Ni som gjort en gastric-sleeve, vad kan man räkna för biverkningar jämfört med en gastric bypass?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som gjort en gastric-sleeve, vad kan man räkna för biverkningar jämfört med en gastric bypass?
Jag har ju ingen energi i kroppen för tillfället. Undrar om det beror på den bristfälliga kosten som jag intagit. Blir intressant och se hur bättre kost påverkar. Problemet är bara att jag är så illamående jag ofta känner mig. Då vill man inte äta, för att sedan hetsäta (fel saker) när jag väl blir hungrig.
Varför är du illamående?
Har du gått till dietist och fått hjälp?
Vet inte... har i hela mitt liv haft problem med illamående gällande mat. Går lite i perioder. Ibland kan jag inte äta överhuvudtaget, även om det var ett tag sedan. Då har det funkat bra med typ en smoothie från nutrilet.
Fast just igår var det nog den begynnande maginfluensan... legat och kräkts hela natten!
Ish, trist. Krya på dig!
Men det låter ju som att du har behov av en dietist som hjälper dig?
Jag kom på en biverkning som är vanligare på sleeve, sura uppstötningar o halsbränna. Jag har aldrig, i hela mitt liv, haft nåt av det. Fick omperazol för 28 dagar efter operation men två tre dagar efter att de tagit slut kom det som ett brev på posten. Stod ut i två tre veckor innan jag pratade med sjukhuset, nu äter ja omperazol hela tiden och problemet är borta. Visst ett piller mer, men det gör mig inget.Ni som gjort en gastric-sleeve, vad kan man räkna för biverkningar jämfört med en gastric bypass?
Lifesum är toppenJag kommer väldigt väl överens med Lifesum och har lyckats tappa c:a 2 kg på den vecka jag har använt appen. Känns bra att få en bra kickstart, även om jag inte förväntar mig att gå ner i den takten hela tiden. Nu är jag åter nere på -20,1 allt som allt och jag gillar att första siffran är en tvåa igen
Jag kommer väldigt väl överens med Lifesum och har lyckats tappa c:a 2 kg på den vecka jag har använt appen. Känns bra att få en bra kickstart, även om jag inte förväntar mig att gå ner i den takten hela tiden. Nu är jag åter nere på -20,1 allt som allt och jag gillar att första siffran är en tvåa igen
Lifesum är toppen
Kör ni gratisvarianten?
Jag görKör ni gratisvarianten?
Jag kör också på gratisvarianten. Har inte varit så duktig på att lägga in sista tiden, men jag tar ofta upp appen om jag är osäker på antalet kalorier nu.Kör ni gratisvarianten?
8,3 kg kvar till målet nu Det gör en jäkla skillnad att dra ner på kolhydraterna och innan jag började med Lifesum hade jag dålig koll på hur mycket som var en normal portion och hur mycket kalorier det faktiskt är i kolhydrater. Har typ ätit dubbla portioner pasta innan, utan insikt.