Nja... min erfarenhet är att folk snarare äter mer. Typ jag har tränat så jag kan unna mig. Eller att de blir hungrigare och äter större portioner.Däremot gör ju fysisk träning en oftast mer motiverad att hålla på kalorierna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja... min erfarenhet är att folk snarare äter mer. Typ jag har tränat så jag kan unna mig. Eller att de blir hungrigare och äter större portioner.Däremot gör ju fysisk träning en oftast mer motiverad att hålla på kalorierna.
känner du att kroppen svullnar? eller ser du det runt t.ex fötterna?Jag har gått upp 1,3 kg på två dygn. Förstår ju att det är vätska, som antagligen försvinner under helgen, men jag blir så irriterad det kommer att göra mig gott att vara utan våg i elva dagar på semestern kan jag säga!
känner du att kroppen svullnar? eller ser du det runt t.ex fötterna?
I så fall kommer ett litet tips: lär dig lymfmassage, egenvård så kan du hjälpa kroppen att göra sig av med överskottsvätska...
Mer om lymfsystemet:Egenvård:
Finns det inte "hopplös" zumba där du bor? Alltså utan hopp... (har ingen aning om hur mycket snurr det är i zumba)Jag skulle vilja börja träna mer. Går redan på gym ibland då vi har ett på jobbet. Har också kort för att simma. Men jag skulle vilja dansa. Har förut gått mkt på aerobics och Zumba och sånt. Men jag klarar inte träning som innehåller hopp eller för mkt snurrar. Då kan jag få ont i benhinnor. Har funderat på salsa men funderar om det är för mkt snurrar.
De jag gått på har haft hopp. Och en del snurrar. Så då får jag ta bort det och hitta på något eget iställetFinns det inte "hopplös" zumba där du bor? Alltså utan hopp... (har ingen aning om hur mycket snurr det är i zumba)
OM det känns rätt för dig, så är det säkert det. Lycka till!Jag orkar inte ständigt banta längre, vecka 41 gör jag en sleeve. Det känns som ett misslyckande på nåt sätt, hade ju velat gå ner själv men lyckas inte hålla det och har nu gått upp en del kilo igen... Har bantat i så många år utan att lyckas hålla vikten, vill kunna leka med mitt barn, vill kunna rida flera hästar (redan min längd hindrar mig från att rida många hästar, vill inte att vikten också är i vägen), ha mer ork osv. Hoppas bara inte att jag fegar ur, är väldigt nervös. Mest för att bli sövd men också för ev komplikationer. Dock kan jag ju få en hel del komplikationer av överviken också (pappa har diabetes typ 2 och haft hjärtinfarkt) och det lockar inte direkt!
OM det känns rätt för dig, så är det säkert det. Lycka till!
(för min del känns operation uteslutet, med tanke på att jag redan har andra änden av systemet stympat - har stomi sedan några år tillbaka...)
Det är ju superduktigt! Kämpa vidareJag nosar snart på minus 20 kg, 800 g kvar tills dess så det bör inte dröja jättelänge till. Milstolparna är viktiga för mig på något sätt, min app delar upp det i 5 kg i taget och det är ju härligt att se grafen flytta sig mot målet!
Svara bara om du vill förstås, men vad måste man ha för bmi för att få en sådan op beviljad?Ja, jag har funderar i många år och blev godkänd redan förra våren men då bangade jag!
Hmm ja, det kan vara dumt att bråka för mycket med kroppen!