Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Rådbråkar mitt huvud och försöker googla utan resultat.

På typ 60-talet fanns en städgrej man sopade mattor med. Jag känner den som "Amanda" men vet inte vad den egentligen hette.
Skaft, och längst ner en fyrkantig låda man rullade över mattan. Den sopade in skräpet från mattorna in i mackapären

Vad hette den?
 
Rådbråkar mitt huvud och försöker googla utan resultat.

På typ 60-talet fanns en städgrej man sopade mattor med. Jag känner den som "Amanda" men vet inte vad den egentligen hette.
Skaft, och längst ner en fyrkantig låda man rullade över mattan. Den sopade in skräpet från mattorna in i mackapären

Vad hette den?
Jag har mormors gamla Amanda helt outstanding till mattor. Dom nya är inte i närheten
 
Rådbråkar mitt huvud och försöker googla utan resultat.

På typ 60-talet fanns en städgrej man sopade mattor med. Jag känner den som "Amanda" men vet inte vad den egentligen hette.
Skaft, och längst ner en fyrkantig låda man rullade över mattan. Den sopade in skräpet från mattorna in i mackapären

Vad hette den?

Och där lärde jag mig något nytt idag :up:

Jag har en sån i stugan, men visste inte att hon hette Amanda :p
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 528
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 885
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 858
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp