Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Läkaren jobbar extra på nya Vc? Eller har bytt jobb och jobbar där nu?
Är rätt vanligt att läkare jobbar på flera ställen, en del har egen firma och hyr ut sig själv.

Läkaren kanske jobbar mot flera olika vårdcentraler och var inloggad på på en annan vårdcentral i systemet och missade att byta till din.
Jag som sjuksköterska på jourtid jobbar mot många olika enheter och byter då enhet i dokumentationssystemet beroende på vilken enhet patienten hör till och då skickas mina meddelanden och liknande från den aktuella enheten.
Kan det vara något sådant, kanske...
Så kanske det kan vara!
Inte samma stad men det är bara 3 mil mellan dom.

Så kanske det kan vara!
Inte samma stad men det är bara 3 mil mellan dom.
Jag blev väldigt konfys och trodde nån obehörig varit inne i min journal när jag såg i loggen att nån varit inloggad på en psykmottagning som jag inte ens kände till.
Förstod sen att en läkare jag träffat på en jourmottagning även jobbat på den jag inte kände till,, och då varit inloggad där.
Landstingsläkare kan ju jobba på olika mottagningar inom samma administrativa del. Eller hur man säger. De flyttas runt där de behövs.

Jag tänker köpa färdig risgrynsgröt i "korv". Men jag såg att min affär hade bra pris om man köper 3 st.
Kan man frysa sådana?

Jag tänker köpa färdig risgrynsgröt i "korv". Men jag såg att min affär hade bra pris om man köper 3 st.
Kan man frysa sådana?
De har även lång hållbarhetstid oöppnade, så om du har plats i kylen klarar de lätt ett par- 3 månader
Köpte för ett par veckor sen på extrapris och blev lite nojjig om jag hade missat en, men den hade sista dag typ 20 december även på rea

Den ständiga frågan i mitt huvud när jag ser en hund av rasen pomeranian, hur uttalas det på svenska egentligen?
Jag vet hur jag uttalar det, och jag tror det är på samma sätt som syster uttalar det (som hade några innan, var i kontakt med några kennlar etc). Men jag vet inte hur man förklarar uttal i text :p

Om du går till Google Translate och får den att säga ordet på svenska (dvs be den översätta från engelska till svenska, och sedan trycka på ljudet så den säger det på svenska), så skulle jag INTE säga så, men liknande - jag skulle ha en starkare betoning på det första A:et (och som skåning inget tydligt R ;))

Jag vet hur jag uttalar det, och jag tror det är på samma sätt som syster uttalar det (som hade några innan, var i kontakt med några kennlar etc). Men jag vet inte hur man förklarar uttal i text :p

Om du går till Google Translate och får den att säga ordet på svenska (dvs be den översätta från engelska till svenska, och sedan trycka på ljudet så den säger det på svenska), så skulle jag INTE säga så, men liknande - jag skulle ha en starkare betoning på det första A:et (och som skåning inget tydligt R ;))
Säger du då pomeraaaanian? 😅

I och med väskförbudet, tar de och kroppsvisiterar på SIHS? Vad hindrar någon från att ta med en midjeväska under alla kläder?

Ännu en fråga om någon vet: var kan jag hitta information om vad de som teckentolkar julkalendern heter? Känner igen ena, tror hon har teckentolkat mycket tidigare, men stör mig på att jag inte hittar info om tolkarna. Påminner om Maria Wallberg.

Jag har kliat lite ovanför ena fotknölen på foten jag vrickade och jag inbillade mig inte när jag föll, jag har mycket riktigt slitit sönder något. :crazy: Behöver jag söka vård, gör de öht något? Jag vet inte om det är en sena, ledband eller muskelfäste, men ca en dm ovanför knölen känner jag att det har släppt och dragit upp sig om någon förstår vad jag menar. 😖

Jag tycker inte om sjukhus. :bag:

Jag har kliat lite ovanför ena fotknölen på foten jag vrickade och jag inbillade mig inte när jag föll, jag har mycket riktigt slitit sönder något. :crazy: Behöver jag söka vård, gör de öht något? Jag vet inte om det är en sena, ledband eller muskelfäste, men ca en dm ovanför knölen känner jag att det har släppt och dragit upp sig om någon förstår vad jag menar. 😖

Jag tycker inte om sjukhus. :bag:

Börja med en sjukgymnast/fysioterapeut och be om råd där.

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 651
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 993
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 961
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
649
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka