Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
OHLALA vilket angenämt problem att ha två nomineringar till den åtråvärda utrikesposten! Den av er som betalt flest TV-licenser vinner ;)
Protest! Jag emigrerade från Sverige som 21-åring och ingen fattig, svensk, 21-årig blivande universitetsstuderande betalar tv-licens :mad:.

Ah, goda nyheter! Kafferosteriet kan man alltid lita på!

Angående ministerposten så föreslår jag en semla-off för att avgöra vem den värdiga innehavaren är. Den som ätit mest semlor vid februaris slut vinner. Specialsemlor (läs: päronbågssemlor) ger extra poäng. Hur låter det, fellow minister @hagel?

Det där med TV-licenser behöver vi inte prata så mycket om tycker jag... :angel:

Fuskvarning på den idéen alltså, skrev inte du tidigare att du snart skulle på Sverigebesök :rage:?

Protest! Jag emigrerade från Sverige som 21-åring och ingen fattig, svensk, 21-årig blivande universitetsstuderande betalar tv-licens :mad:.

Fuskvarning på den idéen alltså, skrev inte du tidigare att du snart skulle på Sverigebesök :rage:?
Joo... Jag tänkte att jag skulle ha en (extra bra) anledning att äta mycket semlor? :idea:

PARTNERN äter på Michelin-restaurang.
BARNET ska äta glutenfri pizza.

Jag äter kardemummaskorpor.

Det råder inte konsensus kring mat för tillfället:D
Tycker ändå du drog vinstlotten liksom?! Vad är väl en middag på restaurang med Michelin-stjärna(stjärnor) när en kan ta kardemummaskorpor? Den kan vara tråkig, äckligt, smaklös och alldeles.. alldeles för dyr!

Jag är trött och sliten och mår skit så vill inte äta men sambon var världens snällaste och lagade middag till mig ändå (vi hade kommit överens om jag skulle laga men det blidde inte så). Ugnsrostad potatis, lingonsylt och köttbullar med dinkel och öl i (sambons hembryda). Gott!

Dock har vi i två veckor utgått från recepten i Saltå Kvarns receptbok (utan att använda dera produkter! Ha känn er snuvade! :banana: ) och dom är för himla snåla med såsighet i maten. Det är gott, absolut, men som dagens middag - det blir liksom lite torftigt. Typ potatismos hade tex varit en bättre grej för att allt inte bara skulle bli torrt. Eller typ någon yoghurtsås eller svampsås eller vad som.

I övrigt är jag extremt sugen på att gå ut och äta i helgen. Gärna asiatiskt.ska försöka få ihop nåt.

Tycker ändå du drog vinstlotten liksom?! Vad är väl en middag på restaurang med Michelin-stjärna(stjärnor) när en kan ta kardemummaskorpor? Den kan vara tråkig, äckligt, smaklös och alldeles.. alldeles för dyr!

Njäääää. Jag var där som födelsedagspresent och var lyrisk i en vecka. Dessutom blir DENNA DÄR bjuden på besöket. Hrmpf.

Festar lite försiktigt på proviva nypon med isbitar och citron. Och rysk dokumentär där alla ser ut som Rasputin och heter typ Rasputinovitj.

Fick ett infall och lagade paneng curry - bar egentligen mer sugen på blodpudding med stekta äppleklyftor men sen hittade jag den här trevliga currypastan i skafferiet och så hade vi en massa broccoli som behövde ätas upp och, tja. Massor av broccoli som sagt, lök, svamp och morotsslantar. Hade i några skivor lövbiff också men det var ganska onödigt. Mer lime hade behövts men gott blev det.

För övrigt rätt matt pga LIVET just nu. Bilköp, bil på lagning, resa, datainsamling och undervisning och paperskrivande, och stora konflikter inom min förening där jag är dum nog att lägga en massa tid på ideellt arbete. Bah. Tur att partner är snäll och bebisen gullig.

Åt middag på hak igår. Jag valde inte ställe, det blev den indiska 20 meter från det himmelska palak paneer-stället (ja, de duggar tätt på min gata). Besvikelse, ingen palak och inte alls lika gott, tog tre vegetariska grytor. Tur sällskapet var snyggt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
645
· Visningar
28 797
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 054
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama