Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit iväg hela helgen och maten har varit skräp pga dålig planering och enkla lösningar. Sen hjälper det inte att de sålde sjukt billig hembakat fika som var gott (är normalt INTE sugen på sött utan har svårare att stå emot salta snacks).

Idag har jag gått tillbaka till vardagen igen med min vanliga äggröra till frukost och en smoothie med protein och frysta bär till lunch och nu ska jag iväg och träna snart.
 
Min plan denna vecka är att äta fritt av den mat jag har hemma, inget fokus på kalorier. Huvudsaken är att jag inte impulsköper godis/glass/chips för att äta istället för mat.
Att jag får gråta, hulka och hyperventilera hur mycket jag vill men maten i kylskåpet är det som skall ätas.
 
Har skött mig två dagar nu hyfsat, med det menar jag att jag ätit ordentlig mat och mina frukt och grönsaksportioner och typ inget extra gottis i onödan.
Kände mig hängig igår med ont i halsen och på väg att bli sjuk så låg och sov ett bra tag på dagen och tog det mestadels lugnt. Har börjat äta antiinflammatoriska också men för en gångs skull inte för knäna utan för att min höft bråkat ett lägre tag och en armbåge som börjat göra ont. Tänkte inte träna på hela veckan, iallafall inte nån styrketräning så passar på att försöka bli smärtfri.
 
Min plan höll tills idag. Måndag och tisdag bestod i princip enbart av tankar på sådant jag inte bör äta och intensiva inre monologer om jag faktiskt ska äta det där jag hyllar till skyarna eller inte.

Imorse stod jag inte ut, fick lugn och ro i några minuter medan jag åt men sedan kom ursprungskänslan tillbaka igen och så nederlaget och den bristande karaktären. Mönstret jag känner till allt för väl! Men ibland vill jag bara må tillfälligt bättre i någon minut eller två (och till och med sämre efteråt) istället för tanken på att eventuellt och kanske må bättre långsiktigt.

Det finns ju en torsdag, fredag, lördag och söndag kvar då jag kan fortsätta kriga med mig själv 😅
 
Borta på tävling med make och hundar hela helgen, maten var inte katastrof men inte bra heller. Måste banne mig bli bättre på att mat-preppa! Idag efter fyra timmar i bil så delade vi en kebabrulle till middag, inte så farligt tänker ni men de där kebabrullarna är enorma :p. Imorgon kommer vågen inte vara snäll..

Jag är sjukt glad ändå, har sprungit agility med minsta vovven och är lycksalig! För ett år sen hade jag svårt att gå, för ett halvår sen så var en längre promenad drömmen och nu har jag SPRUNGIT (nåja, joggat iallafall) fem agilitylopp vilket jag inte sett som möjligt ens. Knäna känns dessutom helt okej men så har jag ju tagit antiinflammatoriska i en vecka snart pga höft och armbåge.

Imorgon blir det skärpning igen, det går inte att glida in i slappa vanor för då kommer jag lyckas göra allt jobb med viktnedgång ogjort *suck*.
 
Fortfarande viktstabil där jag är. Idag är första dagen av min 30 dagars skärp till dig och ät bra och träna.

Ska ut på heldagsturridning 16 augusti och behöver ork och flås till det.

Började morgonen med en 2 km promenad.

Nu bakar jag bröd till minihamburgare till lunch.
 
Idag har jag rensat garderoben och lämnat massa kläder till klädinsamling, har liksom inte vågat innan för tänk om jag går upp igen :banghead:.
Behöver köpa en del nytt också men men.. Träningskläderna tänkte jag att jag byter ut när de slitits ut fast de är stora, beställde ju samma storlek jag brukade ha senast fast jag hade gått ner massor 🙃.

Idag har jag rensat garderoben, städat och rensat bilen så unnade mig en mjukglass efter gymmet med gott samvete. Nu ska jag försöka ta det lite lugnt en stund, det blir kyckling med nudlar och grönsaker till middag *mums*.
 
Får jag också vara med här? Jag har kämpat med vikten sen nyår. Gått ner 8,7kg sen 1/1, men har fortfarande minst 6,5 (skulle helst tappa 9 till men har satt ett litet lägre första mål för att göra det lite lättare) kvar att tappa. Gick ner nästan allt de första tio veckorna och sen dess har jag mer eller mindre stått still. Tror jag tappat ett kg sen i april... Så behöver verkligen en spark i baken för att komma ur denna platån.

Bor i Grekland och det är sådeles jävligt varmt just nu, så det är jättesvårt att ta sig ut på promenader och något gym har jag inte tid till att gå på just nu i högsäsongen. Så mitt fokus är att äta bättre/mindre.
 
Varför är jag så hungrig :arghh: jag är just inne i en period där jag kan äta precis hur mycket som helst. Sitter liksom och drömmer om rostat bröd med prickig korv och gurka. Och massor av bregott.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Får jag också vara med här? Jag har kämpat med vikten sen nyår. Gått ner 8,7kg sen 1/1, men har fortfarande minst 6,5 (skulle helst tappa 9 till men har satt ett litet lägre första mål för att göra det lite lättare) kvar att tappa. Gick ner nästan allt de första tio veckorna och sen dess har jag mer eller mindre stått still. Tror jag tappat ett kg sen i april... Så behöver verkligen en spark i baken för att komma ur denna platån.

Bor i Grekland och det är sådeles jävligt varmt just nu, så det är jättesvårt att ta sig ut på promenader och något gym har jag inte tid till att gå på just nu i högsäsongen. Så mitt fokus är att äta bättre/mindre.
Välkommen! Platåerna är värst, det är så himla lätt att tappa motivationen.
 
Det har varit så himla mycket med alla djuren, extrajobb och bara livet de senaste veckorna att jag knappt varit till gymmet... Jag har helt enkelt inte orkat komma ur sängen den där timmen tidigare - och när jag inte går till gymmet är jag mycket mindre medveten om vad jag äter så jag har inte velat väga mig. 😅
Men i morse tog jag mig upp och körde ett pass och det kändes så himla bra (fast lokalen var ALLDELES för varm!), så nu hoppas jag att det ska tuffa på igen. Jag tänker inte väga mig igen förrän nästa vecka dock. :angel:

Motivationen får bli att jag vill imponera på brorsonen som kommer över i Augusti eller nåt. Jag vill inte vara tjocka faster!
 
Jag har kommit av mig sedan jag skrev sist. Första veckan gick bra, trots trötthet av packande inför flytt. Sedan blev jag sjuk, och hostar fortfarande mycket. Tänkte jag skulle börja igen med lättsam yoga, men allt annat är uppskjutet på obestämd framtid.

Min kost blev inte någon höjdare av att bli sjuk heller. Honung, glass eller vad som helst för att lugna halsont/hosta, och en del snabbmat för att jag inte orkat laga mat i feberdimman.

Nåja. Der går mot bättre tider.
 
Jag har faktiskt beställt en baddräkt (tankini) och överväger att börja använda poolen på gymmet. Jag betalar ju för hela faciliteten och idag (till exempel) var det så jävla varmt inne på gymmet att jag skulle kunna kasta mig i ett isbad och fuck the konsekvenser. :D Jag kommer inte att ha tid när jag jobbar, men det kanske vore trevligt ibland om jag klarar av både klorinet och att visa mig i baddräkt.
 
Jag har faktiskt beställt en baddräkt (tankini) och överväger att börja använda poolen på gymmet. Jag betalar ju för hela faciliteten och idag (till exempel) var det så jävla varmt inne på gymmet att jag skulle kunna kasta mig i ett isbad och fuck the konsekvenser. :D Jag kommer inte att ha tid när jag jobbar, men det kanske vore trevligt ibland om jag klarar av både klorinet och att visa mig i baddräkt.

Jag har ju börjat basta varvat med kalldusch på gymmet, så skönt efter passet 😁.
 
Någon som vet vad DrVikt är för några? Det är ju ganska dyrt, men kanske kan det vara ett alternativ för mig som inte upplever att vanliga vården bryr sig?
Jag gick ju upp massor när medicin sattes in (+30 kg på någon månad..) men enligt vården beror det inte på medicinen. Jag går inte ner någonting knappt, trots diet och träning.

Provat viktväktarna och gick upp fem kilo.

Känner mig smått desperat. Det här med kalorier in vs ut verkar inte min kropp hålla med om. I bästa fall ligger jag still om jag håller mig på ett kaloriunderskott..

Visserligen gick jag ner tre kilo efter förlossningen (dvs tre kilo under pre-gravidvikt). Men sen stannade det av..
 
Någon som vet vad DrVikt är för några? Det är ju ganska dyrt, men kanske kan det vara ett alternativ för mig som inte upplever att vanliga vården bryr sig?
Jag gick ju upp massor när medicin sattes in (+30 kg på någon månad..) men enligt vården beror det inte på medicinen. Jag går inte ner någonting knappt, trots diet och träning.

Provat viktväktarna och gick upp fem kilo.

Känner mig smått desperat. Det här med kalorier in vs ut verkar inte min kropp hålla med om. I bästa fall ligger jag still om jag håller mig på ett kaloriunderskott..

Visserligen gick jag ner tre kilo efter förlossningen (dvs tre kilo under pre-gravidvikt). Men sen stannade det av..

Ligger du still i vikt så ligger du inte i ett kaloriunderskott, det är fysiologiskt omöjligt. Är det säkert att du loggar precis allt, varje dag? Det är så lätt att man inte räknar med den där extra skvätten olja/smör i maten, bullen på jobbet eller att man åt lite mer snacks än man tänkt den där dagen. Eller att man helt enkelt räknar fel. Vad använder du för någon app och väger du saker otillagat eller tillagat?

Det är riktigt lätt att hamna i ett överskott utan att egentligen tänka på det av smågrejer här och där 😅

Själv gillar jag lifesum men även att lyssna på poddar i ämnet som backas av forskning. David Haroun som har smartarefitness tycker jag är bra tex :)
 
Ligger du still i vikt så ligger du inte i ett kaloriunderskott, det är fysiologiskt omöjligt. Är det säkert att du loggar precis allt, varje dag? Det är så lätt att man inte räknar med den där extra skvätten olja/smör i maten, bullen på jobbet eller att man åt lite mer snacks än man tänkt den där dagen. Eller att man helt enkelt räknar fel. Vad använder du för någon app och väger du saker otillagat eller tillagat?

Det är riktigt lätt att hamna i ett överskott utan att egentligen tänka på det av smågrejer här och där 😅

Själv gillar jag lifesum men även att lyssna på poddar i ämnet som backas av forskning. David Haroun som har smartarefitness tycker jag är bra tex :)
Jag räknar precis allt. Till och med vatten. Men jag blir misstrodd och får höra att det inte funkar så :cautious: :meh: Jag har använt lifesum i flera år.

Men visst, jag gör väl fel som ligger på cirka 1500 om dagen. Det är apsvårt! Jag har provat vlcd drycker/pulver också. Gick inte ner nånting på två veckor. Men jag gjorde väl fel då med.

Vet inte riktigt vad du menar att en podd ska hjälpa till med..
 
Ligger du still i vikt så ligger du inte i ett kaloriunderskott, det är fysiologiskt omöjligt. Är det säkert att du loggar precis allt, varje dag? Det är så lätt att man inte räknar med den där extra skvätten olja/smör i maten, bullen på jobbet eller att man åt lite mer snacks än man tänkt den där dagen. Eller att man helt enkelt räknar fel. Vad använder du för någon app och väger du saker otillagat eller tillagat?

Det är riktigt lätt att hamna i ett överskott utan att egentligen tänka på det av smågrejer här och där 😅

Själv gillar jag lifesum men även att lyssna på poddar i ämnet som backas av forskning. David Haroun som har smartarefitness tycker jag är bra tex :)

Du tror alltså inte på att mediciner kan påverka kroppen så att ämnesomsättningen blir annorlunda än utan medicinen?
 
Du tror alltså inte på att mediciner kan påverka kroppen så att ämnesomsättningen blir annorlunda än utan medicinen?
På samma spår. De där tre kilona jag tappade efter förlossningen.
Då var jag utan medicin. Men nu när den är insatt igen ligger jag still (vägde mig nyss och hade gått upp..)
 
Någon som vet vad DrVikt är för några? Det är ju ganska dyrt, men kanske kan det vara ett alternativ för mig som inte upplever att vanliga vården bryr sig?
Jag gick ju upp massor när medicin sattes in (+30 kg på någon månad..) men enligt vården beror det inte på medicinen. Jag går inte ner någonting knappt, trots diet och träning.

Provat viktväktarna och gick upp fem kilo.

Känner mig smått desperat. Det här
Jag räknar precis allt. Till och med vatten. Men jag blir misstrodd och får höra att det inte funkar så :cautious: :meh: Jag har använt lifesum i flera år.

Men visst, jag gör väl fel som ligger på cirka 1500 om dagen. Det är apsvårt! Jag har provat vlcd drycker/pulver också. Gick inte ner nånting på två veckor. Men jag gjorde väl fel då med.


2 veckor är rätt kort tid dock och vissa samlar på sig tex vätska i början pga kroppen blir lite stressad av underskottet. Så mycket möjligt att du tappar fett och ser resultat om du håller ut. För 1500 kcal borde du gå ner på om du inte är väldigt liten/inaktiv? Men då gäller det ju att hålla det mer än ett par veckor. Och då tänker jag i snitt. Det hjälper ju (tyvärr) inte att äta 1500 kcal i 2 veckor och sen äta över 1-2 dagar och sen hålla på så för då är det möjligt att man trots allt hamnar på ett överskott, eller bara hamnar på neutralt läge sas (har hjärnsläpp på ordet jag letar efter nu😅).

Förstår att det är frustrerande:/
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
12 330
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 694
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 539
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 372
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp