Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Helt ärligt avskyr jag de nya smilisarna... fast den här :devil: godingen är ju kvar!

... och den beskriver de nya smilisarna rätt bra.

Något som aldrig borde blivit? Och som aldrig kommer bli?

Man kan sörja att det blev fel och att det inte kommer bli som man vill? Det är inte konstigt, för mig iaf.

Beroende på vad det handlar om så klart :)

Jag trivs bra i lägenheten men är fan i mig trött på hyresvärden (åtminstone han som har hand om lägenheterna i staden jag bor i). Ännu har jag INGEN brevlåda (sådan box som finns i trapphuset, provade även den som hon innan mig hade men det gick inte ens att rubba).

Inga extranycklar finns fast jag fick två nycklar. En gång INGENSTANS. Inte till soprummet, tvättrummet, återvinningsrummet (som f.ö är ÖVERFULLT av skräp - vill nästan ta kort på det, haha!), inte till vinden.. ja, ingenstans.

Sedan är jag grymt sur på Elgiganten. Kunde lika gärna köpt en mikro på Siba. Skulle få min Mikro den 1a april men räknade med +2 till 3 dagar.. kommer nu på fredag. 12 dagar senare än utlovat. Vill knappt göra mat här hemma heller då jag inte har någonstans att värma resterna i. Mikron är liksom praktisk. Soppan kan man ju självklart värma i en gryta.. men övrig mat..? Nja, skulle jag vetat om det skulle jag köpt på Siba istället för Elgiganten.

Vv: har fatta många viktiga beslut igår och i dag. Bra beslut men jobbiga, så nu sitter jag här med världens ångestattack och känner mig helt slut. Ska iväg och hämta hjärtat vid fyra och sen bonusen så till dess får jag nog skärpa till mig men just nu är jag totalt dränerad och slåss med ångesten utan dess like :-(

*kl*

VV: Jag har än en gång skickat sambon till jobbet med mina bilnycklar.. Och världens finaste strålande vådväder är det.

Nah, fick idag reda på att leveransen skulle ske den 24e April så nu avbokar jag och handlar Mikro på Siba istället.

Förstår det. Vilka puckon :eek:

HAr vovven hemma och myser med.. fick migrän efter mötet igår så det gick inte att jobba idag.. Hade dubbla solglasögon för att kunna rasta vovven..
Så arg ff efter mötet igår så herregud

Det lät inget kul sonic :(

astronaut: vad segt och dåligt av elgiganten!

VV blö jag orkar inte med att vara sjukvårdsutbildad när jag söker läkarvård, självdiagnoserar mig med allt möjligt ju :(

Pappa blev just hämtad av ambulansen... :cry: blodsockret är sky high. De kommer säkert att få ordning på det men jag är så orolig :(

Och för i allt elände se det roliga i sina reaktioner tänkte jag på er alla som följer 112 när ambulansen rullade in på gården :cool:

Fånigt men det muntrade faktiskt upp mig :)

Pappa blev just hämtad av ambulansen... :cry: blodsockret är sky high. De kommer säkert att få ordning på det men jag är så orolig :(

Om det är någon tröst kan jag ju tala om att även min farmor blev hämtad med ambulans idag. Hon ramlade och fick apont i höften (som redan värkte innan). Höftprotesen klarade sig super men hon har en spricka i skelettet som är alldeles för nära där protesen sitter. Tycker det redan räcker med all värk hon känner idag men tydligen inte..

Hoppas din pappa blir bättre snart!

Senast ändrad:

TACK och detsamma till din farmor!
Det finns tack och lov väldigt snabb och effektiv hjälp så han är nog återställd ganska snart.
Dock är det ju inte ett dugg konstigt att man som anhörig är orolig - man är maktlös och vet inte vad som händer den drabbade :(

Det kommer hon tyvärr inte bli då mycket tyder på att hon kanske har till max hösten att leva. Man önskar den sista tiden blir så pass bra som möjligt ändå.
Hoppas hon ändå får så bra hjälp att den sista tiden inte blir fylld av smärta och ångest :(

Stor kram till er båda!

VV: När man inte lyckas bryta ett panik/ångesttillstånd med MedvetenNärvaro så stoppar man i sig en sked tabasco...jag lovar att känslan och intrycken byts fortare än kvickt :D

När snön fortfarande var lättillgänglig så nöjde jag mig med att kasta snöboll eller hålla snön i handen och fokusera på den.
Men nu antar jag att jag får ta med mig en flaska tabasco i väskan :p

Det var faktiskt dig jag tänkte mest på när ambulansen rullade in, pga 112 :D

som sagt, mitt i allt elände muntrade det upp mig :cool: fast det var inte så stiliga ambulansförare så du missade inget :D men snälla&trygga :)

VV: När man inte lyckas bryta ett panik/ångesttillstånd med MedvetenNärvaro så stoppar man i sig en sked tabasco...jag lovar att känslan och intrycken byts fortare än kvickt :D

När snön fortfarande var lättillgänglig så nöjde jag mig med att kasta snöboll eller hålla snön i handen och fokusera på den.
Men nu antar jag att jag får ta med mig en flaska tabasco i väskan :p

whwycd: Armed and dangerous! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
4 787
Senast: Mineur
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 399
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 526
Senast: netia
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
56 57 58
Svar
1 144
· Visningar
59 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka