Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt ta lite höstlov med pållan i sisådär 1½ vecka pga att jag flänger runt lite i jobbet just nu men den planen höll inte. Viktoria Carlerbäck slängde helt plötsligt in både Pay & Jump och Pay & Cross under de två kommande helgerna och det går ju inte att missa när det är på hemmaplan. :angel:

Så nu blir det hoppning, 75 och 85 cm, på söndag och terräng, 70 och 80 cm, nästa lördag. Kul! :D

@Buck jag hade varit själaglad om det bara varit en sko. Det är ju ingen sjukdom/hälta, bara ett par dagars vila... Jag har minst tre mån framför mig, missar laghoppningen och fälttävlansdebuten och hela hösten... :(:(:(

olidligt att jag måste vänta med att inviga detta dock...

10418880_10152655552098847_5587370409666742733_n.jpg

Urtjusigt!!

Pigga och glada lär vi vara. :D Nu skrittar vi och skrittar och skrittar... Och för omväxlings skull promenerar vi lite oxå. Bara det blir bra så...

Har inte sagt det online, så det är inte så konstigt. Men hon har en liten ligamentskada i det ligamentet som håller fast det ena kotsesambenet. Vet förordar ringsko och skrittvila. Första återbesöket om tre veckor...

Halv ett gruppen du också? Hade varit kul att träffas. Vart surt att komma på det när du kommit dit :banghead:
Haha ja det hade varit typiskt, skulle ridit 11 egentligen men nya tag! Ska du också vara med på heldagen på lördag? Eller är det någon annan med samma namn? I så fall rider vi i samma grupp :)

-Kl-
Idag körde vi P&J tillsammans med Speedway. Hoppade 80 & 90 och är både nöjd och missnöjd med dagens ritter. Brukar ju tävla 95-1m så tycker vi borde hoppa runt detta felfritt och enkelt om jag bara kunde skärpa till mig lite men samtidigt har vi knappt hoppat banhoppning de senaste 2 månaderna och är glad att hon ändå gjorde det så bra och min förhoppning om att hon skulle tycka att det var roligare nu när vi haft lite paus och mest hoppat terräng stämde helt klart! Kanske lite väl bra ;)

80 cm - Hoppade hon som förväntat runt lekande lätt men jag min klant red fel väg! Hur lyckas man? Ja ni börjar nog förstå hur virrig jag är när jag både tar fel på träningstiden och rider fel på banan haha. Men annars var det inga konstigheter och en bra runda!

90 cm - Tyckte jag hade lite väl mycket kaliber till häst att sitta på här... gick väl fort och blev ett ner pga detta. Viktoria som arrangerade det hela gav henne det fina smeknamnet ångvälten :P Men tycker det går framåt, börjat lära mig att man har rätt mycket tid mellan hindren om man är noga med vägarna till att fixa eventuella vilda inslag.

Nu blir det terräng torsdag + lördag, längtar!

=)// Pink

Haha ja det hade varit typiskt, skulle ridit 11 egentligen men nya tag! Ska du också vara med på heldagen på lördag? Eller är det någon annan med samma namn? I så fall rider vi i samma grupp :)

-Kl-
Idag körde vi P&J tillsammans med Speedway. Hoppade 80 & 90 och är både nöjd och missnöjd med dagens ritter. Brukar ju tävla 95-1m så tycker vi borde hoppa runt detta felfritt och enkelt om jag bara kunde skärpa till mig lite men samtidigt har vi knappt hoppat banhoppning de senaste 2 månaderna och är glad att hon ändå gjorde det så bra och min förhoppning om att hon skulle tycka att det var roligare nu när vi haft lite paus och mest hoppat terräng stämde helt klart! Kanske lite väl bra ;)

80 cm - Hoppade hon som förväntat runt lekande lätt men jag min klant red fel väg! Hur lyckas man? Ja ni börjar nog förstå hur virrig jag är när jag både tar fel på träningstiden och rider fel på banan haha. Men annars var det inga konstigheter och en bra runda!

90 cm - Tyckte jag hade lite väl mycket kaliber till häst att sitta på här... gick väl fort och blev ett ner pga detta. Viktoria som arrangerade det hela gav henne det fina smeknamnet ångvälten :P Men tycker det går framåt, börjat lära mig att man har rätt mycket tid mellan hindren om man är noga med vägarna till att fixa eventuella vilda inslag.

Nu blir det terräng torsdag + lördag, längtar!

=)// Pink

Vi var en mindre i min grupp så du hade kanske kommit lagom till den gruppen istället. :)
Japp det är jag :) Vad roligt då ses vi då.
Är det hos Viktoria på torsdag nu då?

Det är tur det är träningstävling så man verkligen kan få öva. :) Då gör det inget att det går lite hejsanhoppsan. :angel::angel:

Du åkte inte av på 10 cm:s höjd som en viss annan iaf... O_o

Vi var en mindre i min grupp så du hade kanske kommit lagom till den gruppen istället. :)
Japp det är jag :) Vad roligt då ses vi då.
Är det hos Viktoria på torsdag nu då?

Det är tur det är träningstävling så man verkligen kan få öva. :) Då gör det inget att det går lite hejsanhoppsan. :angel::angel:

Du åkte inte av på 10 cm:s höjd som en viss annan iaf... O_o

Åh vad roligt :) alltid kul att träffa folk på riktigt så att säga!

Hahaha jo men precis! Bra att få öva och jag är ändå väldigt glad att Duna hade glimten i ögat tillbaka.
Jo imorgon är det hos Viktoria, vi har pratat om att fixa kortet då så det blir väldigt roligt.

=) // Pink

Hemma från första terrängträningen med galningen... Första spånget skickade han såklart av mig efteråt och tog ett eget rejs runt banan :banghead:, men på slutet uppförde han sig nästan normalt :angel:. Film kommer, tyvärr ;) kom inte avåkningen med...

Yihaaa! fast det var inte så illa som jag föreställde mig efter att ha läst kommentarerna haha. Blir nog super när ni gjort det några gånger :)

-KL-
Idag fick vi vår påskrift för fälttävlanskortet! Hoppade dessutom smalhinder och det gick såhär bra :banana:
Men vårt dikesproblem behöver vi inte diskutera :angel:

Tyvärr inte så mycket på film, han missade bland annat en böjd linje med lådor som jag var lite stolt över hahaha men smalhindret kom i alla fall med...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 424
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar