite mersmak på byggandet nu och tänker att den välvda stocken som är kvar också kan bli ett bra hinder :angel:.

Fast iofs så är det vinterns ved jag stjäl av till hinder byggandet... så kanske ska nöja mig med de jag har...

olidligt att jag måste vänta med att inviga detta dock...

10418880_10152655552098847_5587370409666742733_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 418
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar