Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen är julen slut. Ingen mer julmat!
Jag ser inte det kullinariska i torra köttbullar, ljumna prinskorvar, fisk i femtielva olika varianter (äter inte fisk) och äggrätter.

I dag blir det Spagetti Carbonara och SALLAD. Mmmmm....göööönsaker :d

Fördelen med glöggslattar är att det passar så bra i tomatsås!
Idag blev det tomatsås med spagetti och mandelbollar med ost.
Har käkat brunch och kvällsmaten hos min mamma, har fortfarande grymt mycket julmatsrester kvar att äta upp. Vi åker dessutom bort om ett par dagar.

På juldagen hade vi en av pappas doktorander över på middag. Den gode FAREN lagade vegetarisk lasagne. Jag fick med mig en rejäl bit av den till Malmö igår, så det åt jag då.
Ikväll ska jag ha ett gäng vänner på middag, ska laga laxsida i ugn med två sorters ris, ångade sockerärter, sallad och pappas fantastiska fisksås till. Början på såsen står och reducerar i detta nu :up:

På juldagen hade vi en av pappas doktorander över på middag. Den gode FAREN lagade vegetarisk lasagne. Jag fick med mig en rejäl bit av den till Malmö igår, så det åt jag då.
Ikväll ska jag ha ett gäng vänner på middag, ska laga laxsida i ugn med två sorters ris, ångade sockerärter, sallad och pappas fantastiska fisksås till. Början på såsen står och reducerar i detta nu :up:
Receptish på såsen?

Jag har ätit massor av gott de senaste dagarna, för tack och lov gick illamåendet över och min aptit återvände lagom till julafton. Så förfärligt tråkigt det är att äta utan aptit!

Idag kokte jag en stor ratatouille på ugnsrostade grönsaker med en stor parmesanskalk, timjan, selleri, lite chili och vitlök som kryddning. Vi åt lite av den till lunch med penne, mer parmesan och bladpersilja och ikväll blir det någon sorts soppa, för det kommer finnas nybakat surdegsbröd att äta till.

Receptish på såsen?

Det är inte så exakt eller exakta instruktioner, hojta till om något är väldigt oklart! :D SUPERGOD till all sorts fisk. Den består typ av vin och gräddprodukter..

Bifogade filer

• 4ED84940-5DAF-4D1B-931B-7297AEDA527B.webp
    4ED84940-5DAF-4D1B-931B-7297AEDA527B.webp
    39,7 KB · Visningar: 55
Det är inte så exakt eller exakta instruktioner, hojta till om något är väldigt oklart! :D SUPERGOD till all sorts fisk. Den består typ av vin och gräddprodukter..
Det låter ganska så exakt som min mammas fisksås:D, som jag brukar kopiera, även om jag aldrig sett den på pränt eller med måttangivelser.

En boeuf bourguiogne puttrar på spisen i väntan på middagen.

Vi åt sista sillen till lunch med kokt potatis, vikabröd och till det drack vi varsin alkoholfri Mellerud pilsner. Nu får jag försmäkta i 16 veckor innan det är dags för påsksillen. Längtar redan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
34 35 36
Svar
701
· Visningar
30 729
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 791
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 326
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
760
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar