Om man då låter den mjölken jäsa får man då lakritsshotsLakritsmjölk...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man då låter den mjölken jäsa får man då lakritsshotsLakritsmjölk...
Det låter inte alls lika gott som lamm som smakar timjan! Men lite smak av gräslök i smöret är nog inte så dumt, förutsatt att man lagar mat, inte bakar småkakor.Ja jag kommer ihåg att mjölken hade lite smak av gräslök ibland på försommaren
Nej det smakade lite annorlundaDet låter inte alls lika gott som lamm som smakar timjan! Men lite smak av gräslök i smöret är nog inte så dumt, förutsatt att man lagar mat, inte bakar småkakor.
Både homogeniseringen och mjölkens fetthalt påverkar smaken mer än pastöriseringen.Vad jag har sett, så är det oftast amerikaner som framhåller att opastoriserat skulle vara bättre.
Nu vet jag väldigt lite om den amerikanska förädlingsprocessen av mjölk, den kanske skiljer sig från den nordiska, men det vad jag sett är amerikaner som på video visat skillanden mellan opastoriserad och pastoriserad mjölk.
Den opastoriserade har sett smutsvit ut (mera som havremjölk) och sen pastoriserade varit helvit. Jag antar att de på någotvis tycker att det är något slags bevis på att den pastoriserade är "onaturlig".
Nu är det många år sedan jag druckit mjölk direkt från mjölktanken, men jag har inget minne av att den skulle varit sådär smutsvit som i filmerna.
Och min spontana tanke är att borde inte homogeniseringen och standardiseringen vara det som möjligtvis har mera inverkan på färgen än pastorisering
Om man äter p-piller utan uppehåll, dvs inte får mens, räknas det som ett preventivmedel som tar bort mens?
Står i papper jag fått att man bör använda lokal östrogenbehandling i så fall.
Det stod i papper jag fick från läkare, men var inte riktigt i skick att fråga tyvärr.Varför ska du använda lokalt östrogen? Har du problem med torra slemhinnor kan det kanske vara bra men det finns horminfria preparat för det också.
Det stod i papper jag fick från läkare, men var inte riktigt i skick att fråga tyvärr.
Tillägg: alltså ett allmänt "efter behandling" papper eller vad man nu kallar det.
Ja jag får nog fråga.. det skulle underlätta läkningen om jag förstod det rätt.Då hade jag bett om en förklaring
Klädkammaren räknas som ett rum ? Vårt sovrum är bara dubbelt så stort och vi har två sängar där, så det kanske går att få in EN säng i klädkammaren?Hur kan detta räknas som 2 rok?Visa bifogad fil 156575
Klädkammaren räknas som ett rum ? Vårt sovrum är bara dubbelt så stort och vi har två sängar där, så det kanske går att få in EN säng i klädkammaren?
1,5 funkar men det är inte en tvåa.Hur kan detta räknas som 2 rok?Visa bifogad fil 156575
Vi köpte en 2,5a en gång men sålde en 2a utan att något ändrats så.. (matrummet, med eget fönster, räknades helt plötsligt inte ) men det där får jag inte ens i min vildaste fantasi till en tvåa.Fast tror det måste finnas nån form av fönster för att få kallas rum?
Ja, ingen aning. Det var mest på skämt !Fast tror det måste finnas nån form av fönster för att få kallas rum?
"Köket räknas även som hall, det är öppen planlösning bara, supersmart." Kanske?Hur kan detta räknas som 2 rok?Visa bifogad fil 156575
De har räknat hall/kök och allrum som två rum. Se hur dom båda har fönster också. Men aldrig i mitt liv hade jag tyckt det där är en 2 rummare.. hade varit intressant att se lägenheten dock.Hur kan detta räknas som 2 rok?Visa bifogad fil 156575
Varken hall eller kök har räknats som rum i mina bostäder....De har räknat hall/kök och allrum som två rum. Se hur dom båda har fönster också. Men aldrig i mitt liv hade jag tyckt det där är en 2 rummare.. hade varit intressant att se lägenheten dock.
Jaså? Jag är van vid att kök alltid räknas som ett rum. I det här fallet agerar köket även hall, personligen hade jag nog kallat det kokplats.Varken hall eller kök har räknats som rum i mina bostäder....