Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh! Min förbannade unge kräver brunsås på julbordet!Två riktigt bra matdagar i rad!
Igår fixade jag middag till föräldrarna, relationen kan ju inte bara bestå av att dom bjuder mig på middag (eller?! ), så jag la ner timmar på middagen! Dvs, jag la ner grytbitar av lamm, buljong, fräst lök, soja och tomatpuré i en gryta och lät det stå på spisen i två timmar medans jag gjorde annat
När köttet var klart så stekte jag vitlök och chili, hällde över lagom mycket av buljong plus köttet till vitlöken/chilin. Kryddade med spiskummin och kanel, slängde i torkade aprikoser och när allt var klar toppade jag med pistaschnötter. Till det en blandsallad, couscous med granatäpplekärnor, lite extra nötter och labneh. Så gott! Avslagen julmust i glaset fär kug, mycket bättre än rödvinet resten envisades med att dricka
Idag var det bara jag och sambon, men jag var fenomenal ändå. Portabello fylld med hackade champinjoner, riven vitlök, schalottenlök, timjan, rivet citronskal, persilja och fetaost som kördes i ugn (recept från Arla, så bra!). Till det en ljummen sallad med blandade blad, varma sockerärtor, matvete, rå rödlök och goda tomater. Fantastiskt gott!
Kan även meddela att mitt julkort var fenomenalt - köttbullar med lingonsylt och potatismos nästa år har pappa lovat att införa brunsås på julbordet efter att jag och min mycket sympatiska kusin röstat för att det ska införas.
Bra unge!Åh! Min förbannade unge kräver brunsås på julbordet!
Svikare!Bra unge!
En måste hålla ihop med brunsåsarna! Eller vad säger du @fraggelzebraSvikare!