Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Jag skulle behöva få tag på en dom (och tillhörande fup), men det är rätt viktigt att personen det berör inte får reda på det. Kan man begära ut det anonymt?

(Absolut inte någon farlig person, men det sätter mig i en rätt kruxig situation ur andra synvinklar.)

Jag skulle behöva få tag på en dom (och tillhörande fup), men det är rätt viktigt att personen det berör inte får reda på det. Kan man begära ut det anonymt?

(Absolut inte någon farlig person, men det sätter mig i en rätt kruxig situation ur andra synvinklar.)
Ja, gör en fejkmail bara.

Ja, gör en fejkmail bara.

Det krävs inga personuppgifter för att verifiera att man "finns på riktigt"? Anonym mail har jag ju redan för att kunna uppge när jag inte vill hamna på massa mailutskick som sprider min riktiga mail på allsköns listor. :D

Känner mig lite dum eftersom jag både begär ut domar och lämnar ut handlingar rätt ofta i jobbet, men då är jag ju identifierad med tjänstekort och i fallet lämna ut saker så har en arkivarie redan gjort bedömningen att det är en giltig förfrågan. :idea:

Det krävs inga personuppgifter för att verifiera att man "finns på riktigt"? Anonym mail har jag ju redan för att kunna uppge när jag inte vill hamna på massa mailutskick som sprider min riktiga mail på allsköns listor. :D

Känner mig lite dum eftersom jag både begär ut domar och lämnar ut handlingar rätt ofta i jobbet, men då är jag ju identifierad med tjänstekort och i fallet lämna ut saker så har en arkivarie redan gjort bedömningen att det är en giltig förfrågan. :idea:
https://www.domstol.se/domar-och-beslut/bestall-domar-beslut-eller-handlingar/

Jag tror att så länge det är en enstaka förfrågan om skickas på e-post utan avgift så funkar en anonym adress? De kan ju inte kolla om en adress med namn är på riktigt heller. Ska du betala tror jag det kan vara svårt med något annat än besök på plats?

Nej det behövs inte, jag brukar skicka mail bara om xx dom och man får ju inte eftersöka sånt (så länge det inte krävs betalning som @MiaMia sa).

Jag har aldrig varit på cellprovskontroll då jag på flertalet ställen läst att det inte behövs om man aldrig haft sex. Har inte heller använt testkiten som skickats hem åtminstone två gånger. Kan man skicka tillbaka kiten? Känns ju liksom som bortslösade resurser...

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 651
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 993
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 961
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
649
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka