Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tell me about it. När jag gick till gymmet hade jag t-shirt, träningsjacka och TJOCK luddig hoodie...plus MÖSSA :eek:
Fast det mesta åkte av halvvägs...Behöll träningsjackan på :p

@Got2Be min syster läser på distans på komvux och jag tror att det enda hon betalar är böcker. Tror att de får mycket information via plattformen på internet de använder för att skicka in prov och dylikt. sedan kan det ju kanske se olika ut i olika kommuner, hon läser i Kungsbacka. Göteborg har inte lika bra utbud som jag förstod det.

Om det är som när jag pluggade 2003-2004 så betalade man böckerna själv och en kopieringsavgift på ca 200:- per termin. Själva kurserna var gratis.
Hur funkar det i Sverige med Komvux? Kostar det något?
Förresten, om du har slutbetyg från gymnasiet så får du nog inte plats på komvux, de har stramat åt budgeten på sistone, bara de som verkligen behöver studera får plats.

Sista natten i lghten och jag kan inte sova . Fastnade dessutom vid en riktigt bra skräckfilm så att sova nu känns långt borta...

*spottar*
Att flytta i dag känns inte så upplivande som jag trodde. Min nya HV verkar minst sagt märklig och jag undrar om jag gör ett misstag. Jag vill å andra sidan absolut inte bo kvar här. Jag vill inte ha en hv (den nya) som talar om hur jag ska leva mitt liv. Jag vill heller inte behöva göra normala grejer bakom ryggen på hv för att denne har väldigt konstiga idéer om hur vissa saker ska göras.
Jag vill ha lugn och ro att reda upp min ekonomi nu en gång för alla. Jag ska försöka lägga min energi där i stället för att haka upp mig på hv. Min plan är att betala hyran och helt enkelt hålla en låg profil. Jag hoppas det fungerar. Jag är orolig på många plan just nu: flytten, huset, hästarna, lönerna,ekonomin och hovslagaren. Gammelkatten verkar må bra men kissar fortfarande inne ibland. Jobbigt helt enkelt. Jag har semester i 7 dagar just nu för att jag måste ha tiden att hinna med allt, samtidigt är jag livrädd för att få för lite i lön och stressen känns enorm. Mycket rädslor just nu som samlas på hög och det ihop med löning är aldrig en bra kombo då jag alltid mår lite oroligt runt lönedagen. Jag har i dag 2 kr på fickan.Löning i morgon. Pappa lånar ut bil, släp och bensin gratis, en kompis kommer och hjälper mig med flytten. I morgon måste jag städa lghten, hämta halm, handla mat,handla stängsel till nya hagen hemma, betala räkningar,beställa hund och kattmat, betala massören och återbesök hos kiro och byta bil med pappa igen som bor 4 mil härifrån. Känner mig ensam och ingen att direkt prata med. Min terapi ska snart avslutas med och det känns sådär.
På tisdag ska hagen smällas upp på nått konstigt vis (hur orka?) och på onsdag eller senast torsdag räknar jag med att plocka hem hästarna. Helst vill jag att hovis skor där dom är nu men då denne inte ger besked om när han ska komma så hänger det i luften känns det som. Jag är totalt skräckslagen för att han av nån konstig anledning ska backa ur och jag åter står utan en hovslagare och med tanke på hålväggen känner jag mig i en oerhört utsatt position.
Ångest och envisa rädslor :(

Funderar på när nästa regnskur ska komma? skulle behöva ut en sväng men det är svart på himlen nästan så det tar emot vågar inte ens kolla väderleksrapporten. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
5 778
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
733
Svar
2 032
· Visningar
117 560
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 865
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar