Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min våg har slut på batterier.....
Tänkte vänta med att köpa nya tills jag känner att kläderna känns lösare och jag ser i spegeln att bukfettet stramat upp sig.
Det är så ledsamt att äta vettigt, regelbundet och lite, motionera en del och ändå inte kunna ha kontroll på hullet.
Jag är så less på min kropp!!!!!

Jag har blivit rådd att äta 800 om dagen men det ska vara påsar. Jag tycker dock inte att de mättar ett skit. Jag har lust att byta ut varannan påse mot en tallrik havregrynsgröt som jag älskar. Jaja tio dagar har gått och jag har minskat 3 kg. Det syns faktiskt rätt väl eftersom de sista tio jag gick upp satte sig på magen allihop.
Och tanten oj vad jag känner igen det där med kaka och mos! Många blir dietister och bara måste påpeka vad jag får och inte får äta. Gärna de som äter väldigt fel själva enligt det allmänt vedertagna.

@tanten @FannyN - jag har en diabetiker (typ 1) i min närhet och min första bild av diabetiker när vi lärde känna varandra var att diabetiker alltid har kakor i bilen! :p
Ja, nåt sött är superbra att ha med sig.
Det är ingen hit att köra bil om man känner att blodsockret är på väg ner. Helst druvsocker, men det är skapligt äckligt. Kan man äta något annat sött som funkar så går det oftast lika bra.

Så ja, kakor är perfekta. Håller sig länge, små och är lätta att äta.

Ja, nåt sött är superbra att ha med sig.
Det är ingen hit att köra bil om man känner att blodsockret är på väg ner. Helst druvsocker, men det är skapligt äckligt. Kan man äta något annat sött som funkar så går det oftast lika bra.

Så ja, kakor är perfekta. Håller sig länge, små och är lätta att äta.
Det var det andra jag lärde mig om diabetiker, druvsocker är äckligt! ;)

Numera vet jag mera och det var nog tur att min vän sällan fick lågt socker när vi var på långresor för de där kakorna hamnade oftast i min mage... :o

Jag har blivit rådd att äta 800 om dagen men det ska vara påsar. Jag tycker dock inte att de mättar ett skit. Jag har lust att byta ut varannan påse mot en tallrik havregrynsgröt som jag älskar. Jaja tio dagar har gått och jag har minskat 3 kg. Det syns faktiskt rätt väl eftersom de sista tio jag gick upp satte sig på magen allihop.
Och tanten oj vad jag känner igen det där med kaka och mos! Många blir dietister och bara måste påpeka vad jag får och inte får äta. Gärna de som äter väldigt fel själva enligt det allmänt vedertagna.

Påsarna mättar inte men man vänjer sig :)

Dag två på mitt nya jobb är passerat. Har än så länge inte haft något sötsug alls, något som annars gärna kommer när jag är trött. Idag åkte jag direkt från jobb till stall. Blev en risifrutti i bilen. Inte alls nyttigt men jag tänker att det är viktigt att äta och jag tänkte försöka få in rutinen innan jag börjar kräva att jag ska förbereda för mycket innan också.

Senaste veckan har jag börjat äta på assiet istället för de stora tallrikarna. Känns hur bra som helst! Jag blir mätt men jag kan inte överäta. Är jag hungrig tar jag lätt för mycket mat. Och så har jag förbjudit mig själv för att ta mer. Läste på en blogg att om man känner sig lite småhungrig kort efter middagen är det bara att fokusera på att man snart kommer få äta igen, vid nästa måltid. Men än så länge har jag inre känt mig hungrig, men man går ju inte samma mättnadskänsla heller.

Dag två på mitt nya jobb är passerat. Har än så länge inte haft något sötsug alls, något som annars gärna kommer när jag är trött. Idag åkte jag direkt från jobb till stall. Blev en risifrutti i bilen. Inte alls nyttigt men jag tänker att det är viktigt att äta och jag tänkte försöka få in rutinen innan jag börjar kräva att jag ska förbereda för mycket innan också.

Senaste veckan har jag börjat äta på assiet istället för de stora tallrikarna. Känns hur bra som helst! Jag blir mätt men jag kan inte överäta. Är jag hungrig tar jag lätt för mycket mat. Och så har jag förbjudit mig själv för att ta mer. Läste på en blogg att om man känner sig lite småhungrig kort efter middagen är det bara att fokusera på att man snart kommer få äta igen, vid nästa måltid. Men än så länge har jag inre känt mig hungrig, men man går ju inte samma mättnadskänsla heller.
Jag äter oftast på assiett jag med. Känns bara larvigt att ta en stor tallrik för något som får plats på en liten. Fast om jag har besök så skäms jag och tar stor....

Smart, det med assiett ska jag testa.

När jag gör matlåda så ser det alltid så himla lite ut i lådan så jag öser på mer och så blir det alltid för mycket men nog äter jag upp det ändå.

Blev lite extra peppad av Biggest Loser idag. Kan dom så kan jag.

Blev lite extra peppad av Biggest Loser idag. Kan dom så kan jag.
Jag blir också peppad av Biggest Loser, programmet inspirerar.

Idag har jag gått en rask promenad med stavar. Endomondo är en bra grej som ger lite statistik. Och idag har jag gått i mitt hittills högsta tempo någonsin! :bow: Må så vara att det bara var 1,7 km, men det är faktiskt 1,7 km mer än noll!

Jag gillar BL just för man ser att det är MÖJLIGT oavsett förutsättningar och kropp att klara det.

Finns ett program på Mtv som heter I used to be fat. Handlar om ungdomar som ändrar sitt liv. Trots HEMMA med lockelser, vänner som frossar runt om mm så klarar de att gå ner och ändra livsstil. Nästan bättre. För de har alla frestelserna där. De åker inte iväg :)

Imorgon blir det att väga och mäta, vågen har jag koll på men var ett tag sedan jag mätte mina mått.
Skräckblandad förtjusning.

Upplever att jag är mindre hungrig, och orkar mer. Men sover sämre.

Idag blir det ut och skotta snö så det ryker, hoppas förbränna massor då det nalkas taccos i kväll.

Får man haka på här även om man inte varit med från början?

Kämpar med vikten, hade gått ner 13 kg förra året men sen upp 6 kg igen under höst/vinter då jag inte kunnat rida något vidare (och fuskat med ffa godis). Nu tagit tag i det igen med har drygt 12 kg kvar till normalt BMI. Äter enligt 5:2 metoden.

Hallå! Hoppar in i tråden. Ska läsa igenom tråden lite då och då och se vad ni kämpat med hittils. Har övervikt på ca 15-20 kg, beroende på hur man vill se det :cool: Har sockerberoende som är mitt största problem och på det så äter jag i perioder höga doser kortison. Har provat LCHF och det funkade bra, gick ner i vikt men åkte dit på sockret igen, har även gått ner i vikt genom viktklubben på aftonbladet, funkade bra då. Men just nu är min motivation sisådär men jag vill på en nivå och vet att det är bra för mig att gå ner i vikt. Lite om mig.

Kan nog snart ta fram "smalkläderna" och börja använda även jeansen för snart har jag ju krympt ur de också :crazy:

11.2kg kvar till normalvikt. Då har jag gått ner 43.8kg.

Ibland är jag sugen på att försöka halvera min ursprungsvikt, det skulle bli totalt 53.4kgs viktnedgång. Inte omöjligt men kanske i tuffaste laget, iofs bara två kg från mitt mål men ändå.

Här går det sakta, men säkert nedåt. Har inte funkat så bra med motionen denna veckan, men jag såg till avsluta gårdagen på arbetet med springa som en galning i pulkbacken, drog upp barnen i pulka och åkte pulka med barnen. Så där förbrändes nog en hel del...

Vad härligt lil-sis! Jag har gått ner 6 kg på två veckor. Det går bra tycker jag. Ibland blir jag hungrig men lite kaffe eller vatten löser det fint. Laddar på med massa roliga saker just nu som inte innefattar ätande för det ska kännas positivt ändå. Måste jobba bort mitt galna samband med om att något är roligt festligt så ska det vara mat som inramning. Sjunga i kör, pussa hästar och textilfrosseri är ju också livet liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 240
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 188
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama