Jag börjar är tro att en av familjens baktankar med att fira hos mig är att dom slipper hantera resterna.Är inte julstöket ungefär som prepping, vid närmare betraktande?
Jag kan föda en mindre arme just nu...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag börjar är tro att en av familjens baktankar med att fira hos mig är att dom slipper hantera resterna.Är inte julstöket ungefär som prepping, vid närmare betraktande?
Perfekt om KRISEN kommer!Jag börjar är tro att en av familjens baktankar med att fira hos mig är att dom slipper hantera resterna.
Jag kan föda en mindre arme just nu...
Eller om vi vill invadera Ryssland?Perfekt om KRISEN kommer!
Perfekt familjeaktivitet om ni blir lite rastlösa så här i mellandagarna!Eller om vi vill invadera Ryssland?
Perfekt familjeaktivitet om ni blir lite rastlösa så här i mellandagarna!
Man ska ju VÄRNA TRADITIONERNA. Extra viktigt så här i juletid?Jag kan hänga på, det verkar ju lite käckt att dra ut i österled!
Framförallt rätt mycket äggost. Perfekt frukost! (Äggost är det nya kvarg ).
Det är ju ägg och mjölk, liksom. Lite socker, men gör man själv bestämmer man ju själv också. Funderar på att börja göra en i veckan och ha som mellanmålGillar hur du tänker!
Receptish på såsen?På juldagen hade vi en av pappas doktorander över på middag. Den gode FAREN lagade vegetarisk lasagne. Jag fick med mig en rejäl bit av den till Malmö igår, så det åt jag då.
Ikväll ska jag ha ett gäng vänner på middag, ska laga laxsida i ugn med två sorters ris, ångade sockerärter, sallad och pappas fantastiska fisksås till. Början på såsen står och reducerar i detta nu
Receptish på såsen?
Det låter ganska så exakt som min mammas fisksås, som jag brukar kopiera, även om jag aldrig sett den på pränt eller med måttangivelser.Det är inte så exakt eller exakta instruktioner, hojta till om något är väldigt oklart! SUPERGOD till all sorts fisk. Den består typ av vin och gräddprodukter..