Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Lantmäteriet säger såhär
Antal rum
Med ett rum avses ett utrymme som har en golvyta på minst sju kvadratmeter och som har direkt dagsljus. Som rum räknas inte kök, kokvrå eller hygienutrymme. Som rum räknas inte heller matrum i anslutning till kokvrå om matrummet tillsammans med kokvrån anges som kök. Utrymmen som är mindre än sju kvadratmeter redovisas inte som rum.
Den där planlösningen får jag mao omöjligt till en tvåa

Lantmäteriet säger såhär

Den där planlösningen får jag mao omöjligt till en tvåa
Spännande. Jag bor i ett torp där 7-kvadrameter-regeln plockar bort minst ett av mina rum :eek: ! Det ena rummet är verkligen pyttelitet. Det har maken som kontor. Men det är säkerligen inga 7 kvadratmeter. Och sovrummet är nog även det på gränsen... Fast båda rum har fönster :) !

Nä, det måste vara nåt nytt. I antalet rum räknas vardagsrum och sovrum.

Man säger ju vanligtvis "x rum och kök", dvs köket räknas inte in i antalet rum.

Kök är såklart ett rum men ingår inte i räkningen när man säger "en 2:a, en 3:a, en 4:a" osv. Detta då hela uttrycket är 2 rum och kök (en 2:a), 3 rum och kök (en 3:a) och 4 rum och kök (en 4:a).
Men vad sjutton har jag fått det ifrån då? 😅Ja, det har ni ju rätt i. Skyller på att det var ett tag sen jag hade lägenhet, så det är snarare något gammalt jag fått för mig!

Ja då håller jag med om att det inte är klokt hur de fick det till en 2:a. En etta med kokvrå som mest. Eller tänkte de att förrådet skulle agera sovplats? Jösses.

Hade varit intressant att se i verkligheten. Kanske kan man göra det mysigt, för en låg hyra.

Men var är sovrummet? :confused:

Nu sålde jag min förra lgh, som var 40 kvm, som en mini tvåa. Men den hade ett sovrum (litet visserligen men en 140 säng och nattduksbord samt small byrå fick plats), separat mindre kök samt normal stort vardagsrum. Men det där kan enligt mig inte vara något annat än en 1:a.
Klk/förråd? Det är ett draperi där väl så det kanske används som sovalkov.

Kanske mer jag som är dum, ionte frågan i sig....

Var köper ni sockar/strumpor? Vill ha ren bomull, inte sportstrumpor med mirakeltextil. Vettig kvalitet.
Min tidigare leverantör - kompisens son - kommer nog inte att sälja jultidningar i år :D

Så -var?

Ok. Ja jag brukar passa på att ta det när jag ändå är i trakten. Eller så går det att beställa.
Ja, bekymret är att jag sällan är just åt det hållet numera. Men blir det nån resa ditåt så kollar jag. :up:

Beställa vill jag inte. Köper mest bara sånt jag kan ta på och känna materialet.

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 555
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 915
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 901
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama