Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså jag älskar potatis! Bara kokt med salt och smör Förutom det som redan nämnts: hasselbackspotatis, rårakor, potatisgratäng med mandolinad potatis (suuuuupertunna), pytt i panna, krossad potatis i ugn med havssalt, rosmarin, olivolja och parmesan.
Potatismos, pressad potatis, klyftor, hasselbackspotatis, potatisgratäng. Allt är gott.
Ja visst är det! På nyårsafton, när jag visste att imorgon börjar en mer eller mindre plågsam bantning, då slog jag till med hasselbackspotatis. Och ANTREKOTT. Det var bedrövande gott.Åh, hasselbackspotatis! Det är så magiskt!
Potatisgratäng, bondomelett, Janssons frestelse (byt ut ansjovisen mot kapris så blir den vegetarisk). Grovriven i bröd, fattiga riddare, tortillas.
Fransk potatissallad:
Dressing på vinegrette med Dijonsenap.
Låt kikärtor marineras i vinegretten över natten, vänd ner skivad (varm) potatis. Tillsätt skivad rödlök o lite kapris samt massvis av grovhackad bladpersilja. Minst lika god dagen efter.
Ja visst är det! På nyårsafton, när jag visste att imorgon börjar en mer eller mindre plågsam bantning, då slog jag till med hasselbackspotatis. Och ANTREKOTT. Det var bedrövande gott.
Dagen därpå registrerade jag mig på viktklubb.
Det hade inte jag heller! Och jag lyckades steka den precis på gränsen till rare, det var supergott.ANGTRÄKOTT! Det har jag inte ätit på år!
Gud, jag dagdrömmer om blodigt kött
Middagar med rödvin, ostron och mögliga ostar.
Gaaaaaah
Fast jag borde kanske tänka viktklubb istället.
Är det ett bra koncept?
Det hade inte jag heller! Och jag lyckades steka den precis på gränsen till rare, det var supergott.
Viktklubb är som Viktväktarna fast med kcal istället för points.
Ja precis. Vill man beräkna egen mat istället för att användas deras recept är det klart lättare med kcal. Appen har dessutom en smart liten funktion där man kan scanna in streckkoden i affären och få fram kcal-innehållet.Smart, lättare att fatta med andra ord. Points retar mig lite, svårt att applicera ibland.
ANGTRÄKOTT! Det har jag inte ätit på år!
Gud, jag dagdrömmer om blodigt kött
Middagar med rödvin, ostron och mögliga ostar.
Gaaaaaah
Fast jag borde kanske tänka viktklubb istället.
Är det ett bra koncept?