Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att man kommer in till jobb och kollegan tagit ens plats... det står liksom "ok att sitta här om jag inte är på plats" men att ta platsen när jag skrivit i gruppchatten att jag kommer in till kontoret är så jävla störigt.

Jag var dessutom skittrött och demonstrativt suckade och slängde ner mina grejer i soffan istället som den 5åring jag är. Jag behövde använda båda skärmar liksom så jag hade likabra kunna stannat hemma och sparat en timmes körning då. Min andra kollega såg hur irriterad jag blev och erbjöd sig sin plats dock då hon bara skulle läsa dokument idag ❤️
 
Jag förstår nog inte, varför då? Då pratar man väl i telefon som vanligt, väl?
Jag tänker att de inte nte förstått hur viktigt ljud är o hur mkt det gör o isolera ljud.

Jag är förundrad över ju många som pratar i telefon utan headset. Liksom har telefonen i flat handflata o pratar till micken. Gärna m facetime på.

Vet när jag pluggade på distans. Första lärarna sa, skaffa bra headset. Det är jättejobbigt o lyssna på fel ljud. O det är sjukt störigt!
 
Jag förstår nog inte, varför då? Då pratar man väl i telefon som vanligt, väl?

Jag tänker att de inte nte förstått hur viktigt ljud är o hur mkt det gör o isolera ljud.

Jag är förundrad över ju många som pratar i telefon utan headset. Liksom har telefonen i flat handflata o pratar till micken. Gärna m facetime på.

Vet när jag pluggade på distans. Första lärarna sa, skaffa bra headset. Det är jättejobbigt o lyssna på fel ljud. O det är sjukt störigt!
Det är jag som var otydlig, menade alltså att då ljudet från datorn går direkt ut via högtalarna så att alla behöver lyssna.
 
Jag tänker att de inte nte förstått hur viktigt ljud är o hur mkt det gör o isolera ljud.

Jag är förundrad över ju många som pratar i telefon utan headset. Liksom har telefonen i flat handflata o pratar till micken. Gärna m facetime på.

Vet när jag pluggade på distans. Första lärarna sa, skaffa bra headset. Det är jättejobbigt o lyssna på fel ljud. O det är sjukt störigt!
Jag, min syster och mina barn pratar ofta med högtalare på medan vi gör annat också :D Inte med mamma dock, hon är inte så "modern" ;) Och så gör jag inte med andra utan bara just min syster och barnen.
 
Vi ringer 9.9 gånger av 10 via datorn och inte telefonen, så jag glömmer liksom bort att prata normalt i en telefon kan vara ett alternativ, haha!
Hahaha, hade ingen aning om att man kunde det :d Eller jo, nu när jag tänker efter så visste jag det, långt borta i hjärnan, men det har jag aldrig gjort :D
 
Det kan jag tycka är ok..så länge man är själv. Men i rum m andra el på stan.. nja, nä.
Absolut, alltid hemma, pratar aldrig så bland folk, pratar helst inte i telefon bland folk-på bussen eller liknande annars, tycker inte att folk ska behöva höra på sånt, störs själv av det. Ringer någon, svarar jag beroende vem det är. Är det min familj ringer jag upp vid annat tillfälle, är det vården eller så så svarar jag förstås. Och då ALDRIG i högtalare ;)
 
Att jag inte lyckats komma fram under veterinärens telefontid 8-11 :cautious: . Vet inte hur många gånger jag försökte och det tutade upptaget varenda gång. Misstänker nästan något fel på deras telefon? Imorgon har de stängt. Funderar på att köra dit i eftermiddag och boka tid men det är nästan 4 mil...
 
Det är en vanlig fråga! Speciellt efter att den nån gång blivit kapad i uppdatering eller så :D
Nyligen gissade någon på pälsänger... :jawdrop:

En gång i tiden gjorde två driftiga tjejer ( ingen aning om var dessa är idag) hamstrar i cenitlera som gick att köpa via Buke. Som i att man skickade småpengar i ett kuvert och fick sig hamster+ev tillbehör. Givetvis ville Elly ca 12 år ha två stycken. Honung och även sedan Blixtlås som syns på bilden. Vårdat dom ömt genom åren även om jag nu har lagt dom på ett så säkert ställe att de tydligen inte går att hitta:o Den enda andra som jag vet hade en är @gul_zebra som också kan ha fått en ny egentillverkad som ledtråd till HemligPåskhare i år :rofl: Så det är två hamstrar på ett lakan med ett hästhår från favoritponnyn. Helt logiskt!
Wait what, var det inte du som gjorde de?! :eek: Jag har trott i åratal att jag köpte min från dig! :o
Är fortfarande lite sur på att råttorna tuggade sönder den :rofl:
 
Stör mig på ledningen på mitt jobb som inte ordnat semestervikarie till vårat team ÄN. Trots att semesterschemat är spikat.

Jag började påtala det på teammötena, som chefen håller i, redan i februari att det var något som ledningen måste se över då våran "ständige vikarie" slutade förra året.
Så för min del så ska jag utföra 2 st 100% tjänster på min 50% tjänst i minst 2 veckor i sommar :turd: och då är vi ändå underbemannade i ordinarie trupp, så normalt är att inte ha en enda lugn sekund på jobbet ändå. Det blir en kul sommar :meh: jag känner inte alls stresspåslag :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 710
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 631
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp