Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Jag har kliat lite ovanför ena fotknölen på foten jag vrickade och jag inbillade mig inte när jag föll, jag har mycket riktigt slitit sönder något. :crazy: Behöver jag söka vård, gör de öht något? Jag vet inte om det är en sena, ledband eller muskelfäste, men ca en dm ovanför knölen känner jag att det har släppt och dragit upp sig om någon förstår vad jag menar. 😖

Jag tycker inte om sjukhus. :bag:
Du bör nog få det tittat på. Tänk om du slitit av något. Jag tänker att om det går att laga så gör det, så du slipper gå och ha ont eller gör skadan värre :heart

Fråga från en som aldrig haft vårtor: Hur ser de ut i början?
Fick en hård, ljus, liten prick under/på sidan av foten några veckor efter att jag gått barfota i en skoaffär (der var för att göra inlägg så ortopedteknikern ville se mig gå barfota, annars hade jag behållit sockarna på).
Fotvårtor kan väl smitta så?
Om det nu är en vårta, borde jag köpa nåt medel eller nåt och få bort den innan den blir större och besvärlig?

De flesta verkar nuförtiden vara dränkta i glycerin eller något istället för att bara torka. Så min vitlav (vitmossa som affärerna kallar den) har hållt nu i över 7 år.....i ljusstaken.
Bra då sparar jag den i min jullåda. Fick två stycken av en kompis och kommer nog bara använda en. :)

Fråga från en som aldrig haft vårtor: Hur ser de ut i början?
Fick en hård, ljus, liten prick under/på sidan av foten några veckor efter att jag gått barfota i en skoaffär (der var för att göra inlägg så ortopedteknikern ville se mig gå barfota, annars hade jag behållit sockarna på).
Fotvårtor kan väl smitta så?
Om det nu är en vårta, borde jag köpa nåt medel eller nåt och få bort den innan den blir större och besvärlig?
Det kan det vara. Pensla med nagellack dagligen så kväver du den.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker nu. Det finns vårtmedel också som du penslar på också. Men många har fått god effekt av nagellack. Men kan också bada fotbad och fila ner efteråt.
Det är ju ett virus som finns i kroppen (antar jag). På nåt tv-program behandlade de fotvårtor genom att fila på ytan och sen ha på nåt medel som dödade "roten".

Kan man spara sån där köpemossa till adventsstake i ett år? Om man inte öppnat förpackningen. 🤔
Jag sparar på all mossa, fuktar den bara lite när jag ska använda det sen igen. Använder det både inne och ute, men låter den alltid torka ordentligt innan jag lägger ner i plastpåsar och har i boden för förvaring. Dvs jag hade antagligen öppnat påsen och låtit mossan torka först. Jag är orolig för mögel om det ska ligga länge, vet dock inte om det spelar roll, bara att jag gör så och det funkar fint för mig iaf ☺️

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 651
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 993
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 961
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
649
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka