Nu har jag hunnit lägga barn och kan svara ikapp. Inser att det inte är så snyggt att svara förbi alla sådär utan att citera inlägg.
Men ja, alltså, mitt ursprungliga inlägg var menat lite som ”vad fåniga vi är hehe” och inte en diss mot julbord. Det är bara en väldigt märklig tradition kan jag tycka. I linje med små grodorna eller nåt annat märkligt vi håller på med.
Men sanningen är också att jag faktiskt inte varit med om någon som skippat julbordet, jag rör mig nog i traditionella kretsar på så vis. Eller har familj som vill göra alla till lags och därmed slevar i köket i veckor. Så större julbord är norm för mig. Jag och maken håller i julen i år och bestämde oss för att laga något annat. Det blev både väldigt glada toner över det, och mindre glada toner. Hoppas att de som blev lite fundersamma får en bra erfarenhet i år av hur man kan göra på annat sätt! För visst är det gott med julbord men ärligt talat, laga middag en hel vecka för att äta.. köttbullar med potatis? Nej men dra mig baklänges. Godare saker kan man ju få till när man lägger så mycket tid och arbete!