Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bestämt mig för att ta tag i det här, en kompis har gett mig inspiration, kan hon kan jag :)
Det är sockret som är boven för mig, och det gäller för mig att ta bort allt socker. Det brukar gå bra ett tag sen kommer suget. Måste alltså hitta en väg som funkar. Motivationen är stark men måste ha en plan som håller för jag vet att motivationen kommer att svikta under vägen. Jag kommer att ändra mina matvanor till LCHF light kan man säga. Motion ska jag också öka på, mer promenader med hundarna. Ridning orkar jag i princip bara skritt i skogen (pga fibromyalgi och andra sjukdomar) men det ska också ökas på för det får mig att må bra.
Känns roligt att läsa alla era inlägg, ni kämpar så väl och lyckas så bra.

Min inspiration kommer från en vän med riktigt hemsk reumatism och handikapp.
Han sitter i eldriven rullstol, svårt gå osv. Han går på gym och tränar, gått ner 8 kg på 3 månader.
Kan nu gå kortare sträckor och själv sätta sig i en bil och köra!

Kan han så kan jag :D Han peppar mig och jag honom :love:

Mätte mig nu på morgonen eftersom jag inte har någon våg ;) Siffrorna är inte roliga men det är ju mindre mått än vad jag har haft på flera år så det är ändå lite roligt :) Men mer ska bort och jag känner mig peppad!

Bröst - 100,5 cm
Midja- 88 cm
stuss(bredaste delen av magen) - 114 cm (här har jag gått ner 8 cm sen förra året och det känns ju gött och som om det kan bli mer :D)
Lår- 68 cm
Hals- 35cm
Överarmar - 36 cm
Vader - 41 cm

Har lite att jobba med, men har gjort träningsschema efter dom här utmaningarna som finns på fb och det känns skönt att ha nått att följa, plus att jag försöka ut och gå/PW/jogga några dagar i veckan utöver stallarbetet jag gör då :)

@HlínLover Borde mäta mig snart igen. Gjorde vid årsskiftet. Men klurar på bara göra det varannan månad :)

Jaa det är rätt roligt att mäta sig, eller ja det beror ju på men man får mer hum om saker, tror jag ska mäta mig om en månad igen efter den här kickstarten, typ samma datum och samma rutin på morgonen och allting så man får rättvisa mått :) Vågen kan ju va lite seg ibland, och jag blir lätt omotiverad om den inte går neråt (även fast jag vet att det kan va muskler som byggs) så då är det bättre för mig att mäta mig nu och utgå från det först :)

Jaa det är rätt roligt att mäta sig, eller ja det beror ju på men man får mer hum om saker, tror jag ska mäta mig om en månad igen efter den här kickstarten, typ samma datum och samma rutin på morgonen och allting så man får rättvisa mått :) Vågen kan ju va lite seg ibland, och jag blir lätt omotiverad om den inte går neråt (även fast jag vet att det kan va muskler som byggs) så då är det bättre för mig att mäta mig nu och utgå från det först :)

Vågen är en ond uppfinning. Som värst vägde jag mig flera ggr om dagen :( (ätstörningar). Först gick jag ner till en gång om dagen, nu en i veckan men ska försöka bara väga mig en gång i månaden för ser jag inte resultat dagligen triggas skiten :(

Vågen är en ond uppfinning. Som värst vägde jag mig flera ggr om dagen :( (ätstörningar). Först gick jag ner till en gång om dagen, nu en i veckan men ska försöka bara väga mig en gång i månaden för ser jag inte resultat dagligen triggas skiten :(

Jag och det är ju så olika från dag till dag, hur mycket vätska osv man har i kroppen! Börja med att väga dig varannan vecka så blir det inte lika svårt ? En månad är ganska länge att vänta på nästa gång, om man ska gå från en gång i veckan! Jag försökte med en gång i veckan förut men njä! Hejjahejja du! Bestäm två dagar i månaden som du ställer dig på vågen och ingenting där emellan :)

Jag och det är ju så olika från dag till dag, hur mycket vätska osv man har i kroppen! Börja med att väga dig varannan vecka så blir det inte lika svårt ? En månad är ganska länge att vänta på nästa gång, om man ska gå från en gång i veckan! Jag försökte med en gång i veckan förut men njä! Hejjahejja du! Bestäm två dagar i månaden som du ställer dig på vågen och ingenting där emellan :)

Hmm varannan kan funka! Får testa :D

Nu försöker jag promenera varje dag och jag har gått ner lite i vikt, men jag har i övrigt väldigt svårt att komma igång. Funderar på att lägga pengar på att gå till en personlig tränare och ringa dietisten så att jag får lite stöd utifrån också. Men jag skulle verkligen behöva väcka min hjärna som verkar ha gått i ide.. jag går mest på autopilot nu. Och det är ju ett kapitel för sig! :cool:

Jag började träna på vårt wii. Har två olika spel som jag kör och jag har lätt att komma på ursäkter på varför jag inte kan/orkar/har tid att träna. Men jag har kommit i gång hyffsat med Wii't. Det lämnar lite att önska men bara att ha kommit i gång är fantastiskt. Det bästa tycker jag är att det räknar förbrända kalorier och det motiverar mig att inte äta skräp när man inser hur jobbigt det är att göra sig av med dem.

Någon mer som har endomondo appen här? :) Vi kan adda varandra där som vänner.
Sen kan vi ha lie utmaningar mm om man vill ha lite morot och så :)

Jag började träna på vårt wii. Har två olika spel som jag kör och jag har lätt att komma på ursäkter på varför jag inte kan/orkar/har tid att träna. Men jag har kommit i gång hyffsat med Wii't. Det lämnar lite att önska men bara att ha kommit i gång är fantastiskt. Det bästa tycker jag är att det räknar förbrända kalorier och det motiverar mig att inte äta skräp när man inser hur jobbigt det är att göra sig av med dem.

Har Wii med. Det är faktiskt kul så vet inte varför det är inkopplat längre :o Kanske borde fixa det.

Vid dagens vägning stod vågen på 106,8 och jag har gått ner 4 kg på 4 veckor. Det är jag nöjd med även om jag tycker det går långsamt :angel:

Men jag är medelålders så det är bara bra att det går långsamt så att skinnet hänger med... Igår blev det ett maratonpass med motion - skottade 3 dm snö i totalt 4 timmar. Handskottat då vår snöslunge icke behagar att fungera... Har rejält träningsvärk i axlarna idag så någon nytta har väl slitet gjort ;)

/Lizzie

2-dag här idag, uppe i 450 kcal än så länge så det räcker till en morot eller något lite senare i kväll. Vågen visar -2,5 kg på en vecka, helt ok. Nu vet jag sedan tidigare att jag ofta går ner snabbt de första veckorna, men sen blir det seeeegt, brukar stå still i vikt flera veckor och då är det så himla lätt att tappa motivationen. Inget motion idag, bara mockning, lagom trött i kroppen efter helgens bärande av möbler + ridning. Jag borde egentligen ta tag i att mäta mej istället, men måtten stressar mej mer än vikten av någon anledning.

Idag har jag räknat kalorier för första gången. Jag höftade till det lite på middagen och lunchen, så det är mest för att få ett humm. Men jäklar i havet vad mycket kalorier det var i couscous :O. Enligt lifesum var det nästan 700 kalorier i en portion. Inte konstigt att man lätt kommer upp i hiskeliga mängder kalorier utan att äta mycket då. Jag som trodde couscous kunde vara lite bättre än typ potatis eller ris.

Idag har jag räknat kalorier för första gången. Jag höftade till det lite på middagen och lunchen, så det är mest för att få ett humm. Men jäklar i havet vad mycket kalorier det var i couscous :O. Enligt lifesum var det nästan 700 kalorier i en portion. Inte konstigt att man lätt kommer upp i hiskeliga mängder kalorier utan att äta mycket då. Jag som trodde couscous kunde vara lite bättre än typ potatis eller ris.

Nope det är en synd med. Potatis pasta och ris. Även couscous mm.. det är kaloriebomber!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 245
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 196
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama