Jag hade gångavstånd till en återvinningsstation och brukade ändå gå morgon- och lunchpromenader, så det var ganska lätt gjort att platta till dagens skörd av tomma förpackningar och ta med dem. Och så fick jag känna att jag också bidrog till processen.Var det något särskilt med förpackningsåtervinningen som gjorde att du valde att fixa den själv?
Och om leveransen kom ett par veckor före byggstart jag förstår varför men var ställer man köksutrustningen under tiden?
I väntan på byggstart stod mina kartonger i vardagsrummet som ligger intill köket. De var rätt ordentligt i vägen och jag spenderade ingen tid där i onödan och hade inga gäster i den perioden. Men jag tror att det är svårt att komma undan att ens vardagsliv påverkas under den begränsade tid som det trots allt gäller, oavsett vilken leverantör man väljer.
Nu fick jag till slut ett helt nytt kök för under 200 000 inklusive allt trots att jag inte valde de billigaste alternativen på material, och jag har svårt att tänka mig att en 100% smidig lösning med t ex "just in time"-leverans hade varit lika prisvärd.