Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

VV dagens ilandsproblem: chefen vill vara vän med en på facebook. Jag vill inte vara vän med henne (för hon är en kollega ingen vän, jag har alltså ingen på fb från mitt jobb). Vill hon se vad jag skriver så ser hon redan det då allt jag skriver är offentligt. Nåja.

VV

Har i helgen städat, pysslat och rensat i skåp, byrå, garderober och kylskåp. Plockat undan termobrallor och några vinterjackor i en överbelamrad hall. Skulle tvättat innan det veks in, men tvättstugan var upptagen och jag orkade inte vänta, ¨så jag tvättar när jag tar fram det igen. Så skönt med rena golv och ytor och ganska feng shui överallt :)

Så idag ska jag slänga in tvätt i maskinerna och sen ska jag bara ägna mig åt min hund som fått stå tillbaka typ hela mars månad för jag varit så sliten att jag inte orkat någonting känns det som, främst då power walkpromenader. Maja är van att hålla igång... Och snön har varit is vilket innebär att hon med ålderns rätt är stel som en pinne dagen efter hon ruschat i skogen. Hon har fått följa överallt och med till stallet och andra såna grejer så hon fått stimulering ändå. Mata kaninerna, hälsa på shettisen (just den är väldigt intressant) och sånt :)

Det är lustigt, hur man än gör, så har man alltid dåligt samvete för någon eller något!

Ja det är hopplöst det där med samvetet...!

Hemma hos oss så är det fortfarande stökigt men vi har fått två nya skåp i köket som avlastar alla stackars lådor, överdelarna är med glasdörrar så där staplar jag fint och underdelarna är med täckta dörrar, så där är det inte lika prydligt :D

Kanske att vi har ordning vid den här tiden nästa år :angel:

Grattis till två nya skåp :)

Ska köra åtta maskiner tvätt idag och bli av med hela tvättberget. Bävar dock för att stuva in det rena sen i garderoberna som redan bågnar...

Men nu - börjar med hundlångpromenad så får vi se vad hon säger sen. känner jag henne rätt kommer hon fortsätta vilja vara ute, så då tänkte jag åka till sjön och stanna där några timmar. Ibland hatar jag att inte bo på landet :(

Mat finns att värma, så kidsen klarar sig själva en bra stund när dom kommer från skolan. Sen åker en till pappa och en stannar hos mig. Tja, normalt familjeliv har vi inte, men vi försöker göra det bästa av situationen. Och skolan styr boendet som det är nu.

Tänk om tvätten kunde vika sig själv och lägga sig i skåpen. Jag tvättar gärna men sen tar det liksom stopp där...

Samma här!:D

kl
VV: Ville åka vid 9 till posten för att hämta ut ett paket, men läste på avin att det kan hämtas tidigast 11. Suck!!

VV dagens ilandsproblem: chefen vill vara vän med en på facebook. Jag vill inte vara vän med henne (för hon är en kollega ingen vän, jag har alltså ingen på fb från mitt jobb). Vill hon se vad jag skriver så ser hon redan det då allt jag skriver är offentligt. Nåja.

Säg nej med en eventuell motivering att du vill hålla isär arbete och privatliv :)
(om du ändå godkänner henne så kan du styra vad hon kan se och inte om du använder "visa inte detta för..."-funktionen :) )

VV: Jag skäms...upptäckte Raubtier NU! :eek:
Vad jag har missat...!!

kl

VV: Har gjort en ordentligt vårstädning av bilen! Vilken skillnad!:love:

Nej jag tänkte avböja, dels för som dus äger skilja på arbete/fritid. Men också för att jag inte är helt överförtjust i min chef.

VV det är nog något i kroppen som är fel som skulle kunna förklara min extrema trötthet. Det där blodtrycket på 138/102 är definitivt inte normalt iaf! :( :eek:

*

Imorgon är det "tjejträff" på jobbet. Som håller på till tja nio iaf. Jag har bara varit med en gång på de fem år jag har jobbat och nu känns det lite mer som att jag borde gå, iom att jag är huvudskyddsombud också. Men sluta så sent innebär att jag är hemma först vid 23 och så ska jag sitta på tåget igen 04.45 nästa dag :crazy:

Haft möte med dotterns kurator. Är galet trött. Arg på hennes pappa och har huvudvärk.:(

Men snart kommer terapi i form av vovve. :D

Nu har jag testat BodyAttack...INTE en gång till! :eek:
Jag orkade nääästan halva passet men sedan gav jag upp.
Rörelserna i sig var inte så svåra, men att hänga med utan att bli omkullsprungen var värre :p

Testar det betydligt lugnare BodyBalance på lördag istället...

Är dock sjukt stolt över mig själv! :bump:

Nu har jag testat BodyAttack...INTE en gång till! :eek:
Jag orkade nääästan halva passet men sedan gav jag upp.
Rörelserna i sig var inte så svåra, men att hänga med utan att bli omkullsprungen var värre :p

Testar det betydligt lugnare BodyBalance på lördag istället...

Är dock sjukt stolt över mig själv! :bump:

Det låter ju f-n livsfarligt! :eek:

... fast lite kul också... :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 224
Senast: bumpo
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 15 16 17
Svar
339
· Visningar
6 911
Senast: pepp
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 349
Senast: AbCdE
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 532
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka