Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var flytten avklarad och nu ska jag bara försöka komma i ordning också. Min fina vän dök överraskande upp med en stor tom volvo att fylla med släp och en extra kattbur och hjälpte mig med flytten :love: Underbar människa det där!
Lite kallt men det är sååå tyst här :love: Njuter...inga springande grannar ovanför huvudet, dörrar som smäller, folk som festar eller bussar och trafik som får rutorna att skallra utan det är bara tyst här :love: Går jag ut ser jag långt borta staden ljus men hör endast syrsorna spela. Vad jag har saknat det här, längtat och det känns nästan lite overkligt...:o
Ev tar jag inte hit hästarna ändå innan vintern utan plockar hem dom till våren i stället. Jag har inte bestämt mig ännu men det blir dyrare än jag räknat med att plocka hit dom för bara 1-2 månader innan vintern och jag skulle nog behöva lägga dom pengarna på annat egentligen. Vi får se helt enkelt.Det är lite svårt att planera när jag inte vet hur lönen ser ut än men den är på G nu:up: Mina små huliganer har redan kommit på hur mysigt det är att krypa under täcket/filten och sova hos matte. Levande värmeelement :D
Tack ni fina som stöttat mig :love:

Länge sen jag var här inne nu. Har hunnit med och flytta jag med. Tyvärr håller jag på att bli idiot på grannens jävlar katter som springer här och slåss med mina katter. 3 st okasrerade små as. Nu ska hon flytta denna månaden. Tror inte hon har tänkt ta med dom. Vart ska jag vända mig då för att få bort dom?? Är så less på detta nu.

Länge sen jag var här inne nu. Har hunnit med och flytta jag med. Tyvärr håller jag på att bli idiot på grannens jävlar katter som springer här och slåss med mina katter. 3 st okasrerade små as. Nu ska hon flytta denna månaden. Tror inte hon har tänkt ta med dom. Vart ska jag vända mig då för att få bort dom?? Är så less på detta nu.
Välkommen tillbaka :)
Om hon väl övergett dom så kontakta med länsstyrelsen, även katthem borde kunna hjälpa till då. Dålig stil, man har ansvar för sina djur även om det är lösgående katter.

Hon är verkligen hemskt. Lätt att sova när två katter slåss. Jag har raskatter. Vad händer om min hona blir parad på min tomt av hennes katter som springer vind för våg???

@åke Krasst sett är det ditt ansvar att se till att din honkatt inte paras av annan hane än den du själv valt. Kan du inte ha din katt inne tills hon flyttar? Både för din och kattens skull?

Jo dom är inne så mycket det bara går. Just nu hatar dom mig för att dom bara får gå ut när jag är ute. Hopplöst detta.

Blä.
Ekonomin går precis ihop sig den här månaden.

Dvs om jag inte äter eller tankar :eek:

Får verkligen hoppas att sambon får in lite pengar också...

Tell me about it...frikortet på sjukvård gick ut den 13/8, jag är snart uppe i ett nytt :crazy:
Medicinen är redan uppe på frikort men den kan jag i alla fall delbetala...
Igår fick jag gå typ 1 mil i spöregn.
Det går väl an nu, men jag vill INTE ha kallt, blött och halt...då blir det alldeles för jobbigt att gå vissa sträckor :( Men vad ska jag göra?

Hon är verkligen hemskt. Lätt att sova när två katter slåss. Jag har raskatter. Vad händer om min hona blir parad på min tomt av hennes katter som springer vind för våg???
Tar hon inte med dem så ring kommunen.. eller länsstyrelsen..
En del ska inte ha katt!!!

Har så jäkla ont i ryggen :(
Gjorde en bra deal i alla fall, fick två rejäla fåtöljer och en fotpall på en säljsida, så lyckades jag deala med kaffedejten att han får min studsmatta om han kör hit fåtöljerna (de finns där han bor) :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
5 721
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
733
Svar
2 032
· Visningar
117 560
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 865
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar