jag tänker att det är bra att dina siffror senaste veckorna är relativt stabila, det hade varit värre om de varierat både uppåt och neråt. det är ju alltid en risk att man "ger upp lite" när man hamnar på en tröskelNu hänger jag inte riktigt med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag tänker att det är bra att dina siffror senaste veckorna är relativt stabila, det hade varit värre om de varierat både uppåt och neråt. det är ju alltid en risk att man "ger upp lite" när man hamnar på en tröskelNu hänger jag inte riktigt med?
jag tänker att det är bra att dina siffror senaste veckorna är relativt stabila, det hade varit värre om de varierat både uppåt och neråt. det är ju alltid en risk att man "ger upp lite" när man hamnar på en tröskel
Era tips på hur jag stävjar mitt sötsug? Hur ofta ska jag äta? Vad ska jag äta? Känner mig uppgiven för har inte haft det såhär sedan 5-6 år sedan. Plus att jag liksom inte har någon särskild aptit heller. Tänker mer på sådan saker som jag vet brukar fungera.
Dessutom har jag börjat vakna upp och känna av sug/hunger, vilket inte heller skett på 5-6 år. Så jag antar att det har en direkt koppling till att jag äter mycket sött (och gärna kolhydrater). Känner mig totalt misslyckad över att jag inte lyckas vända detta när jag egentligen vill.
Hittar inget som fungerar för mig!
Tråkigt tips, men jag har hört att man ska ta ett glas vatten om man blir sugen och försöka härda ut en stund. För mig fungerar det att ta en bit ost. Det kanske är likvärdiga kalorier som "det söta", men man slipper sockret och det fortsatta suget.Era tips på hur jag stävjar mitt sötsug? Hur ofta ska jag äta? Vad ska jag äta? Känner mig uppgiven för har inte haft det såhär sedan 5-6 år sedan. Plus att jag liksom inte har någon särskild aptit heller. Tänker mer på sådan saker som jag vet brukar fungera.
Dessutom har jag börjat vakna upp och känna av sug/hunger, vilket inte heller skett på 5-6 år. Så jag antar att det har en direkt koppling till att jag äter mycket sött (och gärna kolhydrater). Känner mig totalt misslyckad över att jag inte lyckas vända detta när jag egentligen vill.
Mitt bästa råd är att tänka GI och äta långsamma kolhydrater. Bönor och linser är mina bästa vänner för att stävja sötsug.Era tips på hur jag stävjar mitt sötsug? Hur ofta ska jag äta? Vad ska jag äta? Känner mig uppgiven för har inte haft det såhär sedan 5-6 år sedan. Plus att jag liksom inte har någon särskild aptit heller. Tänker mer på sådan saker som jag vet brukar fungera.
Mitt bästa råd är att tänka GI och äta långsamma kolhydrater. Bönor och linser är mina bästa vänner för att stävja sötsug.
Äta minst fem gånger om dagen så att man inte hinner bygga upp ett "sug". Hur äter du idag? Om du vaknar av "sug" kan det likväl bero på begynnande halsbränna/magkatarr som man bland annat kan få av för dålig kosthållning.
Ja du, det är ju inte i första hand ”riktig” mat, mer tar ju hellre en rostad macka liksom. Kanske är något med magen, hade faktiskt tänkt ringa läkaren i morgon pga det.
Okej, men då gissar jag att du egentligen har svar på din fråga om vad man ska äta? Dvs riktig mat. Protein av t ex kyckling eller lax, bra kolhydrater, sallad och någon smalare sås. Frukost kan ju bestå av en hejdlöst massa olika saker; ägg, ost, bröd med bra fiber, filmjölk etc. Det beror ju lite på vad för diet man siktar in sig på och vad man gillar.
Precis som @Unafraid skrev så funkar vatten för att dämpa sug och hunger, hur tråkigt det än kan vara Jag följer 16:8-metoden och äter alltså inte förrns kl 12 och i början behövde jag ofta dämpa suget med vatten. Nu har kroppen vant sigEra tips på hur jag stävjar mitt sötsug? Hur ofta ska jag äta? Vad ska jag äta? Känner mig uppgiven för har inte haft det såhär sedan 5-6 år sedan. Plus att jag liksom inte har någon särskild aptit heller. Tänker mer på sådan saker som jag vet brukar fungera.
Jo, egentligen vet jag ju!
Så det är kanske snarare en fråga om motivation?
Inte ameo men tar mig friheten att komma med ett tips ändå.Men vad äter du på morgonen?