Någon som vet vad DrVikt är för några? Det är ju ganska dyrt, men kanske kan det vara ett alternativ för mig som inte upplever att vanliga vården bryr sig?
Jag gick ju upp massor när medicin sattes in (+30 kg på någon månad..) men enligt vården beror det inte på medicinen. Jag går inte ner någonting knappt, trots diet och träning.
Provat viktväktarna och gick upp fem kilo.
Känner mig smått desperat. Det här
Jag räknar precis allt. Till och med vatten. Men jag blir misstrodd och får höra att det inte funkar så
Jag har använt lifesum i flera år.
Men visst, jag gör väl fel som ligger på cirka 1500 om dagen. Det är apsvårt! Jag har provat vlcd drycker/pulver också. Gick inte ner nånting på två veckor. Men jag gjorde väl fel då med.
2 veckor är rätt kort tid dock och vissa samlar på sig tex vätska i början pga kroppen blir lite stressad av underskottet. Så mycket möjligt att du tappar fett och ser resultat om du håller ut. För 1500 kcal borde du gå ner på om du inte är väldigt liten/inaktiv? Men då gäller det ju att hålla det mer än ett par veckor. Och då tänker jag i snitt. Det hjälper ju (tyvärr) inte att äta 1500 kcal i 2 veckor och sen äta över 1-2 dagar och sen hålla på så för då är det möjligt att man trots allt hamnar på ett överskott, eller bara hamnar på neutralt läge sas (har hjärnsläpp på ordet jag letar efter nu
).
Förstår att det är frustrerande:/