Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan inte beställa att ingå i en studie för att man har problem med vikten. Och ens fokus är i det läget sannolikt inte att bidra till forskningen, det är att få kontroll på vikten.

Jag tror nog att forskare är rätt nyfikna på dig om du på riktigt ligger viktstabil på 800 kcal. Om man förstår hur lite det faktiskt är 😅 det är ungefär 2/3 av vad en 1 årig ska äta och 1/3 av vad ts borde äta för att ligga stabil.

Men men, min poäng var snarare att det förmodligen inte är så, och är det så så är det på riktigt ett medicinskt under.
 
Jag tror nog att forskare är rätt nyfikna på dig om du på riktigt ligger viktstabil på 800 kcal. Om man förstår hur lite det faktiskt är 😅 det är ungefär 2/3 av vad en 1 årig ska äta och 1/3 av vad ts borde äta för att ligga stabil.

Men men, min poäng var snarare att det förmodligen inte är så, och är det så så är det på riktigt ett medicinskt under.
Men tack för den kängan.
 
Börjar ge upp. Igår åt jag en hel förpackning med hasselnötsglass. Plus revbensspäll, vilket jag vägde och konstaterade att det innehöll ca 700 kcl. Jag orkar inte just nu. Det är så tröstlöst att det är så lätt att gå upp och svårt att gå ner. När jag hade covid så rasade jag, men det är inte att rekommendera. Däremot att vara frisk och förlora lukt/smaksinnet skulle hjälpa.

Trött på att jag tänker så mycket på mat, vikt och kalorier när jag försöker begränsa intaget.
 
Men hjälp, tror du jag är född igår eller? I så fall har jag 30 kg vätska då eller?

Jag vet hur det funkar med viktnedgång i teorin. Men det funkar ju inte för mig.

Var skrev jag att det var 30 kg vätska? Ibland tar det ju ett tag för vågen att visa att du tappar fett OM du istället samlar på dig vatten i början.

Det är på riktigt omöjligt att ligga så lågt under så lång tid och inte gå ner.
 
Fast kcal in och ut handlar om fettet. Inte din vikt i sig. Man kan ju ha druckit precis och gått upp 500 gram på vågen men det betyder ju inte att du gått upp det i fett. Det är ju mer saker i din kropp än fettet som väger.

Det här är ju varför jag rekommenderade den där podden, de sitter med jättemycket kunskap och refererar till olika forskare samt tar in experter. Finns andra jätteduktiga också men detta är ett exempel.
Kcal handlar om energi, inte fett. Kcal in och kcal in ut = tar du in mer energi än du förbrukar så går du upp. Oftast. Men sen fick det också försvårande faktorer som sätter den "normalhypotesen" ur spel. Medicinering av den typ @sthu måste ha är en sådan.

Hon skriver att hon använt lifesum i flera år, har hon inte gått ner så är det sannolikt något annat än kcal in kcal ut det handlar om.
 
Var skrev jag att det var 30 kg vätska? Ibland tar det ju ett tag för vågen att visa att du tappar fett OM du istället samlar på dig vatten i början.

Det är på riktigt omöjligt att ligga så lågt under så lång tid och inte gå ner.
Men jag har legat extremt låg under långa perioder utan att gå ner. Då måste det ju innebära att jag har massa vätska, för tydligen är det omöjligt att det skulle vara något annat enligt dig
 
Jag tror nog att forskare är rätt nyfikna på dig om du på riktigt ligger viktstabil på 800 kcal. Om man förstår hur lite det faktiskt är 😅 det är ungefär 2/3 av vad en 1 årig ska äta och 1/3 av vad ts borde äta för att ligga stabil.

Men men, min poäng var snarare att det förmodligen inte är så, och är det så så är det på riktigt ett medicinskt under.
Ok, då får @sthu helt enkelt ringa en forskare och säga att hon är ett intressant objekt.

Jag vet exakt hur mycket 800 kcal är och den svälten bör ingen utsätta sig för.
 
Men tack för den kängan.

Men hur är det ens en känga? Om du tror att ditt behov som överviktig är 800 kcal så är ju ditt behov som normalviktig typ 500 kcal då? Det är ju liksom inte rimligt att det på riktigt är så. Det är fysiologiskt omöjligt om du inte har någon sjukdom som ingen har hört om tidigare och då borde du ju få hjälp med det oavsett.
 
Kcal handlar om energi, inte fett. Kcal in och kcal in ut = tar du in mer energi än du förbrukar så går du upp. Oftast. Men sen fick det också försvårande faktorer som sätter den "normalhypotesen" ur spel. Medicinering av den typ @sthu måste ha är en sådan.

Hon skriver att hon använt lifesum i flera år, har hon inte gått ner så är det sannolikt något annat än kcal in kcal ut det handlar om.
Ja, tydligen handlar det om att jag inte kan räkna och är i princip dum i huvudet.. ungefär så känns det nu.
 
Men hur är det ens en känga? Om du tror att ditt behov som överviktig är 800 kcal så är ju ditt behov som normalviktig typ 500 kcal då? Det är ju liksom inte rimligt att det på riktigt är så. Det är fysiologiskt omöjligt om du inte har någon sjukdom som ingen har hört om tidigare och då borde du ju få hjälp med det oavsett.
Din poäng var att jag inte kan räkna då eller?
 
Ja, tydligen handlar det om att jag inte kan räkna och är i princip dum i huvudet.. ungefär så känns det nu.
Lämna det, är mitt råd. Det här är ju ett återkommande ämne för din del och varje gång dyker det upp någon som tror att du bara inte fattat att du behöver göra av med mer än du lassar in.
 
Men jag har legat extremt låg under långa perioder utan att gå ner. Då måste det ju innebära att jag har massa vätska, för tydligen är det omöjligt att det skulle vara något annat enligt dig

Ja, det är det. Det är omöjligt att inte gå ner som en aktiv vuxen kvinna på 800 kcal/dag över lång tid om det inte finns någon ny underlig sjukdom som motsätter sig fysikens lagar på något sätt.

Men, eftersom att mina tips inte var vad du efterfrågade så är det ju såklart upp till dig om du vill betala för den tjänsten du pratade om istället.
 
Lämna det, är mitt råd. Det här är ju ett återkommande ämne för din del och varje gång dyker det upp någon som tror att du bara inte fattat att du behöver göra av med mer än du lassar in.
Jag hade en specifik fråga den här gången och ville ha input. Men givetvis får jag höra att jag gjort fel i alla år..
 
Din poäng var att jag inte kan räkna då eller?

Min poäng är att de studier som gjorts i ämnet så har man sett att folk ofta räknar VÄLDIGT fel. Och eftersom att jag inte tror att du är ett sånt extremt undantag som vad jag vet aldrig funnits innan så är der rätt rimligt att tro att du hör till en väldigt stor skala människor som helt enkelt räknar fel/under-/överskattar. Det är ju jättevanligt.
 
Jag hade en specifik fråga den här gången och ville ha input. Men givetvis får jag höra att jag gjort fel i alla år..
Jag kollade på Dr Vikt nu, de kör tydligen på mediciner för viktminskning. Om det är okej med den läkare som vanligtvis skriver ut din medicinering så varför inte?
 
Ja, det är det. Det är omöjligt att inte gå ner som en aktiv vuxen kvinna på 800 kcal/dag över lång tid om det inte finns någon ny underlig sjukdom som motsätter sig fysikens lagar på något sätt.

Men, eftersom att mina tips inte var vad du efterfrågade så är det ju såklart upp till dig om du vill betala för den tjänsten du pratade om istället.
Jag kan inte ta ditt inlägg på annat sätt än att du påstår att jag antingen är korkad eller att jag ljuger.
 
Nej, jag tänker inte förnedra mig mer än vad jag redan gjort. Jag har skrivit förr i tråden vad jag äter och inte fått nån feedback
Jag är just nu bara något kilo överviktig, har en onlinecoach och äter 1900 kalorier per dag och går ner i vikt, så det har i alla fall fungerat jättebra för mig. (Tillägg, tränar rätt hårt på gymmet cirka 5 dagar i veckan också).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
12 244
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 538
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 371
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp