Tjäna extra pengar

Är man lite påläst kan man köpa grejer på loppis och sälja sen. Behöver inte alltid vara superfynd men kan man tjäna en hundralapp här och där blir det lite pengar till slut.
Finns kaffekoppar som säljs för sjuka summor på tradera.Visa bifogad fil 105463
En granne jag hade gjorde detta. Bl.a. köpte hon en speciell monchichi för 20 kr på loppis som hon sen sålde för en bra bit över en tusenlapp. Tyvärr kan jag inget om vilka prylar som säljer. Man får nog också jaga en del på loppisar för att hitta prylar att sälja. Och just nu håller de flesta loppisar stängt.
 
De flesta extrajobb jag har fått har varit igenom kontakter och ideellt engagemang. Så gå med i föreningar, engagera dig än mer i partiet du redan är med i osv, och prata om vad du kan och att du är öppen för att rycka in där det behövs. Ibland räcker det med ett skämtsamt "haha, säg bara till så kommer jag in till nio i morgon" så vet folk att du är tillgänglig för uppdrag.
 
Orkar inte läsa mer än första sidan.

Verkar ju mer som du vill tjäna pengar genom att göra noll och ingenting än någonting annat.

Har nog aldrig sett så många dåliga ursäkter för att undvika arbete.. 🙄
Och du har bra koll på mina funktionshinder? Inte ens af tänker tvinga mig att jobba med sånt jag inte kan. De ska däremot utreda min arbetsförmåga och eventuellt sätta en funktionshinderkod på mig.
 
Senast ändrad:
De flesta extrajobb jag har fått har varit igenom kontakter och ideellt engagemang. Så gå med i föreningar, engagera dig än mer i partiet du redan är med i osv, och prata om vad du kan och att du är öppen för att rycka in där det behövs. Ibland räcker det med ett skämtsamt "haha, säg bara till så kommer jag in till nio i morgon" så vet folk att du är tillgänglig för uppdrag.
Partiet annonserade faktiskt ut två tjänster nyligen. Båda var deltid inne i stan. Nu vet jag ju inte hur arbetstiden var förlagd men gissar på en halv dag fem dagar i veckan och då blir det en ren förlustaffär att jobba. Jag hade inte heller rätt kompetens.
 
Och du har bra koll på mina funktionshinder?
Nej men att inte kunna sitta i kassan för att man inte kan se kött. Sorry men nej. Jag tycker snoriga småungar med hosta är bland det äckligaste som finns. Undviker jag att jobba på dagis ja. Låter jag dem förstöra min vardag i övrigt nej. Skulle jag jobba på dagis om jag behövde pengar ja.
 
Partiet annonserade faktiskt ut två tjänster nyligen. Båda var deltid inne i stan. Nu vet jag ju inte hur arbetstiden var förlagd men gissar på en halv dag fem dagar i veckan och då blir det en ren förlustaffär att jobba. Jag hade inte heller rätt kompetens.
Tänkte kanske inte direkt på att jobba för partiet, utan se det som ett sätt att knyta kontakter.
Sen, varför inte prova att söka tjänster där "nu vet jag inte hur arbetstiden var förlagd men gissar...", då avfärdar du ju jobb som du kanske kan jobba 2 dagar inne i stan, kanske 3 och resten hemma osv. Du vet ju faktiskt inte förrän du faktiskt söker.
 
Nej men att inte kunna sitta i kassan för att man inte kan se kött. Sorry men nej. Jag tycker snoriga småungar med hosta är bland det äckligaste som finns. Undviker jag att jobba på dagis ja. Låter jag dem förstöra min vardag i övrigt nej. Skulle jag jobba på dagis om jag behövde pengar ja.
Jag kan svimma eller få total panik. Det är sanningen. Jag kan inte med den bästa vilja i världen jobba då.

Du är inget annat än grym som vill utsätta mig för det där. Eller så är du bara jävligt okunnig om vad en fobi kan innebära.

Inte ens af är så grym. De ägnar sig tack och lov inte åt tortyr.
 
Senast ändrad:
Orkar inte läsa mer än första sidan.

Verkar ju mer som du vill tjäna pengar genom att göra noll och ingenting än någonting annat.

Har nog aldrig sett så många dåliga ursäkter för att undvika arbete.. 🙄
alltså taktlöshet deluxe. Hon ber om TIPS på extra jobb och berättar vad som fungerar och inte för henne? Fobier och ångest nämns. Du ids inte läsa mer än en sida. Varför måste hon ta alla extra jobb för? Varför får inte hon välja som alla andra? Jag gör inte heller alla jobb.

Jag upplever inget av vad du skriver i TS inlägg. Mer att visa jobb inte fungerar och hon tar med sig det hon VILL. Det är ju ändå hennes tråd
 
Det måste också finnas analys och redovisning av innehållet. Väldigt omständigt att göra sånt hemma och sälja lagligt.
Såvida man inte säljer det som t ex hästsalva😉
Kan ju inte hjälpa om folk smörjer in sig själva...
Eller varför inte helt sonika tillverka hästsalva?? Tjärsalva är enkelt att göra
 
@Wille Du har aldrig funderat på att bli florist? Du är duktig på växter och verkar vara konstnärligt lagd.
Kanske inte svar på trådens fråga, och det är säkert något som föreslagits innan, men jag bara tror att det hade passat dig så himla bra!
Ja, kanske. Men jag har inte sett någon utbildning till det i närheten. Och det löser inte mitt akuta behov av pengar nu.
 
Och du har bra koll på mina funktionshinder? Inte ens af tänker tvinga mig att jobba med sånt jag inte kan. De ska däremot utreda min arbetsförmåga och eventuellt sätta en funktionshinderkod på mig.

För en funktinshinderkod behöver du ngn form av diagnos. Sen behöver den utvärderas antas jag.
Jag har en diagnos men jag har en sjukdom, inte en funktionsnedsättning. Det innebär vissa skillnader, tex att jag inte omfattas av LSS. Däremot kanske jag skulle kunna få insatser via SOL (om jag hade behovet).
 
För en funktinshinderkod behöver du ngn form av diagnos. Sen behöver den utvärderas antas jag.
Jag har en diagnos men jag har en sjukdom, inte en funktionsnedsättning. Det innebär vissa skillnader, tex att jag inte omfattas av LSS. Däremot kanske jag skulle kunna få insatser via SOL (om jag hade behovet).
Det sa handläggaren på af inget om. Vi pratade bara om mina problem och att de behövde utreda mig för att kunna ge rätt hjälp och en kod skulle kunna ge mig den hjälpen.
 
För en funktinshinderkod behöver du ngn form av diagnos. Sen behöver den utvärderas antas jag.
Jag har en diagnos men jag har en sjukdom, inte en funktionsnedsättning. Det innebär vissa skillnader, tex att jag inte omfattas av LSS. Däremot kanske jag skulle kunna få insatser via SOL (om jag hade behovet).
Det är inte samma sak som att blir kodad på AF.
Af beviljar inte insatser vare sig via LSS eller Sol.
Däremot kan man bli funktionshinderskodad och då extra stöd, både gällande att söka jobb som exempelvis SIUS och arbetsanpassningar.
 
Det är inte samma sak som att blir kodad på AF.
Af beviljar inte insatser vare sig via LSS eller Sol.
Däremot kan man bli funktionshinderskodad och då extra stöd, både gällande att söka jobb som exempelvis SIUS och arbetsanpassningar.

Jag fattar självklart att AF inte beviljar insatser via LSS eller SOL. Varför skulle de göra det?
Men du menar alltså att en inte behöver ngn diagnos alls för att få en funktionshinderkod via AF? Dvs kan en bara säga att en har tex autism eller intellektuell funktionsnedsättning utan ngn form av diagnos? Låter ju superskumt?
 
Jag fattar självklart att AF inte beviljar insatser via LSS eller SOL. Varför skulle de göra det?
Men du menar alltså att en inte behöver ngn diagnos alls för att få en funktionshinderkod via AF? Dvs kan en bara säga att en har tex autism eller intellektuell funktionsnedsättning utan ngn form av diagnos? Låter ju superskumt?
Men det står ju att det behövs en utredning.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
4 190
Senast: Fazeem
·
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 120
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag undrar om jag kan ha fått GAD. Oroar mig ständigt för min ekonomi och hur jag ska kunna få ett okej liv som pensionär. Tanken på hur...
21 22 23
Svar
445
· Visningar
18 997
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp